Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Bora TDI auto ma moment zastanowienia podczas rozpedzania

26 Mar 2009 22:09 2953 3
  • Poziom 11  
    Witam,vw Bora Pompowtryski 116 ps,mam pytanie moje auto ma moment zastanowienia w czasie rozpedzania sie,normalnie jade i gdy zmieniam bieg to ciagnie za chwile mam ułamek sekundy takiego zastanowienia i potem idzie jak głupi,czy jest to cos wspólnego z moim poprzednim tematem ze zawieszał sie pedał gazu??
  • Poziom 11  
    Witam!!! mam Passata 1,9 tdi 90ps i mam ten sam problem. Na warsztacie wymienił mi przepływomierz i twierdził że to przyczynna ale nie. Prawdopodobnie to turbina wymaga regeneracji. Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    Witam panowie proszę posprawdzać przewody podciśnienia do kierownicy turbo najprawdopodobniej są poprzecierane to są te co idą do siłownika podciśnienia przy turbo do zaworu i dalej .Mają przy uruchomionym silniku
    ssać.:cry::cry:
  • Poziom 34  
    natis04 napisał:
    Witam!!! mam Passata 1,9 tdi 90ps i mam ten sam problem. Na warsztacie wymienił mi przepływomierz i twierdził że to przyczynna ale nie. Prawdopodobnie to turbina wymaga regeneracji. Pozdrawiam


    wszystko zależy jaką masz turbinę, w 90 % turbina nie wymaga regeneracji a jedynie demontażu i przeczyszczenia pierścienia i kierownic zmiennej geometrii łopatek turbiny - może wcale nie musisz tego robić jeśli okaże się, że masz silnik o oznaczeniu np. 1Z o mocy 90 KM bo tam jest turbo bez zmiennej geometrii i jedyna rzecz której należy się przyjrzeć to czy cięgno sterowania zaworem upustowym wastegate pracuje w pełnym zakresie jego przesuwu,
    co innego jeśli masz silnik o oznaczeniu AHH również o mocy 90 KM - turbo ze zmienną geometrią łopatek - jest wielce prawdopodobne, że kierownice się zapiekły z powodu osadzonego na nich i pierścieniu nagaru i nie mają pełnego zakresu ustawienia ale najpierw proponuję zrobić diagnozę dynamiczną czyli tzw. "logi dynamiczne" podczas jazdy samochodem - o tym jak to się robi i za pomocą czego poczytasz wpisując w wyszukiwarkę google hasło "logi dynamiczne" bo szkoda wydawać kasę na wymianę poszczególnych części aż dojdzie się do przyczyny - to czasem drogo może kosztować, najpierw jednak proponuję przejrzeć w jakim stanie są wężyki pod lub nadciśnienia (w zależności od rodzaju silnika) i sprawdzić czy nie są przetarte lub pęknięte bo wszelkie nieszczelności w nich powodują takie efekty jak u Ciebie.

    Dodano po 15 [minuty]:

    max2030 napisał:
    gdy zmieniam bieg to ciagnie za chwile mam ułamek sekundy takiego zastanowienia i potem idzie jak głupi,czy jest to cos wspólnego z moim poprzednim tematem ze zawieszał sie pedał gazu??


    nie czytałem Twojego poprzedniego tematu ale wątpliwości rozwieje diagnostyka VAG-COMem bo po co mamy gdybać jak odczyt błędów i logi dynamiczne naprowadzą na co trzeba zwrócić uwagę;
    zainwestuj te 90 zł w program Vag-Com a sam po przestudiowaniu wskazówek na forach będziesz w stanie sam sobie diagnozować swojego AJM-a (bo takie masz oznaczenie silnika. Polecam zajrzeć na stronę www.viaken.pl i złożyć zamówienie, jeśli nie nie będziesz zmieniał samochodu w przyszłości na nowsze to polecam KKL USB a jeśli coś nowszego to już takie fejs do czytania sterowników na szynie CAN.