Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Potężny Mixer Vermona 1642 jak podłączyć,jakie kable?

sados12345 28 Mar 2009 19:22 10904 43
  • #1
    sados12345
    Level 12  
    Witam wszystkich!Wczoraj stałem sie posiadaczem oto tego mixera po okazyjnej cenie.JESTEM W TYM ZIELONY JAK ŻABA W STAWIE.Jak widać ma on 16 kanałów i 4 podgrupy stereofoniczne.I proszę o pomoc w sprawie podłączenia go do komputera.Czy od karty dźwiękowej musza wychodzić 2 wtyczki (jack 6,3) i potem do 2 kanałów w mixerze czy tylko 1 wtyczka (jack 6,3) i pod 1 kanał wejściowy do mixera.I problem polega na tym jeszcze ze nie wiem jakie kable stereo czy mono?Na wyjściach master czyli od nich trzeba wyjść na końcówkę mocy.Moja końcówka mocy ma 2 wejścia RCA.Będę wdzięczny o szybka odpowiedz albo chociaż podpowiedz
    Potężny Mixer Vermona 1642 jak podłączyć,jakie kable?
    Potężny Mixer Vermona 1642 jak podłączyć,jakie kable?
    Potężny Mixer Vermona 1642 jak podłączyć,jakie kable?
    Potężny Mixer Vermona 1642 jak podłączyć,jakie kable?
  • Helpful post
    #2
    DjDaniel11
    Level 27  
    Jeśli zależy ci na stereo, to kupujesz kabel
    mini jack 3,5mm (stereo) na 2 duże jack`i. Ewentualnie na 2 cinche i przejściówki.

    Małego jacka wpinasz do karty dźwiękowej, natomiast duże do miksera na 2 kanały. Panoramą na mikserze na jednym skręcasz w prawo, a na drugim kanale w lewo. U ciebie to są chyba pierwsze, czerwone pokrętła nad suwakami.

    Z mastera wychodzisz na końcówkę mocy dwoma kablami: Big Jack ------ Cinch
  • #3
    sados12345
    Level 12  
    DjDaniel11 wrote:
    Jeśli zależy ci na stereo, to kupujesz kabel
    mini jack 3,5mm (stereo) na 2 duże jack`i. Ewentualnie na 2 cinche i przejściówki.

    Małego jacka wpinasz do karty dźwiękowej, natomiast duże do miksera na 2 kanały. Panoramą na mikserze na jednym skręcasz w prawo, a na drugim kanale w lewo. U ciebie to są chyba pierwsze, czerwone pokrętła nad suwakami.

    Z mastera wychodzisz na końcówkę mocy dwoma kablami: Big Jack ------ Cinch


    A te 2 duze jacki maja byc stereo czy mono?
  • #4
    DjDaniel11
    Level 27  
    Jeśli rozbijasz sygnał stereo (prawy i lewy) na 2 kanały to musisz zastosować 2 jacki mono, i jeden stereo wchodzący do karty dźwiękowej.
    Pozdrawiam
  • #5
    miszkoo
    Level 28  
    A mogę zapytac to to za wyjścia MASTER send i break o ile domyślam się że send to po prostu wysyłka mastera czyli wyjście to nie wiem co to break (hamulec) ani to pod insert nie pasuje ni pod nic.
  • #6
    sados12345
    Level 12  
    Zaraz zrobie i zobaczymy czy dziala :) Oczywiscie jak bede mnial takie kable.A własnie co to ten Break?

    Dodano po 7 [minuty]:

    Jest jeszcze pewna sprawa.A gdy np. bede chcial podlaczyc mixer pod DVD to co wtedy? to jest sygnal mono czy stereo teraz to nie wiem ;/Bo DVD ma 2 wyjscia na czincze czyli redukcja i pod kazdy kanal do mixera?
  • #7
    DjDaniel11
    Level 27  
    Dokładnie jeśli chcesz dvd do miksera, to jednym kablem jeden kanał np. prawy, z cincha na Jacka, a drugim lewy. Procedura podpięcia i ustawienia miksera wtedy taka sama jak przy podpinaniu 2 kanałów mono i robienie z tego stereo. Opisałem to wcześniej.
    Wyjście break i send, wydają mi się że są to po prostu 2 pary wyjść stereo , master. Czasami była dodatkowa regulacja wyjścia break na mikserze. Trzeba by jednak zobaczyć dokładniejsze zdjęcia, aby więcej o tym powiedzieć :)
    PS: Break ma wiele znaczeń, nawet może oznaczać przerwę; cisze np. w muzyce.
  • #8
    sados12345
    Level 12  
    Dokladne zdjecia
    Potężny Mixer Vermona 1642 jak podłączyć,jakie kable?
    Potężny Mixer Vermona 1642 jak podłączyć,jakie kable?
  • #9
    ciasteczkowypotwor
    Level 41  
    Ja bym na Twoim miejscu nie bawił się w ten mixer, bo to zabytek i do tego marny...
  • #10
    sados12345
    Level 12  
    ciasteczkowypotwor wrote:
    Ja bym na Twoim miejscu nie bawił się w ten mixer, bo to zabytek i do tego marny...

