Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez 1.6 wtrysk Bosch'a jednopunkt przekaźnik pompki

aron20000 30 Mar 2009 18:06 4447 0
  • #1 30 Mar 2009 18:06
    aron20000
    Poziom 22  

    Witam w sobotę opisany wyżej samochód odmówił posłuszeństwa i trzeba było posłużyć się linką holowniczą. Objawy były następujące zaczął "cykać" przekaźnik pompki paliwa lub ten obok niego od wtrysku (zaznaczone na rys. poniżej) podczas rozłączania przekaźnika silnik zaczynał przerywać, zapalał się check engine. Po chwili odmówił całkiem posłuszeństwa nie dało się go uruchomić. Podczas wstępnej obserwacji zauważyłem przepalony bezpiecznik nr 17 (układ wtrysku) na rys. Po wymianie udało się uruchomić samochód, ale po chwili znów się przepalił ten bezpiecznik, podczas gdy przekaźnik wyżej opisany zaczynał się rozłączać i przerywać pracę silnika. Zauważyłem również, że przy podnoszeniu do wysokich obrotów silnika, opada wskaźnik paliwa, przekaźnik nadal "cyka" co powoduje przerywanie pracy silnika (czasem strzelanie). Samochód ma założoną instalację gazową (I gen. na śrubę), ale na paliwie jest tak samo jak na gazie, na benzynie nierównomiernie pracował już od dawna jeszcze zanim zaczęły się te problemy powyżej.
    Co może być przyczyną i od czego zacząć naprawę? Poniżej rys. z bezpiecznikami i przekaźnikami w tym polonezie z zaznaczonym przepalającym się bezpiecznikiem i przerywającym przekaźnikiem (od pompki paliwa).
    Polonez 1.6 wtrysk Bosch'a jednopunkt przekaźnik pompki

    2 0