Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Głośniki zasilane z baterii

27 Mar 2009 00:39 6472 6
  • Poziom 9  
    Witam po raz pierwszy!

Jestem szczerze mówiąc początkujący i mam taki problem, że muszę zrobić głośniki na baterie do pociągu pod discman' a lub ipoda. Mam 2 głośniczki komputerowe 4Ω i 4W i z tego coś bym chciał skonstruować :)

Z góry dzięki za pomoc
  • Poziom 25  
    jeżeli te głośniki to typowy komplet od komputera, to musisz rozebrać jeden głośnik, podłączyć pod prąd, bo najprawdopodobniej są zasilane z 220v i sprawdzić jakie napięcie zasila elektronikę i dobrać takie baterie, bądź akumulator. Tu UWAGA na zasilanie sieciowe, prąd zabija i to bardzo szybko, wiec ostrożność na pierwszym miejscu.
    jeżeli natomiast masz same gołe głośniki, to potrzebujesz jeszcze wzmacniacza. polecam tda. są w miarę sprawne przy mocach do 40%, a nawet 60% i zasilane standardowym napięciem 12v. myślę zę tda2005 jest to w miarę dobrym przykładem ma taką moc żę będzie pracować poniżę 50% wiec nie będzie sie grzal, a co za tym idzie nie będziesz tracił mocy z bateri. pytanie tylko jaką konkretnie baterią chcialbyś to zasilac??
  • Poziom 9  
    No najłatwiej jest podłączyć 9V :) i jest też dostępna
  • Poziom 25  
    jeżeli piszesz o takiej zwyklej 9v małej ktora kosztuje 3zł, lub 10zł alkaliczna, to nie spodziewałbym sie zbyt dlugiej pracy głośników na tym... tak na "oko" do godziny, ale najlepiej sprawdzić
  • Poziom 13  
    Witam ostatnio tez potrzebowalem takiego wzmacniacza kupilem nowa baterie i zrobilem prototym na tda2004 efekt byl mizerny nie dosc ze bateria nie wydalala z pradem i szly straszne znieksztalcenia do po 35 minutach ciaglego grania wzmacniacz juz calkiem zamienil sie w fabryke znieksztalcen (efekt rozladowanej baterii) dlatego nie polecam robic przenosnych wzmacniaczy na tych kosciach.