Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

zetor alternator nieświeci kontrolka

ziempiotr 27 Mar 2009 15:05 3949 22
  • #1 27 Mar 2009 15:05
    ziempiotr
    Poziom 17  

    Witam tak jak w temacie.
    Alternator czeski orginał regulator pod konsola nie świeci kontrolka ładowania.
    Przewody miedzy regulatorem oki jak dotknę przewodzik od małych diod do masy zapala się kontrolka. Masa na alternatorku jest plus jest diody sprawne stojan sprawny podmieniałem nawet jedynie wirnika nie sprawdzałem ale po podłączeniu pod miernik wydaje się być sprawny.
    Co mnie zdziwiło w tym alternatorku to dodatkowa dioda miedzy masą a szczotka wirnika ale sprawna.
    Pytanie podczas stanu spoczynku masa na kontrolkę jest brana z ???

  • #3 27 Mar 2009 15:19
    ziempiotr
    Poziom 17  

    diody są sprawne sprawdzałem miernikiem i żarówką 20W mało tego podmieniłem mostek.

  • #4 27 Mar 2009 15:26
    rynio_di
    Poziom 19  

    Mostek prostowniczy tzn. sześć diod ,czy trzy diody wzbudzenia, te mniejsze podmieniałeś . Jeżeli jest to starszy model to może być tylko sześć diod a kontrolka podłączona jest do uzwojenia stojana tam gdzie trzy uzwojenia łączą się razem ( wspólny gwiazdy) .

  • #5 27 Mar 2009 15:30
    ziempiotr
    Poziom 17  

    9 diodowy powiedzmy 10 ( ta jedna dodatkowa) wszystkie sprawdziłem nawet rozlutowałem je przed sprawdzaniem i obydwa zestawy sprawne

  • #6 27 Mar 2009 15:39
    andrzej0769
    Poziom 19  

    Wirnik, szczotki,regulator to ma wpływ na świecenie kontrolki,diody nie.

  • #7 27 Mar 2009 15:42
    rynio_di
    Poziom 19  

    To tylko pozostało sprawdzić wirnik.
    Pierwsze pomiar oporności , i czy ma połączenie z pierścieniami ślizgowymi i drugi pomiar czy nie ma przebicia na masę.
    Natomiast mądra książka podaje:zwarcie diody uzwojenia twornika lub zwarcie do masy tegoż uzwojenia.

  • #8 27 Mar 2009 15:46
    ziempiotr
    Poziom 17  

    No to proszę mi odpowiedzieć skoro kontrolka jest podłączona pod diody a jak wiemy prąd płynie w jednym kierunku to skąd minus do kontrolki z regulatora ?
    a co do wirnika uzwojenie odseparowane od reszty uzwojenie ma przejście pierścienie troszkę podjechanie ale to normalne szczotki dobre

  • #9 27 Mar 2009 15:59
    andrzej0769
    Poziom 19  

    Kolego zasilanie dochodzi z regulatora i kontrolki do zacisku DF szczotki przez uzwojenie wirnika do szczotki z masą.

  • #10 27 Mar 2009 16:12
    rynio_di
    Poziom 19  

    Ano nad tym sam się zastanawiałem ale to już elektronik by szczegółowo wyjaśnił : diody te wraz z trzema diodami ( ujemnymi) tworzą prostownik pełno okresowy.taki sposób zasilania uzwojenia wzbudzenia powoduje że wstępny prąd wzbudzenia płynący z akumulatora przez lampkę kontrolną ładowania oraz rosnąca prędkość obrotowa wirnika doprowadza do zaindukowania się napięcia w alternatorze większego od sumy napięcia przewodzenia diod prostujących ( po dwie na fazę) wzbudzenia i napięcia wyjściowego.Inaczej nie potrafię

  • #11 27 Mar 2009 17:07
    ziempiotr
    Poziom 17  

    Czyli co sprawdzić obrazu mówię regulatora jeszcze nie sprawdzałem.
    Poza tym 3 diody od wzbudzenia wyprowadzone są ze stojana (stojan w gwiazdę ) z tych diod wychodzi przewód do regulatora wiec niema z czego lapnąć minusa jedynie z regulatora tak myślę

  • #12 27 Mar 2009 17:12
    viper555
    spec od auto-elektro

    Przecież to łatwo sprawdzić -miernik na diody i podaj jakie masz wskazanie na alternatorze na styku kontrolki/ kontrolka wypięta/P

  • #13 27 Mar 2009 17:15
    ziempiotr
    Poziom 17  

    jak mierze w czasie pracy alternatora to pokazuje mi 12,30V i nic więcej nie chce podskoczyć diody na mierniku wąchają się od 580 do 630

  • #14 27 Mar 2009 17:31
    viper555
    spec od auto-elektro

    Pytam ile masz na styku kontrolki alternatora.P

  • #15 27 Mar 2009 17:35
    ziempiotr
    Poziom 17  

    czyli miedzy r/15 czy M/67 ( stary alternator ) zakładam ze chodzi o 15 nie sprawdzałem tego a ile powinno być ?

  • #16 27 Mar 2009 17:38
    viper555
    spec od auto-elektro

    Pomiędzy masą a stykiem kontrolki.P

  • #17 27 Mar 2009 17:41
    ziempiotr
    Poziom 17  

    Ale to jest oczywiste 12v jeśli lampka jest zasilana od akumulatora po stacyjce a drugi koniec idzie na diody i tym dotknę masy i świeci kontrolka i tak jest.
    kontrolka na bank
    sprawna sprawdzałem

  • #18 27 Mar 2009 17:49
    viper555
    spec od auto-elektro

    Ja nie wiem czy piszę nie zrozumiale.P

  • #19 27 Mar 2009 17:52
    ziempiotr
    Poziom 17  

    Już łapie kontrolki od alternatora
    Zaraz jadę męczyć się dalej z tym i dopiero wtedy to zmierzę ile tam powinno być i jeśli nie będzie to rozumiem ze są uwalone diody te małe

  • #20 27 Mar 2009 20:14
    andrzej0769
    Poziom 19  

    Kolego żeby ominąć alternator złącz DF z D+ przy alternatorze ,do tego dołącz jeden koniec kontrolki drugi do D+,kontrolka powinna świecić.Jeśli nie świeci szczotki wirnik i nic więcej.Jeśli świeci odpal ,ładowanie jest kontrolka świeci ,uszkodzone małe diody.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Regulator nie alternator jak napisałem

  • #21 27 Mar 2009 21:06
    ziempiotr
    Poziom 17  

    miernik pokazuje koło 7 v

  • #22 27 Mar 2009 22:05
    wpsowa692
    Poziom 23  

    jaki masz regler?bo nic o nim nie piszesz.wirnik i szczotki możesz sprawdzić bez rozbierania alternatora wypnij przewód od zacisku (67lub DF)w jego miejsce podłącz kawałek kabelka a drugą stroną dotknij do zacisku prądowego śruba m6 klucz 10mm powinno trochę zaiskrzyć jeśli tak to jest ok dla pewności zbliż jakiś metalowy przedmiot (klucz) do osi wirnika jak poczujesz przyciąganie to masz 100 % pewności i szukaj gdzie indziej.

  • #23 28 Mar 2009 21:07
    ziempiotr
    Poziom 17  

    Regulator uszkodzony dzięki wszystkim za pomoc.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME