Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

zmiana częstotliwości pracy kierunkowskazów Reno Laguna Iph2

leowhy 28 Mar 2009 22:53 2007 10
  • #1 28 Mar 2009 22:53
    leowhy
    Poziom 9  

    Miałoby to wyglądać mniej więcej tak: włączam kierunkowskaz i wiadomo lampki się zapalają na określony przez przerywacz czas.Pomysł jest, że w momencie gdy żarówka się zapala- mruga 2 razy w czasie jej normalnej pracy. Taka mała symulacja świetlna bicia serca...

    zmiana częstotliwości pracy kierunkowskazów Reno Laguna Iph2

    Dopuszczam wymianę żarówek na ledy, ale efekt chyba będzie lepszy przez stygnący wolfram, gdzie przy pierwszym zapaleniu gaśnie stosunkowo szybko, a drugie jest ściemniane.
    I właśnie druga sprawa - nie wiem czym potraktować układ, żeby żarówka po drugim zapaleniu nie od razu, tylko "powoli" przygasała...
    W aucie niema haka więc projekt obejmowałby 6 żarówek (na drzwiach również)

    Jak i z czym to ugryźć?

    0 10
  • #2 28 Mar 2009 23:06
    rema
    Poziom 27  

    Witam. A co z policją? Przeglądem? Po takiej modyfikacji. W przepisach jest określona ilość błysków światła kierunkowskazów. No ale to już Twój problem. Pozdrawiam i policjantem nie jestem. Powodzenia.

    0
  • #3 28 Mar 2009 23:13
    leowhy
    Poziom 9  

    No właśnie nie znalazłem takowej informacji. Jest tylko, że mają mieć barwę żółtą i świecić w sposób impulsowy. Ktoś zna może konkretny przepis zabraniający takiej modyfikacji ?

    0
  • #4 29 Mar 2009 00:16
    kwok
    Poziom 39  

    konketnie przepisu nie podam ale wiem że częstotliwość ma być od 1 do 2 Hz czyli od jednego do dwóch pełnych cykli na sekundę ( wyjaśniam gdybyś nie wiedział co to Hz)

    0
  • #5 29 Mar 2009 03:05
    leowhy
    Poziom 9  

    projekt zakłada częstotliwość 2Hz więc wszystko się zgadza. Nie wiem jak to wyszłoby w praniu, ale podejrzewam że 2Hz to za dużo.

    Nie szukam zwary z prawem ani opinii co na to policja, ale konkretnych informacji jak się zabrać za ten eksperyment...

    0
  • #6 29 Mar 2009 03:41
    rema
    Poziom 27  

    Ja to gdzieś czytałem, nie potrafie tego znaleść. Było że chyba od 60 czy 65 do 75 cykli na minute. Już nie pamiętam, coś koło tego.

    0
  • #7 29 Mar 2009 04:57
    leowhy
    Poziom 9  

    Jak wielu z mobilnych mam kilka "nielegalnych" modyfikacji świetlnych auta, tyle że wszystkie są na 'wyłączniku', więc i tutaj miałoby to zastosowanie. Poza tym nie montuję centralnie wydechu o średnicy felgi, a dodaję uroku...

    Zresztą dywagujemy na temat zupełnie nie związany z prośbą...
    Proponuję założyć osobny temat co jest zgodne z paragrafami a co nie, a nie robić offtopic z mojej propozycji...

    Co do tej pory wymyśliłem to pozostawienie obecnego przerywacza i dołożenie modułu na drodze do manetki. Obecny przerywacz dawałby napięcie stałe dla następnego, który odpowiednio rozłączałby w ustalonym czasie. Moduł musiałby mieć oczywiście wyłącznik służący do powrotu w stan pierwotny. No i jestem w kropce, bo kompletnie nie wiem jak się do tego zabrać...

    0
  • #8 29 Mar 2009 07:18
    emeryt2
    Poziom 42  

    "Moduł musiałby mieć .. wyłącznik , służący do powrotu w stan pierwotny".

    To do roboty , użyć zwojów mózgowych , opracować taki elektroniczny przełączni/wyłącznik , zamontować i cieszyć się sukcesem. Jest to możliwe do realizacji .

    0
  • #9 29 Mar 2009 09:56
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 31 Mar 2009 14:29
    leowhy
    Poziom 9  

    emeryt2 napisał:
    "Jest to możliwe do realizacji .

    Właśnie liczyłem na pomoc. Czego szukać i jak parować, bo elektronikiem nie jestem a znam podstawowe tylko pojęcia...

    Jeśli to jest aż tak kłótliwe z prawem, można się ograniczyć do pojedynczego mrugnięcia z przygasaniem... :)

    0
  • #11 30 Cze 2009 09:56
    tomaszdoneck
    Poziom 9  

    Uwielbiam po prostu Elektrodę gdzie nie spojrzeć, zawsze się znajdzie ktoś kto zamiast pomóc rozwiązać problem opisany w temacie, wypisuje o homologacjach, policjantach, itp. kto was o to prosi.

    Doszło do tego że usłyszałem o homologacji na żarówki apogeum idiotyzmu bo czegoś takiego nie ma.

    Kolego też mam Renault i problem z żarówkami Led będę budował przerywacz na Led-y bo nie jestem jeden myślę że mój projekt załatwi twój problem i naprawdę kijek mnie obchodzi czy jakiś upierdliwy glina będzie ci robił problem czy też nie. Wal na priv dam ci wszystkie zgromadzone informacje. Tu nie dam bo mnie ktoś z Ormo do prokuratury poda że produkuje urządzenia rozpraszające kierowców i stanę się głównym przestępcą kraju

    0