    No fakt ale ty nie jestes na moim miejscu.Ten mixer kupilem z kosciola i to po bardzo okazyjnej cenie.A w kosciolach to chyba disco-polo lub techno nie sluchali.Temat zalozylem bo chce sie dowiedziec jak uruchomic to cacko heh a ze stary to niech o to cie glowa nie boli :) (jak cos bedzie inny)
  • #11
    ciasteczkowypotwor
    Level 41  
    Nie chodzi mi o to czy jestem na Twoim miejscu, ale no cóż, miałem taki mixer, ale niestety jakość jego jest poniżej behringera. Dlatego odradzam zabaw z nim bo to nie ma sensu, lepiej byś wyszedł na tym, gdybyś dołożył i kupił nawet wspomnianego Behringera.

    Podłączasz go tak jak CI pisali, pod wloty, każdy kanał jest mono, a wychodzisz z master send.
  • #12
    sados12345
    Level 12  
    No tak dzieki wszystkim za podpowiedzi.Ale jeszcze nurtuje mnie jedno :) Na wyjsciu master send wpiac jacka mono czy stereo czy to wszysko ma byc na mono i wtedy do koncowki mocy?
  • #13
    ciasteczkowypotwor
    Level 41  
    Tak na wyjściu wpinasz na każdy kanał po jacku mono i podłączasz do końcówki mocy
  • #14
    sados12345
    Level 12  
    Ciasteczko ty miales podobno taki mixer to nie wiesz do czego sluza takie przelaczniki : (na kazdym kanale jest pod pokretlem GAIN i pod pokretlem BASSU).A tak wogóle to móglbys troche strescic jego te funkcje w tych przelaczniczkach bo on ma ich sporo dosyc jakies (sub 3,4,1,2 listen sub LIS/TALK itp ;) bede wdzieczny jak pomozesz :)
  • Helpful post
    #15
    DjDaniel11
    Level 27  
    Za ich pomocą możesz sobie poszczególne kanały grupować. Tj. jeśli na którymś kanale ustawisz przełącznik na 3, to będziesz miał ten kanał regulowany dodatkowo potencjometrem SUB 3. Ten w blisko suwaków MASTER.
    Często podgrupy się wykorzystuje np. do perkusji. Tj. Ustawiasz sobie perkusję przykładowo 9 mikrofonów, i każdy kanał włączasz tylko na którąś z podgrup. Np. 2. Wtedy oprócz sterowania każdym kanałem pojedynczo, masz dodatkowo regulacje wszystkich naraz na suwaku z tej podgrupy, tutaj na SUB 2.
  • #16
    sados12345
    Level 12  
    Dzieki za wyczerpujaca odpowiedz;).Czekam na jakies inne instrukcje dotyczace tych przycisków ;)
  • #17
    ciasteczkowypotwor
    Level 41  
    Reverse Phase, odwraca polaryzację
    Mono 2 on - przełącza "aux1" na "aux2"
    SUB 1,2 - 0,0 - 3,4 - przełączasz rutowanie sygnału z kanału do bezpośrednio sumy, grupy 1,2 lub grupy 3,4.
    listen sub, podsłuchiwane całej grupy na słuchawkach taski PFL
    to master on - wysyłanie całej grupy do mastera
    te przyciski nasd modułem monitor nie wiem do czgo sa , nie pamiętam, ale to było coś od talkbacka no i AFL od sumy Auxa.
  • #18
    sados12345
    Level 12  
    ciasteczkowypotwor wrote:
    Reverse Phase, odwraca polaryzację

    Witam po długiej nieobecności ale dopiero teraz mam czas:)
    Chce sie zapytać o co chodzi z tym odwróceniem polaryzacji?
  • #19
    DjDaniel11
    Level 27  
    To tak jakbyś zamienił przewody plus z minusem. Podłączył je odwrotnie. Tzw. odwrócenie 180stopni.
  • #20
    ciasteczkowypotwor
    Level 41  
    Żadne odwrócenie o 180' nie ma odwracania fazy, to jezt złe nazewnictwo, to jest odwracanie polaryzacji.
    Używasz tego min wtedy kiedy nagłaśniasz jakiś instrument z dwóch stron, z przodu i od tyłu, np. werbel, góra dół, wtedy dół odwracasz polaryzację, aby sygnał się nie wyciął z mikrofonem na górze.
  • #21
    DjDaniel11
    Level 27  
    ciasteczkowypotwor mógłbyś mi wyjaśnić, czym się różni zmiana polaryzacji, od odwrócenia o 180' ?
  • #23
    ciasteczkowypotwor
    Level 41  
    DjDaniel11 wrote:
    ciasteczkowypotwor mógłbyś mi wyjaśnić, czym się różni zmiana polaryzacji, od odwrócenia o 180' ?


    Długo by tłumaczyć, wielu tego nie rozumie, ale po jakimś czasie dochodzą do tego sami.

    Zadam inne pytanie: Jak odwrócić w fazie o 180' sygnał? Nie ma czegoś takiego. Powiesz, przecież będzie przesunięty w fazie o 180'? Pokaż urządzenie które przesunie sygnał o 180' w paśmie 20Hz - 20kHz, bo przycisk tego chyba nie robi.

    Dodano po 4 [minuty]:

    adambyw wrote:
    Send - wysyłka
    Break - przerwanie sygnału wewnątrz miksera, gniazdo rozwierne. Albo jest to powrót sygnału z efektu, albo po prostu insert.
    Te dwa gniazda to insert symetryczny.


    Nie nie, SEND robi w tym sole o ile pamiętam za wyjście master, dlatego mamy dodatkowo dwa wyloty mono oznaczone send,
    BREAK natomiast jest insertem. Porównaj główne wyjścia z wyjściami na efekty.
  • #24
    sados12345
    Level 12  
    Dzięki wszystkim, jak na razie wszystko gra wyśmienicie kupiłem kartę muzyczną Creativa Sound Blaster Xtreme Audio i wszystkie kable które były potrzebne i na razie bez zarzutów.Wszystko gra jak w studiu heheh
  • #25
    miszkoo
    Level 28  
    Najprościej mówiąc sygnał źródłowy ma wartość 1V to sygnał odwrócony w fazie ma wartość -1V a sygnał przesunięty w fazie będzie miał wartość 1V dopiero za 180 stopni. Przesuwanie w fazie sygnału dźwiękowego wykonują linie opóźniające tylko tam się to w sekundach podaje a nie stopniach bo sygnał dźwiękowy to nie wirujący wektor i nie ma taki sygnał okresu (przyjmuję sygnał dźwiękowy jako coś nie jednolitego)

    Dodano po 3 [minuty]:

    W sumie to chyba określenie odwracać w fazie o 180st jest złym bo to jest sygnał w przeciw fazie i tyle.
  • #26
    sados12345
    Level 12  
    Witam po długiej nieobecności.Chcę się jeszcze wsa wszystkich zapytać o co chodzi z tym segmentem Master i w nim jest Send i Break.W send wszystko ładnie gra, a gdy podłączam do break to gra ale bardzo cicho i nie wiem co robic.Bo chce sobie dokupić 2 koncówke mocy i jakies do tego satelitki a nie wiem jak sie do niego wpiąć.O a pozatym mam już jedna koncówkę mocy i 2 głośniki basowe podłączone pod MASTER SEND. A te nowe chciałbym podpiąć pod jakiś inne wyjście najlepiej MASTER BREAK jeżeli jest to możliwe.Prosze dopowiedzcie mi coś jak sie w to podpiąć?
  • #27
    DjDaniel11
    Level 27  
    Możesz powiedzieć, w jakim celu chcesz podłączyć kolejne końcówki pod inne wyjścia? Jeśli potrzebujesz stereo to wychodzisz zawsze tylko z głównego (master) Prawy + Lewy.
    Łącząc parę końcówek (mała ilość) najczęściej się po prostu je spina równolegle "Y".
    Jeśli masz oddzielną końcówkę na basy, to pomiędzy wyjściem z poprzedniej końcówki, a wejściem do niej podpinasz jeszcze jakąś zwrotnicę (filtr aktywny, crossover, albo procesor).
  • #28
    ciasteczkowypotwor
    Level 41  
    Podpinasz jedna końcówkę pod jedno wyjście z mixera, druga natomiast pod wyjście z końcówki, większość estradowych końcówek ma z tyłu wejście i wyjście sygnału.
  • #29
    sados12345
    Level 12  
    Nie kapuje.Ale opisze to jeszcze raz i dokładnie ;)
    Mam:
    - koncówka mocy Hollywood Impact 2000
    - koncówka mocy Hollywood Impact 4800
    - Mixer Vermona ten co na zdjeciach
    - DVD Panasonic dające sygnał do mixera (bynajmniej tak sądze)
    - 2 kolumny po 600w każda
    - 2 kolumny pd 1000w kazda

    No i czy teraz musze od DvD wyjsc czterema kablami czyli podpinam pod 4 kanały by podłaczyc każda kolumne oddzielnie.Czy wystarczy tylko tak jak zawsze pod 2 kanały.Bo chodzi mi o to ze chce aby kazda kolumna miala regulacje np. sopranu i basu przez mixer.Bo przecierz kolumnom basowym nie bede dawal tyle samo sopranu co satelitkom.

    Dodano po 2 [minuty]:

    A te wyjscia Break nie wiem jak dostroic zeby grały glosniej w porównaniu z send.Jakby break graly glosno nie byłoby tego pytania na forum a tak to ja nie wiem jak ti zrobic.Ciemny jestem w tym mixerze.
  • #30
    pompak
    Level 22  
    Nie lepiej by było crossover aktywny zastosować? Podłączasz DVD pod 2 kanały (lewy, prawy , ustawiasz panorame max w lewo i prawo ) i dalej z wyjścia master crossover, tą mocniejszą końcówkę pod bas i mocniejsze kolumny ( zakładam że są to szerokopasmowe , lepiej by było subbasy kupić ) i jako satelitki te po 600w i myśle że by było ok.