Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Romet 205---prad staly

29 Mar 2009 12:22 3305 22
  • Poziom 10  
    Witam. Chce zrobić w Romecie 205 prąd stały tylko nie wiem jak to zrobić.. Chce podłączyć kilka diod [zrobić stop na diody]... Za odpowiedz z góry dziękuje...

    INFO: Iskrownik-prądnica 6V-20W
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Wow, kolega tomekmmt widział kiedykolwiek akumulator zmiennoprądowy? Akumulatory są TYLKO na prąd stały.
    Kolego rafalbig tam, gdzie masz normalne żarówki, podłącz po prostu diody, poprzez odpowiedni rezystor
    Wszelkie informacje tutaj.
    Życze powodzenia...
    ...przyda się
    Łojojoj trochę niedoczytałem. A więc tak, potrzebny jest dosyć wydajny mostek, odpowiednia ładowarka oraz odpowiedni akumulator. Potem na podstawie tego akumulatora, światła stopu. Domyślam się, że aktualnie w tym pojeździe nie ma żadnej elektryki?
  • Poziom 30  
    Bretos napisał:
    Wow, kolega tomekmmt widział kiedykolwiek akumulator zmiennoprądowy? Akumulatory są TYLKO na prąd stały.
    Kolego rafalbig tam, gdzie masz normalne żarówki, podłącz po prostu diody, poprzez odpowiedni rezystor
    Wszelkie informacje tutaj.
    Życze powodzenia...
    ...przyda się

    Od kiedy w Romecie masz akumulator?
    Kolega chce wykorzystac napięcie z iskrownika. A tam stałego nie ma.
  • Poziom 35  
    Np. możesz założyć miniaturowe mostki już w lampach.
    Choć możesz też zasilać diody zmiennym, ale nie wiem czy to nie zmniejszy ich żywotności.
  • Poziom 10  
    Cytat:
    Od kiedy w Romecie masz akumulator?
    Kolega chce wykorzystac napięcie z iskrownika. A tam stałego nie ma.


    Właśnie nie posiadam akumulatora a chce uzyskać prąd stały z prądnicy tylko chce aby ktoś mi to wyjaśnij bo jestem zielony w tych sprawach....

    Cytat:
    Choć możesz też zasilać diody zmiennym, ale nie wiem czy to nie zmniejszy ich żywotności.


