Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

wzmacniacz do fabrycznego radia

lesnik21 28 Mar 2009 09:33 6104 19
  • #1 28 Mar 2009 09:33
    lesnik21
    Poziom 9  

    moje radio seryjne ma takie kostki (rozumiem ze do podłączenia kanału przód i tył do subwoofera będę potrzebował dwóch konweterów?)
    wzmacniacz do fabrycznego radia

    czy lepszym sposobem będzie wykorzystanie wzmacniacza do tego?

    jaki wzmacniacz warto kupić do napędzenia dwóch kompletów głośników (drzwi przód, drzwi tył) takich jak hilux 62.1 lub PB S-6C? sub nie wchodzi w grę. koszt do 400

    0 19
  • Sklep HeluKabel
  • #2 28 Mar 2009 09:54
    powalla
    Moderator CarAudio

    Po co konwertery? W kostce C1 masz wszystko co potrzeba (Wyjścia RCA , remote) , więc podjedź do salonu KIA i spytaj o wtyczkę C1 , jeśli nie mają , to wystarczy ją zrobić , bo wszystko masz ładnie opisane. Jakie głośniki ,to już pozostawiam Tobie do wyboru (pomogą Ci tematy już istniejące na forum), no a wzmacniacz ... nówka ,czy używka?

    PS: pamiętaj ,że należałoby wytłumić drzwi, no i pamiętaj , że do wzmacniacza będziesz musiał pociągnąć kable z komory silnikowej aż do bagażnika ... poradzisz sobie z rozbiórką plastików ? Spytaj też w KIA jak oni ustosunkowują się do "własnej" instalacji CA w samochodzie z gwarancją, żeby nie okazało się, że jak padnie coś z elektroniki, to zwalą winę na "Twoją" instalację CA

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #3 28 Mar 2009 10:07
    lesnik21
    Poziom 9  

    o wytłumieniu pamiętam. tapicerki itd wiem jak zdjąć opieram się na poradniku z forum obcojęzycznego i tam właśnie prawie wszystko jest tylko podpięcia do radia nie ma pokazanego
    idź za linkiem
    i tam właśnie facet używa tych konwerterów.
    rozumiem ze podpinam kostke pod "connector C1" wtedy odpinam "connector B"?

    wzmacniacz do fabrycznego radia
    wtyczka C1 jest tylko bez kabelków
    jakimi przewodami mam podłączyć tą kostkę ze wzmacniaczem.
    a co do samego wzmacniacza to moze być zarówno używany jak i nie.

    0
  • #4 28 Mar 2009 10:24
    powalla
    Moderator CarAudio

    Wtyczka jest ale brak "pinów" (blaszanych łączników) , spytaj w KIA , bo może mają takie wtyczki już gotowe i to za parę zł . Jeśli podłączysz głośniki pod wzmacniacz, to wtyczkę możesz śmiało wyjąć. Co do wzmacniacza , to w dziale giełda był fajny Suondstream(model USA) 4 kanałowy właśnie za 300zł (zobacz może jeszcze jest) , Jest też inny fajny SS ale już trochę droższy ... może warto dopłacić kilka zł ?


    PS: na tym forum staramy pisać się poprawnie (zdania zaczynamy z wielkiej litery )

    0
  • #6 28 Mar 2009 12:22
    powalla
    Moderator CarAudio

    RCA oczywiście , tzn. od kostki w radiu podpinasz pod te odpowiednie "piny" , a do wzmacniacza wtyki RCA .

    0
  • #7 28 Mar 2009 23:02
    lesnik21
    Poziom 9  

    Rozumiem ze mam mieć 4 końcówki rca po dwie na przód i dwie na tył.
    RCA ma dwie żyły a pinów do kanałów jest tylko 4. Więc jak to się ma do całości?

    0
  • #8 28 Mar 2009 23:59
    djfiodor
    Poziom 11  

    GND masz masę do RCA z czego zrozumiałem i 4 wyjściana na każdy kanał.

    0
  • #9 29 Mar 2009 11:57
    powalla
    Moderator CarAudio

    djfiodor napisał:
    GND masz masę do RCA z czego zrozumiałem i 4 wyjściana na każdy kanał.



