Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skuter śnieżny lr 399-2 silnik 2t gasnie po rozgrzaniu

marcinadamczewski 27 Mar 2009 11:41 4111 6
  • #1 27 Mar 2009 11:41
    marcinadamczewski
    Poziom 15  

    Potrzebuje pomocy w związku z moim silnikiem do skutera śnieżnego.
    Silniczek 2T, bardzo stary, ale uważam że w dobrej kondycji.
    niedawno wymieniłem tłoki i pierścienie - jakieś 10 motogodzin.
    Nowe symeryngi, łożyska w dobrym stanie są.
    Gdy jeżdżę powolutku, na króciutkich dystansach, bez przeciążania silnika to jest ok, ale jak chcę się wspiąć na jakąś górę to pojawia się problem;

    W silniku zaczyna być słychać pukanie w takt pracy silnika i zaczyna słabnąć. jak nie zmniejszę obrotów to gaśnie. Pomaga zatkanie wlotu powietrza do gaźnika, gdzie silniczek na moment nabiera mocy, po czym znów gaśnie.
    Po kilku minutowej przerwie jest ok.

    Wygląda jakby gaźnik nie dawał paliwa, albo komora korbowodowa się rozszczelniła, i łapała lewe powietrze.
    Jak określić przyczynę gaśnięcia?

    dodaje schemat silnika ;

    https://obrazki.elektroda.pl/68_1238153697.jpg

    0 6
  • #2 31 Mar 2009 00:24
    autopl
    Poziom 12  

    sprawdz czy objaw występuje jeśli odpalisz go na postoju lub jedz po prostej ale na wyższych obrotach, jeśli obiaw wystąpi to może być żle dobrana średnica tłoka i się przyciera(puchnie tłok).W ukł. chodzonych powietrzem pasowanie robi się dosyć lużne.Z tego co pamiętam (z dawnych lat )jeśli tak się zdarzyło to docieraliśmy go przez parę dni na średnich obrotach z przerwami na całkowite wystudzenie.Zaczynało się od 10 min i wystudzenie 20 min i wystudzenie itd.Raczej nie sugerował bym się gażnikiem bo zatkanie wlotu powoduje zwiększenie dawki paliwa i na krótko zwiększy obroty .
    Daj znać jak się z tym uporasz Powodzenia

    0
  • #3 31 Mar 2009 22:06
    marcinadamczewski
    Poziom 15  

    Ciekawe informacje...
    dzieki autopl.
    Jak z nim jest;
    na postoju moge rozbiec silnik do obrotów maksymalnych przez kilkanaście minut i nic sie nie dzieje niedobrego.
    jazda na średnich obrotach bez obciązenia - jest ok,
    głebszy śnieg, albo góra przy wyższych obrotach to juz problem, i po kilku sekundach słabnie i gaśnie.
    W zimie gdy było chłodniej nie było takich problemów. Gdy cieplej to problem...
    Ciekawy jestem czy nie zatre tłoka- jakie sa szanse na zatarcie?
    jakie ja objawy przegrzania cylindra?
    puki śnieg leży to bede docierać powolutku.
    pozdrawiam

    0
  • #4 02 Kwi 2009 00:18
    autopl
    Poziom 12  

    Sprawdz z jakim oporem kręci się silnik(pokręć ręką lub kluczem)jak jest zimny , i powtórz to gdy zaczyna Ci gasnąć po nagrzaniu jeśli będzie to duży opór lub zblokuje to 100% zaciera się wtedy postępuj jw.
    Powodzenia.

    0
  • #5 03 Kwi 2009 07:05
    marcinadamczewski
    Poziom 15  

    Niestety wał kręci sie lekko jak we śnie...
    i coraz krucej silnik chodzi w tym cyklu gaśniecia. tak że stawiam na gaźnik. Mam nadzieje ze to jest to. Paliwo jakościowo nie było zbyt dobre, bo z ukrainy. olej według zalecen producenta 20:1.
    Jak śnieg całkiem zejdzie to rozbiorę silniczek i opatrze tłoki.

    Jakie mogą być przyczyny zacierania? Pisalej Autopl ze za duży tłok.
    teraz sobie przypominam że nie mogłem dać za dużego.
    założyłem nominał. a cylindy są mocno wyświechtane - świadczy o tym rant w górnej jego części.

    zastanawiam sie czy może być jeszcze przyczyną wyrobienie uszczelki wału między skrzyniami korbowodowymi.

    Ale zacznę od sprawdzenia gaźnika.

    0
  • #6 04 Kwi 2009 00:12
    autopl
    Poziom 12  

    Tak jest temat zacierania zamknięty, podnieś poziom paliwa nawet na maksa(do sprawdzenia) i oczywiście paliwo dobre.
    Z twoich ostatnich spostrzeżeń wynika raczej , że jest to brak kompresji i po rozgrzaniu cylinder się rozszerza,ale też bym zaczął od paliwa.
    P.S sprawdz ciśnienie w cylindrze po rozgrzaniu.

    0
  • #7 04 Kwi 2009 09:10
    marcinadamczewski
    Poziom 15  

    Dzięki za pomoc Autopl.
    zacznę od paliwka a pożniej bede dumał co zrobić z tym pukaniem, któro gdzieś tam występowało przy obciążeniu silnika. a czy możliwe jest że to pukanie to zmiana składu mieszanki??

    0