Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez '94 GLE - nierówna praca silnika

Student 23 Kwi 2004 22:27 2767 9
  • #1 23 Kwi 2004 22:27
    Student
    Poziom 17  

    Od jakiegoś czasu silnik (gaźnikowy) na wolnych obrotach pracuje nierówno - trzyma 1000 o/min, za chwilę spadają, jakby chciał zgasnąć, i natychmiast wracają. Jest to regularny cykl powtarzający się co ok. 3 sekundy - na ciepłym silniku. Niby można z tym żyć, ale... Samochód ma instalację gazową, objawy występują na benzynie, na gazie nie wiem, bo siadła instalacja gazowa właśnie jakoś w tym czasie... W sumie dotąd jeździłem wyłącznie na gazie, ten problem nie występował. Od czego zacząć?

    0 9
  • #2 08 Maj 2004 06:21
    Rocky24
    Poziom 19  

    Na poczatek zacznij od filtra paliwa moze byc on juz zapchany i jak przed filtrem paliwo nabierze wiekszego cisnienia to puszcza :)

    0
  • #3 08 Maj 2004 11:02
    jurex2
    Poziom 17  

    a jak z hamulcami ? miałem coś takiego jak mi serwo padło i prawie poł silnkia rozebrałem :-(

    0
  • #4 08 Maj 2004 11:16
    jedrus2
    Poziom 15  

    miałem podobny problem
    ja też jeździłem cały czas na gazie a jak przełączyłem na benzynę to właśnie jakoś tak nie równo pracował
    i okazało się ze gaźnik sie zapchał

    0
  • #5 08 Maj 2004 11:17
    Rocky24
    Poziom 19  

    jurex a jakie objawy byly ? opisz dokladnie swoj problem :)

    0
  • #6 27 Lip 2004 19:40
    Student
    Poziom 17  

    Wrócę do pierwszego (swojego) postu.
    Obecnie, po naprawie gazu, objaw się nasilił, do tego stopnia, że po przełączeniu na benzynę, nie chce chodzić w ogóle, chyba że po wyciągnięciu ssania. Gazownicy stwierdzili przepuszczający elektrozawór, podejrzewam, że to jest przyczyna - razem z benzyną idzie też niewielka ilość gazu. Jak sądzicie??
    Cóż, na razie da się z tym żyć, natomiast jest inny problem:
    silnik jest dość zużyty, po rozgrzaniu traci zupełnie ciśnienie oleju. Kiedyś w starych Fiatach i Polonezach na lato wyjmowało się termostat, silnik się nie rozgrzewał do 90 stopni i było ok. Zamierzam to zrobić, ale tu pytanie: czy niższa temperatura silnika pozwoli prawidłowo pracować instalacji gazowej?
    Pozdr.

    0
  • #7 28 Lip 2004 12:23
    janusz27
    Poziom 30  

    możesz mieć uszkodzoną cewkę w aparacie zapłonowym lub tam przy serwie jest taki zawór kulkowy i przez niego może ci skakać po obrotach podobne objawy były w moin poldku.

    0
  • #8 29 Lip 2004 12:06
    jurex2
    Poziom 17  

    Witam, trochę długo nie zaglądałem, ale u mnie wyglądało to tak, że silnik pracował nierówno, a oprócz tego przy hamowaniu na wolnych obraotach potrafił zgasnąć, no i hamulce były trochę twardsze, ale w międzyczasie przyzwyczaiłem się do tego i nie zwróciłem uwagi na serwo - i co - chrzaniłem się z nim chyba z tydzień, dopiero znajomy mechanior mi podpowiedział - i trafione!

    0
  • #9 17 Sie 2004 00:34
    bebik
    Poziom 11  

    A jak z regulacjami i wymianami? Kiedy robiłeś zawory? Czy wymieniałeś lub czyściłeś świece? Przewody zapłonowe w jakim są stanie? Ja bym najpierw tutaj szukał - niby drobiazgi, ale w Poldku gaźnikowym to podstawa. Później szukałbym głebiej. Kiedyś miałem podobną sytuację - magik podejrzewał elektrozawór. Niewiele się znając zacząłem jednak od wymiany filtrów, swiec, nawet rurę papierową wymieniłem, bo się pogięła, kumpel zrobił mi zawory i nie wiem od czego, ale auto zaczęło hulać jak nowe...

    0
  • #10 08 Sty 2005 00:34
    Thenatoorat
    Poziom 12  

    Tzn zależy jak te obroty się zmieniają czy skaczą czy falują ? Jak skaczą to moduł u mnie miałem nowy modół poleciał i obroty dziwnie skakały (niskie) natomiast jeśli falują to albo coś z resztą zapłonu alebo zużycie silnika. Może po prostu już nietrzymać ciśnienia na którymś cylindrze. Jak na benzynie się objaw nasila tzn że silnik już jest bardzo zjechany.

    0
  Szukaj w 5mln produktów