Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

CORSA C - kręci ale nie zapala

27 Mar 2009 11:51 5291 14
  • Poziom 12  
    Witam!
    Otoz mam Corse C 1.2 (tylko benzyna) rocznik 2001.
    Chce gdzies jechac wiec siadam, zapalam, jade i jest wszystko w porzadku.
    Ale...
    Po takiej jezdzie, nie wazne jaki dystans zrobie, kiedy probuje znowu zapalic, rozrusznik kreci bardzo dobrze, ale silnik nawet nie probuje "załapać".
    Przy drugiej probie czasem zapali, ale zwykle załapuje za 3 razem.

    Jak juz zapali to nie dziala obrotomierz i swieci sie pomaranczowa kontrolka przedstawiająca samochód z kluczem (prawdopodobnie elektronika). Ale jeżeli po jakichs 5-10 sekundach sam zgaszę silnik i chce zapalic ponownie to pali dobrze, obrotomierz dziala i lampka gasnie.

    Nie mam pojecia o co tu chodzi. Dodam, że jak silnik pracuje, niezaleznie od sytuacji, to pracuje ładnie, równo. Po rozgrzaniu zmniejsza sobie obroty jak to zwykle robił, nie brakuje mu mocy i ogolnie jest ok.
    Tylko to zapalanie :-(

    Help!
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 20  
    Trzeba sczytać usterki ,podejrzeć parametry.
  • Poziom 12  
    Tzn.? O ile wiem to w tych corsach nie za bardzo da sie zrobic zeby na podstawie migania lampki stwierdzic co to za błąd. Więc co, pozostaje mi jechać z nim na komputer?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    No dobrze. Wiem, że koledzy tutaj nie są jasnowidzami, ale może jakaś sugestia co to może być. O co może chodzić z tym odpalaniem?
    Przypomne jeszcze tylko, że jak juz silnik pracuje to pracuje dobrze, nawet nie ma zamiaru gasnąć, dusić się an nic z tych rzeczy. Nawet przy tych anomaliach na desce, o których już pisałem. Jak zapali to już śmiga, problem w tym, że nie zawsze pali tak jak bym tego oczekiwal.

    No może jednak dświadczeni koledzy coś mi podpowiedzą, zanim wydam te 100zł na diagnostykę komputerową :)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 43  
    Lepiej wydaj 200 na dobrego diagnostę lub mechanika zamiast 400 w niepotrzebnie wymieniane części. Często widać że oszczędni przepłacają podwójnie. Oczywiście mam swoje podejrzenie ale najpierw potwierdziłbym to przynajmniej testerem lub diodą LED, znawcy wiedzą o co chodzi. Ta może mieć jeszcze kody migowe ale trudno je odczytać bo szybko przelatują.

    SławeK
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Miałem podobny problem umnie poszedł czujnik położenia wału jak się zagrzał auto martwe umnie były 2 czujniki poszedł ten koło głowicy.
    Proponuje podjechać na diagnozę koszt czujnika około 200 zł
  • Poziom 12  
    Sprawdz kostkę przy liczniku bierze on udzial w blokadzie rozruchu ,czy dobrze dolega. Usterka fabryczna roczniki 2001-2004. Podklej pod kostkę tasmę dwustronna pozwoli to mocniej dopchnąc kostkę. Nie pamiętam czy w M 1.5.5 to zadziała zczytanie kodów , przy zgaszonym silniku wciśnij pedał gazu do oporu i włącz zapłon lampa diagnozy silnika powinan zacząc mrugać tak jak kiedyś po zmostkowaniu w gniździe.Jesli bedzie zapisny P0335 to czujnik wał do wymiany.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    ten sterownik nie miga, przyczyna została już w tym temacie opisana
  • Poziom 12  
    No dobrze, to w takim razie chętnie popróbowałbym z odczytywaniem tych kodów migowych. Tylko prosiłbym kolegów, żeby mnie oświecili które styki mam zewrzeć, a do których podpiąć diodę (o której napisał SlaweK). I jeżeli ta metoda zadziała to przyjanmniej zczytam jakieś błędy, a jak nic nie będzie migać no to trzeba będzie szukać dalej.
  • Poziom 17  
    Niema możliwości migania tylko komputer trzeba podłączyć.
    Te sterowniki tak maja .

    Poprawka 1.0 nie miga a 1,2 nie jestem pewny
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    ziempiotr napisał:
    Poprawka 1.0 nie miga a 1,2 nie jestem pewny

    Mogę Cię utwierdzić w przekonaniu że nie miga
  • Poziom 12  
    Witam po dłuższej przerwie.
    Niestety nie obyło się bez diagnosty. Jakby ktoś miał podobny problem, to mogę powiedzieć, że u mnie padł czujnik obrotów wału korbowego.
    Temat uważam za zamknięty.