Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Badanie zasilacza ATX - czy można tak zasilać?

maniek16 26 Mar 2009 21:56 2127 3
  • #1 26 Mar 2009 21:56
    maniek16
    Poziom 9  

Witam
    Chciał bym się dzisiaj doradzić fachowców bo pewna sprawa nie daje mi żyć...
    Jestem początkującym elektronikiem, a na pracowni badamy zasilacze ATX.
    Niżej zamieszczam uproszczony schemat w jaki sposób podłączamy owe zasilacze ATX wyciągnięte ze starszych komputerów.
    Problem jest taki ze prawie za każdym razem te zasilacze się po prostu palą!
    Czy można podawać na wejście zasilacza (tam gdzie 230V podłączamy) podawać napięcie z autotransformatora np. 30V? (dodam, ze zaczynamy od 0 i jedziemy w górę)
    2.Używamy rezystancji 0-300 OHM
    Jest ona właściwa?(prąd nawet 7A) i po trzecie z tego co wiem zasilacze ATX działają impulsowo, więc jak mamy na oscyloskopie zaobserwować składową zmienną w postaci tętnień sinusoidalnych, a Profesor się myli?
    Badanie zasilacza ATX - czy można tak zasilać?

0 3
  • #2 26 Mar 2009 22:14
    WojtasJD
    VIP Zasłużony dla elektroda

Powiedz profesorowi że czasem warto spojrzeć na specyfikację urządzenia, choćby tabliczke znamionową.
    Skoro wspominasz o "tętnieniach sinusoidalnych" to może zakładacie, że wewnątrz jest zwykły transformator 50Hz?

0
  • #3 27 Mar 2009 10:06
    maniek16
    Poziom 9  

ja wiem ze nie ma tam zwykłego trafo 50 Hz Napięcie z sieci jest prostowane a następnie generowany sygnał (juz nie sinusoidalny) Głównie chodzi mi o to czy zasilacz nie jest zbyt "męczony" gdy na wejscie podamy takie niskie napięcie zmienne np 20V ? a zwlaszcza pod obciążeniem i prądem np 4 A ?

0
  • #4 27 Mar 2009 10:13
    Quarz
    Poziom 43  

maniek16 napisał: