Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Stabilizator napięcia do agregatu

29 Mar 2009 21:28 36362 19
  • Poziom 9  
    Witam
    Mam agregat prądotwórczy 230V o mocy 1kW. Dowiedziałem się, że abym mógł do niego podłączyć jakieś urządzenia elektryczne muszę to zrobić za pośrednictwem stabilizatora.
    Nie znam się na rzeczy więc proszę o pomoc jaki ma to być stabilizator i czy można go wykonać samemu?
    Pzdr
  • Poziom 18  
    Jeśli silnik pracuje w miarę równo to podłączasz beż stabilizacji
    pozdro
  • Poziom 9  
    Nawet elektronikę RTV??
    Strzałka woltomierza w agregacie niby wskazuje cały czas 230V
  • Poziom 17  
    Silniki w agregatach mają stabilizację aby obroty były na
    jednakowym poziomie przy różnym obciążeniu a tym
    samym jest realizowana stabilizacja napięcia,
    nie wiem jaki ty masz agregat ale więkzość
    ma tę stabilizację bo chodzi głównie oto żeby
    częstotliwość 50Hz i napięcie były w miarę stabilne i
    wtedy bez obaw można podłączać różne sprzęty
    ale należy przestrzegać tego by obciążenie odbiorników
    nie przekroczyło mocy agregatu i żeby unikać wyłączania
    dużego obciążenia gdy jest też jednocześnie włączone jakieś małe obciążenie gdyż wyłączenie tego dużego
    powoduje chwilowy wzrost napięcia i częstotliwości
    do chwili ustabilizowania się obrotów silnika a to czasem kilka sekund i jakiś tam udar prądowy dla mniejszego urządzonka .
    Zawsze należy najpierw wyłączyć małe obciążenia
    a potem te większe.
  • Poziom 33