Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

volvo turbo, problemy z lpg. v70 2,0 t5 moc ok 226 km

27 Mar 2009 19:01 9153 14
  • Poziom 9  
    może będziecie mi w stanie pomóc..
    mam volvo v70 2,0 t5 moc ok 226 km, stag 200, wtryski magic'a

    problem jest taki iz zapala mi sie ciagle check, a w moim autku oznacza to wyłaczenie turbiny, spadek mocy i w ogóle kupe zlosci... wtryski rozwiercone na 3,3mm, cos juz dalo

    czy zmiana parownika (ten jest ponoc do 250km) cos pomoze???

    błedy zczytywałemi za kazdym razem oznaczaja za ubogą mieszanke.. wysokie i srednie obroty...

    bede bardzo wdzieczny za pomoc

    pozdrawiam
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 14  
    Problem leży w ciśnieniu paliwa. W tym samochodzie po przełączeniu na gaz sterownik benzyny dostaje nie właściwy sygnał z czujnika ciśnienia paliwa powodując zapalanie się check-a.
    Jeśli masz dostęp do jakiegoś testera to wejdź w wartości rzeczywiste parametrów silnika i zobacz co się dzieje z ciśnieniem po przełączeniu na gaz.
    Znajomy ma warsztat montażu gazu i nie mógł sobie z tym poradzić.
    Walczyliśmy już z dwoma taki samochodami w których był identyczny problem. W jednym udało się rozwiązać problem za pomocą przekaźnika przełączającego sygnał z czujnika ciśnienia gazu zamiast czujnika ciśnienia benzyny.
    Natomiast w drugim ten numer już nie wyszedł. Różnica polegała na tym, że jeden samochód to była wersja europejska, drugi kanadyjska.
    Kanadyjska wersja dała się oszukać przekaźnikiem. Europejska wymagała już pewnego emulatora od gazu. Nazwy Ci teraz nie podam ale jeśli jesteś zainteresowany jutro mogę to ustalić.
  • Poziom 9  
    bede bardzo wdzieczny jesli to ustalisz...
    mam tez prosbe czy moglbys kolege od razu spytac na co jeszcze ew. zwrocic uwage,parownik wtryski itp.
    U mnie check zapala sie czasami po 50km a czasami po 550km, a błędy jakie mi sie pojawiaja to 1171 i 1174 (zbyt uboga dawka)..

    z góry dziękuje

    pozdrawiam
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 14  
    Odświerzyłem swoje wiadomości w tym temacie. Sorki, że dopiero dziś pisze ale wcześnie nie dałem rady.

    Dokładnie tak właśnie się działo. Raz samochód potrafił przejechać kilka set kilometrów, a raz wystarczyło kilkanaście aby zalogował się błąd.
    Problem leży w tym, że po przełączeniu na gaz wtryski benzyny przestają pracować co powoduje zmianę ciśnienia paliwa w układzie.

    Błędy o zbyt ubogiej mieszance powstają w wyniku własnie zmiany ciśnienia paliwa. Ciśnie wzrasta i sterownik benzyny reaguje na to skróceniem czasu wtrysku co z kolei odczytywane jest przez sterownik gazu, który obcina czasy wtrysku gazu, a co w konsekwencji prowadzi do zubożenia mieszanki i zalogowania się wspomnianych przez Ciebie błędów.

    Rozwiązaniem problemu jest ręczna zmiana mapy czasu wtrysku w ECU gazu (dość kłopotliwe rozwiązanie ze względu na różnorodność warunków drogowych) lub emulator ciśnienia benzyny.
    My zastosowaliśmy regulator Elpigazu - AE 431 (to jest wewnętrzny numer Elpigazu). Koszt ok 80 zł.
    Podobnego działania jest emulator Prins-a dostępny na stronach intercarsu pod numerem LPG 091/0252 ale jest on dużo droższy bo kosztuje ponad 300 zł i nie sprawdzony. Mają też podobno taki emulator w firmie AC Link ale nie znam żadnego numeru.

    pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Rozumiem że chodziło o coś takiego??

    volvo turbo, problemy z lpg. v70 2,0 t5 moc ok 226 km

    Zaczynam powolutku wierzyć, że zacznę normalnie jeździć swoim autkiem(nareszcie).. postaram się jak najszybciej dostać ten emulator i oczywiście dam od razu znać..

    Dziękuje i do usłyszenia;)
  • Poziom 14  
    Na zdjęciu są dwa. Potrzebny jest ten pierwszy FPE. Ten drugi służy do zupełnie czegoś innego.
  • Poziom 9  
    Witam..
    Wiem wiem,że są dwa, poprostu nie miałem czasu obrobić wyciętego fragmentu z pdf. stronki i wkleiłem całość...
    Ale pojawił się jeden problem.. nie mam silnika 2,4 tak jak w opisie tego emulatorka, a mam problem z czujnikiem ciśnienia paliwa, nie mogę go nigdzie znaleźć, a tam gdzie teoretycznie powinien być, czyli listwa z wtryskami, nie ma takiego czujnika, a z tego co wiem montowane są w listwach odpływowych, a u mnie jest bezodpływowa..
    Tak więc sam już nie wiem gdzie go szukać...
    Zaczynam się powoli zastanawiać czy to też nie przepustnica, ma siłę, na wysokich ciągnie jak trzeba, natomiast na niskich obrotach bardzo skacze, zwłaszcza gdy nie osiągnie optymalnej temperatury pracy silnika, tj ok 90stopni(mówimy cały czas o gazie, na benzynie chodzi oki).