    Dokładnie GND jest wspólne dla wszystkich kanbałów... no i nie zapomnij o Remote :)


    PS: upewnij się w serwisie KIA , bo może za kilka zł mają takie kostki, więc miałbyś bez problemu

    0
  • #10 29 Mar 2009 13:17
    lesnik21
    Poziom 9  

    Dzięki wielkie, a jaki wzmacniacz nowy opłaca sie kupić do 2 zestawów np helixow 62.1 lub PB s-c6? bo używany polecany przez forumowiczów ciężko trafić..

    0
  • #11 29 Mar 2009 13:27
    powalla
    Moderator CarAudio

    Na allegro masz dużo fajnego sprzętu i w miarę pasującego i do Helixów i do kryterium cenowego np. SonyXM3040F (259zł) , Alpine mrv-f300, 307 (349zł) .

    PS: Nic z nówek nawet się nie zbliży "jakością" do tych używek.

    0
  • #12 29 Mar 2009 18:14
    lesnik21
    Poziom 9  

    Z podłączenia pod C1 nic nie wyjdzie, wyszukałem informację od kogoś kto próbował(cytat: "I have bought a adapter for the C1 connector with front and rear rca outout + remote and I can tell you that the outouts are totally dead. There is nothing coming out from the original stereo "), brak sygnału na tym złączu, pewnie sygnał nie jest podpięty. pozostaje mi tylko zakupienie konwerterów HiLow, lub puszczenie "wysokich sygnałów" bezpośrednio do wzmacniacza - które rozwiązanie będzie lepsze? czy wspomniane przez powalla wzmacniacze dadzą temu radę?
    Tutaj wspomniane przejście z C1 na RCA
    Nie wolno wklejać linków do aukcji! [p]

    0
  • #13 29 Mar 2009 19:07
    powalla
    Moderator CarAudio

    Słuchaj w czym problem sprawdzić, czy jest sygnał na kostce C1? Najpierw weź miernik (ustaw na mierzenie napięcia stałego) i sprawdź , czy na Remote jest +12V po włączeniu radia i niknie po jego wyłączeniu.
    Następnie nagraj na płycie sygnał testowy np 1khz ( np. 5 minut) i użyj znów miernika (ustaw na napięcie zmienne) . Jedną końcówkę przytknij do GND ,a drugą sprawdź po kolei na pinach w C1(bez Remote) . Jeśli nie będzie odczytu na mierniku , to oznacza to,że ta kostka jest atrapą .

    0
  • #14 29 Mar 2009 19:44
    lesnik21
    Poziom 9  

    Przepraszam za link do aukcji, poniżej zdjęcie samej przejściówki
    wzmacniacz do fabrycznego radia
    Problemem jest to że nie mam miernika. Dodatkowo sprawdzonym sposobem przez innych jest konwerter HiLOw, zastanawiają mnie straty sygnału ale przy klasie sprzętu który chcę kupić nie ma to chyba wpływu.

    Jakie przewody muszę kupić od wzmacniacza (alpine mrv f307) do helixow 62.1 (lub PB sc-6 [jeszcze się nie zdecydowałem]), 2x2mm wystarczy?

    Do podpięcia wzmacniacza będzie dobry zestaw dietza 10mm czy 20mm? Czy może inny o słabszej jakości wystarczy? Dodam że nie planuje rozbudowy CA w przyszłości.

    0
  • #15 29 Mar 2009 21:16
    powalla
    Moderator CarAudio

    Jakie kable? FaQ Nazara str 19 i multum tematów na naszym forum ... serio.

    Jeśli kupiłbyś tę alpinę 307 , to do niej nie trzeba żadnych przejściówek (konwerterów HI-LO) , bo ona ma wejścia HI-Imput (biała kostka pomiędzy wejściami RCA ,a zaciskami głośnikowymi), czyli ok 40zł byś zaoszczędził :)
    Wystarczy potem tylko dobrać lub dorobić tę kostkę i podłączasz normalnie kable głośnikowe z radia do tej V12 .

