Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Megane coupe nie pali nie ma iskry 1,6 8v 98r

27 Mar 2009 18:27 4427 17
  • Poziom 10  
    --------------------------------------------------------------------------------

    Witam wszystkich mam problem z moją meganką a mianowicie zniknęła iskra nie słychać pompy nie świeci żółta kontrolka od wtrysku. Sprawdzałem bezpieczniki również te przy akumlatorze są OK wyczysciłem na 100% sprawne. podczas tych moich starań kilka razy na chwilkę słyszałem że pompa sie załączyła (czysciłem wszystkie możliwe kostki przy silniku na włączonym zapłonie i wtedy kilka razy się na chwilke załączyła) Na 32 pinie jest napięcie. Gdzie można szukac problemu??? nie ma masy na pinie 48 a z tego co czytałem na forum powinna być. Czy ktos wie jak można sprawdzić sterownik?

    Moderowany przez robokop:

    Proszę nie dublować wątków!

  • Poziom 12  
    może lepiej sprawdzaj po koleji, skoro nie masz iskry sprawdź na cewce czy brakuje 15 czy 1, i po prostu idź dalej tropem.. jesli 15 do przekaźników od pompy i 15, jesli 1 licznik obrotów wału...
  • Poziom 20  
    Pin 32 - stały plus,
    Pin 1 - Engine control relay - napięcie po przekręceniu zapłonu,
    Pin - 40 wyjście masy po przekręceniu zaplony (wyjście tranzystorowe)-Engine control relay
    Piny 2,3,18- masa
    Pin - 48 pompka paliwa (0V)
    Pin - 52 ma wskoczyć plus po zapłonie - pompka paliwa
    Pin 24 -ignition switch czyli ma być plus po zapłonie
  • Poziom 10  
    32 plus jest pin 40 nie ma masy piny 2,3 18 masa jest pin 48 nie ma masy (bez kluczyka masa jest) 52 nie ma plusa (podałem na krótko plus pompka działa) 24 jest plus. Oszaleje z tym samochodem.
    Przypomniałem sobie że dzień wcześniej na chwile podczas jazdy zapaliła się żółta kontrolka od wtrysków i samochód zgasł ale prrzekręciłem zapłon i normalnie odpalił. następnego dnia rano nie odpalił, może to pomoże.
  • Poziom 36  
    Mogę podesłać b.dokładny opis sprawdzenia sterowania silnika. Jak chcesz, to podaj maila.
  • Poziom 10  
    mam jeszcze pytani a jak ja mam sprawdzać te piny na wyjetej wtyczce ze sterownika czy na włożonej ?????
    mój e-mail codexbis(malpa)vp.pl
  • Poziom 36  
    Wszystko będzie w opisie. Wysyłam.

    Dodano po 20 [minuty]:

    Napisz, czy przyszło, bo coś net mi kuleje.
  • Poziom 10  
    nie doszło proeszę wyślij jeszcze raz
  • Poziom 36  
    Niestety, nie działają mi obie poczty. Spróbuję wieczorem.
  • Poziom 2  
    gg 360962 lub Thomas30@interia .pl
    wyslij nr vin i namiar na siebie podam pin code odpal go pin kodem jak pójdzie to immo trzymie.pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Zacząłem dziś przeglądać wszystkie styki i niewiadomo czemu nagle usłyszałem że chodzi pompka. Po przekreceniu kluczyka jak zawsze poli sie kontrolka od wtrysków (ta żółta) ale po cwili zaczyna mrugać a auto odpala tylko na sekunde i gasnie.

    Dodano po 3 [minuty]:

    nie zawsze po przekręceniu kluczyka działa pompka ale jak poczekam z 2 do 4 minut na przekręconym kluczyku to zaskakuje pompka tylko że ta kontrolka mruga i odpala na sekunde dwie> A jak sprawdzić ten przekaźnik od pomki?
  • Poziom 36  
    Dostałeś opis? Sprawdzałeś? Co wyszło?
  • Poziom 10  
    balonika3 dostałem twój opis ale nie wszystko sprawdziłem gdyż nie wszystkie elementy tam opisane znalazłem w aucie np bezpiecznik nr 41 a ja w skrzynce mam 40. Masz może schemat instalacji? sprawdziłem prawie wszystko działa za wyjątkiem masy na 48 pinie. Zaczęlo u nasd lać i musiałem przerwac działania.Wielkie dzięki za przesłane pliki ale jak byś miał gdzieś szchemat to było by extra.

    Dodano po 2 [minuty]:

    ale dlaczego nagle zaczął odpalac na sekundę? a może ktoś wie co sygnalizuje mrugająca żółta kontrolka ????
  • Poziom 36  
    Zapodałem schemat mailem. Sprawdź.
  • Poziom 10  
    schemat od Balonika3 dostałem -wielkie dzięki- ale dalej nie mogę dojść ładu, kilka rzeczy opisanych w instrukcj nie mogę sprawdzic bo nie umiem ich zlokalizowac. Doszłem do tego że w momęcie przekręcania kluczyka wszystko jest Ok przekaźnik pomki załancza i gdy odrazu próbuje odpalic auto na kilka sekund "łapie" ale nie załancza się ponownie przekaźnik pompki i autko gaśnie. Może mi ktoś podpowie co odpowiada za ponowne załączenie się przekaźnika pompki. Zwarłem go (przekaźnik na krótko cały czas chodzi pompka) i też nic odpala i gaśnie, p rzy czym cały czas mruga żółta kontrolka na desce rozdzielczej. W chwili gdy ona świeci nie mruga (zaraz po przekręceniu kluczyka) auto kilka sekund działa, po czym zaczyna mrugac i autko gaśnie.
    Może ktoś wie jak do tego dojść ?
  • Pomocny post
    Poziom 36  
    Pisałeś brak masy na 48. Tam nie ma być masy. Zobacz czwartą kolumnę tabelki "Wartość właściwa".
  • Poziom 10  
    Faktycznie tam nie ma byc masy źle odczytałem schemat, ale dziś rano przeleciałem wszystko na spokojnie po schemacie (to nawet nie jest takie trudne) i znalazłem na czujniku prędkości obluzowany przewód. polutowałem i bryka ODPALIŁA. WIELKIE dzięki dla Balonika3 za pomoc bez twoich schematów nie dało by rady i pewnie parę stówek by mnie mechanik skasował. To forum jest super !!!!!!!!!!!
    Jeszcze raz podkreśle że to naprawde nie jest trudne tylko trzeba zrozumieć schemat i uważam że każdy to może sam zrobić, a ile człowiek ma z tego satysfakcji !!!!!!!!!
    Temat uważam za zamknięty i wielki dzieki dla wszystkich za pomoc !!!!