    Z tego co wiem diody potrzebują prądu stałego.
  • Poziom 35  
    Rafalbig to zrób eksperyment i podłącz diodę pod zmienny, zdziwisz się.
    Czyli według ciebie mostek prostowniczy złożony z czterech diód podłączamy pod prąd stały tak? :D
  • Poziom 10  
    Dobra podłącze pod prąd zmienny....A z tym mostkiem to jaki trzeba aby się sprawdziło????
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Jak chcesz podłączać pod zmienny, to po co mostek?
    LED'y raczej dużo nie pobierają, myślę że jakikolwiek mógłby być.
    Jak ten iskrownik daje 6V, to raczej tak o nie podłączysz, spali się... przez rezystor powinieneś, chyba że masz LED na 6V.
  • Poziom 10  
    ale bym wolał podłączyć je pod prąd stały... tylko jeszcze nikt mi tego nie powiedział jak to zrobić.. :(
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Idź do elektronicznego i kup jakikolwiek mostek prostowniczy. Pod 2 nogi podłączasz zmienny (nogi oznaczone ~) 2 pozostałe, też są oznaczone, jedna to plus druga minus, i pod to podłączasz LED'y(przez rezystor jeszcze do tego, o tym jak policzyć poczytaj w linku który Ci dałem).
    Btw. czemu tak straszliwie pod DC chcesz?
  • Poziom 10  
    chce go sprzedać i dlatego tak chce aby kupujący wiedział ze byle jak nie robię... dzięki za pomoc
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Nie jestem pewien ale wydaje mi się że jakikolwiek mostek to może nie być optymalny. Z tego względu iż nie prostujemy tutaj prądu zmiennego 50Hz tylko częstotliwość jest zależna od obrotów silnika.
    Proponował bym może coś na szybszych diodach.
    Jak ktoś się zna to niech poprawi mnie jeżeli się mylę?:?:
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Łojezu dać jakąś 1N400* na zasilanie i po robocie (plus rezystor oczywiście)
  • Poziom 10  
    Jeszcze takie jedno pytanie..
    Czy jak dam diodę prostownicza to będzie działał przerywacz do kierunkowskazów...? [przerywacz 6V bez akumulatora]
  • Poziom 30  
    Nie będzie działał prawidłowo, gdyż wraz ze wzrostem obrotów, kierunkowskazy będą działać bardzo szybko, a nawet swiecić się ciągłym światłem. Tym bardziej, że chcesz to zrobić na diodach.
  • Poziom 35  
    Co do diody to nie ma problemu, jedynie problemem może być właściwe obciążenie (a w zasadzie jego brak) którego wymagają starszego typu przerywacze tzn. znacznie zwiększy się ilość blysków na sekundę.
    Z tym faktycznie może być problem bo to obciążenie diodami led będzie mniejsze niż żarówka 21W, chyba że ich tam od groma wlutujesz.
    Pozostaje sprawdzić czy tak będzie w rzeczywistości. Od biedy możesz jeszcze sztucznie dociążyć rezystorem dużej mocy.
  • Poziom 18  
    Zanim zaczniesz coś robić zmierz jakie napięcie podaje iskrownik prądnica na obwód świateł bo myślę,że właśnie z obwodu świateł zamierzasz brać zasilanie do tych diod.
    Może się tak zdarzyć,że na wolnych obrotach będziesz miał 3V a podczas jazdy na wysokich obrotach pojawi się tam ok 8-10V szczególnie przy małym obciążeniu prądowym obwodu świateł.
    Tak duża rozbieżność może spowodować,że Twoja praca nie da Ci żadnej satysfakcji w praktyce :-( .Jakbym ja to robił po wyprostowaniu napięcia zastosowałbym prostownik na 3V np. 78N03, zbudował wtedy stop na 3V a kierunki to hmm... może z diod migających?

    Jak źle gadam poprawcie tylko nie bijcie :-)
  • Poziom 17  
    Up: nie jest tak źle.
    Jakbym ja już miał robić coś takiego, to od razu całą instalację bym zrobił, z akumulatorem itd.
  • Poziom 10  
    Bretos napisał:
    Up: nie jest tak źle.
    Jakbym ja już miał robić coś takiego, to od razu całą instalację bym zrobił, z akumulatorem itd.


    ja tez bym robił ale na akumulator kasy nie mam.... dzięki za odpowiedzi...
  • Poziom 10  
    Witam nie chce zakładać nowego tematu wiec pisze tu..

    Zatem założyłem stop na diody [diody czerwone od światełka migającego do roweru] jest ich 5 podłączyłem je szeregowo... prąd był czerpany z baterii 9V [świeciło nawet przyzwoicie] , baterie szlak trafił i zrobiłem to pod prąd zmienny i gdy zaświeca mi się stop to światła przygasają!!! nie wiem o co biega...

    za odpowiedzi z góry dzięki.
  • Poziom 15  
    Wiem, że temat od dawna nie daje o sobie znaku życia ale trochę go rozruszam. Otóż także posiadam ogara 205, zamierzam to co jest opisane w temacie. wiem jak prad wyprostowac. moge dorzucic stabilizator i kondensator o duzej poj. aby na malych obrotach nie bylo pulsacji. mam problem z tym, ze chce miec swiatlo tylnie, stop, i kierunkowskazy na diody. ale jak spowodowac mroganie diod? bo taki zwykly jak jest w innych motorach potrzebuje obciazenia. liczylem, zeby na jeden kierunkowskaz dac ze 3 lub 4 diody. wiec na raz max swiecilo by 8diod. na czym to zrobic?? ps. swiatlo przednie bedzie normalnie na zmienne gdyz wydaje mi sie prostowanie za glupote. nie pamietam chociaz juz kiedys mierzylem jakie ma napiecie. min to chyba 8-9v a max to chyba 14v. do jakiego napiecia zbic stabilizatorem? chcialbym takze klakson a nie orginalny brzeczyk.