Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

czujnik ruchów konsoli do locoroco i nie tylko w psp slim

andrzej_obibok 30 Mar 2009 19:02 6338 5
  • czujnik ruchów konsoli do locoroco i nie tylko w psp slim

    Dzięki Alex za pomoc i krytykę od samego początku powstawania projektu :-)

    WSTĘP, NIECO TEORII

    Przedstawiam sposób wykonania mojego pseudo AKCELEROMETRA do psp który oparty jest o czujnik przechyłu D6BN-1 z grupy czujników środowiskowych firmy Omron którego w dalszej części będę nazywał po prostu czujnikiem.
    Inspiracją do jego wykonania był ten news http://pspoland.pl/index.php/component/conten.../4670-ipod-touch-gwodziem-do-trumny-psp-.html a w szczególności filmik przedstawiający grę podobną do LocoRoco.

    dokumentacja techniczna czujnika http://www.spoerle.cz/binaries/1176710554380-D6BN-1.pdf

    Zacząłem od znalezienia odpowiedniego miejsca na czujnik, moim zdaniem najlepszym miejscem na niego w slimie jest metalowa kratka (fot.1)w której jest gąbka dystansująca ekran od płyty głównej. Po wyjęciu gąbki mamy miejsce w którym idealnie mieści się czujnik (fot.2). Włożony czujnik ma jeszcze mały zapas odległości bo wisi nad płytą główną, więc można a nawet trzeba zaizolować miejsce pod nim żeby nie dotykał nogami elementów płyty gł (fot. 3)
    Następnym krokiem był przylutowanie do czujnika kabelków, kabelek masy przyczepiamy do metalowej siatki. Niestety źle sie ją lutuje więc zawinąłem kabelek o siatkę, skręciłem i przylutowałem do nogi odpowiedniej dla masy według dokumentacji czujnika Plus zasilania wziąłem z kondensatora zakreślonego w niebieskim kwadracie (fot.3) jest tam napięcie + 2.47V. Kolejny to wstępna przymiarka którędy poprowadzić przewody i gdzie należy je przyciąć żeby dobrze leżały

    fot,3 czujnik ruchów konsoli do locoroco i nie tylko w psp slimMając już to wszystko przygotowane zostało tylko przylutować kabelki

    czujnik ruchów konsoli do locoroco i nie tylko w psp slim czujnik ruchów konsoli do locoroco i nie tylko w psp slim czujnik ruchów konsoli do locoroco i nie tylko w psp slim

    poskładać do kupy psp i cieszyć się nową możliwością konsolki

    filmik prezentujący koniec pracy na modem

    Link

    filmik prezentujący reakcje czujnika

    Link

    filmik prezentujący fazę testową

    Link


    PODSUMOWANIE

    Podlutowanie się pod triggery było u mnie po to żeby bez zbędnych ceregieli grać za pomocą czujnika w Loco Roco podskakiwanie ustawione dzięki Mcrofire na kwadracie, ale wlutowanie się obojętnie które przyciski nie stanowi problemu do czego daje pinologie gniazd od przycisków. Na potrzeby innych gier można skonfigurować Remap przycisków w pluginie Macrofire aby przypisywać pod triggery dowolne przyciski lub nawet kilka. Jeszcze wspomnę dlaczego nie zrobiłem wyłączania- dlatego że uważam że nie jest potrzebne z dwóch powodów:
    1- czujnik nie pobiera prawie wcale energii 10 mikro Ampera
    2- nie zauważyłem przypadkowych reakcji czujnika w trakcie normalnego użytkowania, żeby go użyć trzeba tego chcieć
    lecz nie ma żadnych przeciwwskazań żeby zastosować, bardzo łatwo to zrobić nie łącząc masy do metalowej siatki a do jednej z nóg włącznika wifi definiując czy ma działać przy włączonym czy wyłączonym Wifi - przełącznik ma trzy piny na środkowym zawsze jest masa i jest przełączana na boczne piny zawsze tylko na jeden.

    Fajne! Ranking DIY
    Potrafisz napisać podobny artykuł? Wyślij do mnie a otrzymasz kartę SD 64GB.
    O autorze
    andrzej_obibok
    Poziom 12  
    Offline 
    "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić, i przychodzi taki jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi." -Albert Einstein
    andrzej_obibok napisał 44 postów o ocenie 0, pomógł 1 razy. Mieszka w mieście knurłw. Jest z nami od 2007 roku.
  • #2
    osvch
    Poziom 12  
    Wow, projekt jak najbardziej nadający się do tej gry :D Choć widzę że są opóźnienia a czasami brak reakcji, cóż to jest prototyp ;) A jak rozwiązałeś sprawę ze skakaniem? Skok następuje po naciśnięciu L i R do tego dochodzi im dłużej trzymasz tym wyżej skaczesz.
    Pzdr.
  • #3
    andrzej_obibok
    Poziom 12  
    opożnienia powrcania "horyzontu" z powrotem w tej grze takie właśnie są i to jest normalne. Skakanie jest zrobione przez naciskanie kwadratu.( skonfigurowane przez dodatkowy program którym można dowolnie zamieniać rolami przyciski) Zrobię jeszcze filmik juz całkiem poskładanej konsolki, z ta i jeszcze jakąs inną grą żeby pokazać efekty. Docelowo będąwda takie czujniki z regulacją wstępnego nachylenia a co za tym idzie definiowaną przez użytkownika czułościa na przechylanie co rozszerzy gamę gier do których będzie można tego moda wykożystać np. o samochodówki :D
  • #4
    kriss68
    Poziom 20  
    Uzupełniłeś psp o jedną z rzeczy której jej brakowało. Dodając uC z fajnym programem można zrobić w ten sposób wiele ciekawych funkcji.
  • #5
    krzycho123
    Poziom 31  
    Ciekawe rozwiązanie bardzo , wydaje mi się jednak że brakuje jednej rzeczy .
    Mianowicie wyłącznika tego czujnika , nie zawsze i we wszystko będzie się wygodnie grało machając konsolą ;)
  • #6
    andrzej_obibok
    Poziom 12  
    krzycho123 napisał:
    Ciekawe rozwiązanie bardzo , wydaje mi się jednak że brakuje jednej rzeczy .
    Mianowicie wyłącznika tego czujnika , nie zawsze i we wszystko będzie się wygodnie grało machając konsolą ;)

    w Podsumowaniu pkt.2 jest wyjaśnienie braku wyłacznika, poza tym nie zdaża się przypadkiem w trakcie jakiejś gry przechylać konsole o 40 stopni co jest jego główną wadą w związku z czym rozważam zastosowanie innych przetwornikow o podobnym dzialaniu.
    Jeśli ktos zna jakis czujnik położenia który reaguje na nachylenie około 20 stopni to bardzo proszę wspomnieć o nim tu albo na PW :D