    Pozdrawiam i czekam z niecierpliwością na kolejne wskazówki
  • Poziom 20  
    Witam,
    Przeczytałem cały temat i najłatwiej by było jakbyś podał kod silnika i rok produkcji wtedy można jednoznacznie określić czy ten czujnik w ogóle występuje w Twoim samochodzie (wcale nie musi) jeżeli jest to występuje on w listwie wtryskowej,jak do tej pory to spotkałem się z tymi czujnikami w samochodach po roku 2006, a Twój problem może wynikać także z nieprawidłowej regulacji instalacji gazowej.
  • Poziom 26  
    odczytaj wyswietlany blad jesli to PO191 to czujnik. jesli inny to zla regulacja,konfiguracja lub uszkodzenie w lpg.
  • Poziom 9  
    witam..
    właśnie na listwie nie ma u mnie nigdzie tego czujnika..
    mój silniczek to B5204T3, marzec 1999...
    a czy ten problem może mieć przyczynę np. w zabrudzonej przepustnicy?? mapa jest dograna naprawde niemal idealnie, maxymalne odchyłki w stosunku do mapy benzyny to może 1-3%, nie więcej.. majgorsze jest to, że teraz błąd nie wyskakuje, a szarpie na wolnych obrotach, jak nie jedno to drugie..
    check sie nie zaświeca jak sie mu da wiecej gazu niż potrzebuje, ale to z kolei sprawia ze na benzynie nie smiaga..

    ppozdrawiam
  • Poziom 26  
    pokaz mapki i zapis oscyloskopu z jazdy w czasie wystapienia problemu.
  • Poziom 14  
    No to troszkę się niedogadaliśmy. Jeśli to rok 1999 to tam nie ma takowego czujnika.

    Nie bardzo rozumiem. Chcesz powiedzieć, że jak wyregulujesz LPG to przestaje chodzić na benzynie, a jak LPG nie jest wyregulowane to benzyna śmiga bez kłopotu?
  • Poziom 9  
    witam

    Ujmę to w ten sposób.. kiedy mapy gazu i benzyny sa identyczne, pojawia sie po jakimś czasie problem z mocą, a potem P1171 i 1174.. natomiast gdy doda się na mapie gazu troszkę bogatszą dawkę, na gazie chodzi oki, ale po przełączeniu na benzynę (np. zimny, zanim się rozgrzeje do przełączenia na gaz), komputer benzynowy pamięta, że dostawał ostatnio za dużo i skraca czasy wtrysku benzyny, a co za tym idzie dusi go.. kolejnym problemem są bardzo skaczące obroty po przełączeniu na gaz, a dokładnie w momentach kiedy wybijam luz na krzyżówce i staje, obroty skaczą od ok 500 do 1100obr/min.. problem z obrotami ustaje w momencie gdy silnik uzyska temperaturę optymalna, tj. ok 90stopni..

    na samej benzynie jak jest jeżdżony nie ma problemów, jedynie czasem głupieje komputer benzynowy właśnie przez gaz, jak na gazie da się za dużo lub za mało.. a nie mogę już tyle czasu znaleźć optymalnej mapy, i w związku z tym zastanawiam się czy nie tkwi problem w parowniku lub np. zabrudzonej przepustnicy lub wtryskach gazu.. po prostu pomysły się skończyły i możliwości mapy także..

    ten samochód ma chwilowe bardzo duże zapotrzebowanie na paliwo-gaz, i nie wiem czy tutaj jeszcze nie tkwi jakichś problem z ustawieniami mapy.. do 3000obr/min jest to zwykłe 2,0 a potem.. gdy włączy się turbo pochłania paliwo wiadrami.

    chciałbym abyście podrzucili jakieś pomysły gdzie szukać, bo czasami człowiek potrafi najprostszą rzecz przeoczyć..

    pozdrawiam wszystkich i dziękuję za każdą pomoc;)
  • Poziom 26  
    ponawiam pytanie + foto montazu
  • Poziom 9  
    poczytałem troszkę na temat mojego autka głównie na amerykańskich stronkach... hmm przykro mi to powiedzieć ale będę miał duży wydatek.. na 98% przepustnica.. stała dolegliwość tych autek :cry: gaz po prostu uwydatnia problem, mimo iż na benzynie nie jest jeszcze widoczny..

    pozdrawiam i dziękuje wszystkim za pomoc

    temat zamykam i zbieram pieniądze na nową przepustnice