    0
  • #16 29 Mar 2009 21:49
    lesnik21
    Poziom 9  

    Czyli mogę użyć nawet istniejących przewodów głośnikowych do podpięcia wzmacniacza z tym że musiałbym przełożyć je (razem z pinami) do złącza o którym wcześniej pisaliśmy (connector C1), dobrze zrozumiałem? Czy też przewody + i - które już są podłączone do fabrycznych głośników z miejsca z którego wychodzą w radiu?
    Czy też muszę kupić nowe przewody (wtedy jakie? z jednej strony na RCA a z drugiej (od strony wzmacniacza?) tez potrzebuję jakąś kostkę?
    W tym temacie elektrody Jak podłączyć high-input? twierdzą że, będą potrzebne papiery od wzmacniacza bo jak nie to lepiej przez konwerter hilow.

    PS.Podziwiam Twoją wytrwałość i cierpliwość.

    0
  • #17 29 Mar 2009 22:05
    powalla
    Moderator CarAudio

    Te konwertery ,które są na allegro ta alpinka ma nie jako wbudowane w siebie ...
    Jeśli wybrałbyś taka opcję (podłączyć we wzmacniaczu do tej białej kostki -opis jest na ściance wzmacniacza) , to kostka C1 Cię nie obchodzi, a zaczyna Cie interesować kostka B ,czyli głośnikowa . Najlepiej tę oryginalną kostkę wypiąć i kupić za 5zł w pierwszym lepszym zakładzie (sklepie) CA wtyk ISO (głośnikowy) i podłączyć właśnie do radia w miejsce wtyczki B . Do tej kostki podpinasz zwykły kabel głośnikowy (starczy 1mm2, a długość to odległość radia od miejsca montażu wzmacniacza ,oczywiście x 4szt , bo każdy kanał idzie osobno) i łączysz go z kostką na wzmacniaczu . Tu właśnie jest problem, bo ciężko będzie znaleźć tę wtyczkę do wzmacniacza, może jakaś komputerowa podejdzie? Trzeba będzie pokombinować ... ewentualnie otworzyć wzmacniacz i od środka przylutować kable .


    PS: przed kombinacjami z HI-Imputem w alpince polecam próby z kostką C1 , załatw sobie miernik (w supermarkiecie ze 7zł kosztuje taki prosty, najczęściej żółty przyrządzik ) , bo puszczenie sygnału przez RCA jest lepszą opcją .. omijasz wzmocnienie (zniekształcenia) końcówki radia

    0
  • #18 29 Mar 2009 22:19
    lesnik21
    Poziom 9  

    7zł.. kusząca propozycja, nie miałem pojęcia ile taki miernik jest warty.
    ALPINE MRV-F307 jest już prawie mój.
    Gdy będę miał już miernik to odezwę się do Ciebie na PW, ok nie będzie problemu?
    A co do pierwszej opcji to kabelków 1mm chyba musiałbym mieć 8 (chcę mieć regulację tyłu z radia, LP PP LT PT każde - i +) dobrze myślę?
    Pozdrawiam jeszcze raz!!

    0
  • #19 29 Mar 2009 23:03
    powalla
    Moderator CarAudio

    Potrzebujesz 4 szt (bo 4 kanały) kabla głośnikowego( normalny,podwójny(+ i -) kabelek) o długości ... no właśnie ,to już musisz sam zmierzyć .


    PS: coś takiego powinno być chyba w każdym domu i warto dać te kilka (naście)zł , bo nigdy nie wiadomo kiedy się może przydać :)
    wzmacniacz do fabrycznego radia

    0
  • #20 01 Kwi 2009 16:14
    lesnik21
    Poziom 9  

    Kupiłem miernik, zrobiłem pomiary. O ile 12V jest na remote to już na gnd+inne piny kompletnie nic. Więc pozostaje opcja z Hiinput we wzmacniaczu i przewody 2x1mm z radia ciągnąć.
    Do wzmacniacza wpięty jest bezpiecznik 30A czyli idąc za poradnikiem Nazara wychodzi że przewód od Aku wystarczy ok 15mm plus powrót taki sam (do tego bezpiecznik 20A? ma być słabszy niż bezp. wzmaka). Od wzmacniacza do zwrotnic i dalej do głośników 2x2,5mm a od radia do wzmacniacza 2x1mm.
    Taki układ będzie dobry?

    gdzie lepiej zamontować wysokotonowy z drzwi tylnych? na drzwiach czy ciągnąc go na podszybie z tyłu? nie mam fabrycznego miejsca na montaż.

    0