Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Laguna V6 24V Podczas butowania czerwona kontrolka STOP

szosiu 30 Mar 2009 13:39 4489 2
  • #1
    szosiu
    Level 14  
    czesc

    I mam awarie :-/

    Laguna 3.0 V6 24V, 99 rok silnik L7X 701

    Do dziś bylo wszystko ok, teraz na cieplym silniku juz nie chodzi tak równiutko ja przedtem :-/


    Objawy:


    Podczas jazdy na pb; (na LPG narazie nie jeżdze bo dzis dopiero bede regenerowal reduktor SGI)

    - po rozruchy cieplego silnika jest ok, po kolejnych 3-4 sekundach obroty sie delikatnie nagle podnoszą z 650 na 700 i tak zostają
    - w tym czasie silnik chodzi troszenke nierowno
    - dzis podczas jazdy wszystko ok, ale jak jej depnołem to zaświecila sie na 3 sekundy czerwona kontrolka STOP!

    Uklad podcisnienia kolektora - wszystko szczelne , dokladnie sprawdzone.
    Podejzewam ze sterownik wszedł w tryb awaryjny na skutek utraty sygnału z ktoregoś czujnika.
    Mam zamiar podjechac na kompa i moze sie pojawil jakis bląd.
    Ale niepokoi mnie ta kontrolka STOP podczas butowania,
    czy ktos z Was mial zaświecaną kontrolke stop podczas mocniejszego przyspieszania ????


    Mam nastepujace czujniki przy tym silniku:

    Map sensor - w kolektorze
    TPS
    czujnik płynu chlodniczego
    czujnik temperatury dolotu
    czujnik polozenia walu
    jedna sonda lambda z grzałką ( ma jeden rok, firma NGK, czyzby padla?)

    + regulacja ilosci dawkowanego paliwa za pomocą regulatora cisnienia paliwa na listwie wtryskowej , ale z tego co czytalem to wystepowaly by trudnosci z rozruchem gdyby membrana byla dziurawa.


    Który z powyzszych czujnikow moze dawac takie objawy?
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    szosiu
    Level 14  
    gdy przekrece kluczyk to wszytkie kontrolki swiecą, po rozruchy silnika gaszą się. Mam tez synteze mowy, wiec cokowliek sie dzieje z autem wyglaszany jest natychmiast komunikat + odpowiednia kontrolka.

    A u mnie samo STOP tylko sie pojawia ale bardzo zadko.

    Zapomnialem dodac ze mam automata. Podobno STOP moze sie zaswiecic w przypadku awarii pozycjonera, w gre wchodzi regulacja linki lub wymiana na nowy.


    Teraz co ciekawe objawy znikly. Zobacze jeszcze w jakim stanie są styki komputera skrzyni