Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Prosz, dodaj wyj徠ek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzi瘯i temu, 瞠 ogl康asz reklamy, wspierasz portal i u篡tkownik闚.

Czy warto robic g這wice? Fiesta 97 1.3

domex32 30 Mar 2009 19:23 4194 27
  • #1 30 Mar 2009 19:23
    domex32
    Moderator Samochody

    Witam. Od pewnego czasu zauwa瘸貫m drobne ubytki oleju oko這 litra na 10 tys km, po ostatnie wymianie okaza這 sie ze po przejechaniu 5 tys brakuje p馧tora litra oleju. pojawi這 si ranne kopcenie na niebiesko na zimnym silniku. podejrzewam uszczelniacze zaworowe, wiem ze jest metoda wymiany bez sciagania g這wicy ale zastanawiam sie czy jej nie zdj望 i nie zplanowac i nie podocierac, ewentualnie wymienia zaworow. Dzisiaj sprawdza貫m cisnienie i tak

    1 cyl 17
    2 cyl 16
    3 cyl 15,5
    4 cyl 16,5

    Warto robi g這wice czy narazie wymieni tylko uszczelniacze? co s康zicie?

    Silnik 1,3 55kM. 8V

    0 27
  • #2 30 Mar 2009 19:40
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Nie wiem czym i jak mierzy貫 to ci郾ienie, ale moim zdaniem bardzo wysokie nawet za wysokie.

    0
  • #3 30 Mar 2009 19:58
    kajoj6661
    Warunkowo odblokowany

    nie jest 磧e tylko troszk za du瘸 r騜nica mi璠zy 1 i 3,uszczelniacze pod zawory to groszowe sprawy,co do wym uszczelniaczy to b璠ziesz musia zawory dociera odrazu past.podlicz sobie koszt...bo olej te nie jest tani i raczej taniej wyjdzie zrobi ni dolewa tak ilo嗆

    0
  • #4 30 Mar 2009 20:32
    wopor
    Poziom 32  

    witam, trans -serwis ma racje cisnienie jak w padnientym diselku, co nie tak z tym pomiarem, popierwsze mierz na ciep造m silniku, i na otwartej przepustnicy i wsie swiece wykrecone, cho na nowym silniku nominalne podaj 16 a minimum 13, skoro ma ju jaki przebieg to co jest pewnie nie tak z przyrz康em do pomiaru ci郾ienia, powodzenia

    0
  • #5 30 Mar 2009 21:27
    Krick1987
    Poziom 24  

    Pewnie olej uszczelnia pier軼ienie.

    0
  • Pomocny post
    #6 30 Mar 2009 22:33
    marek1977
    Poziom 33  

    Nie klepie? Bo w tych silnikach padaja wa趾i rozrz康u. Jak wytrze Ci si krzywka wydechu to b璠ziesz mia wysok kompresj - a masz za wysok. G這wice zrobisz samemu jak masz jakies poj璚ie o tym. Ten silnik jest prostszy ni budowa cepa. Nawet nie musisz rozbiera rozrz康u - OHV. Uszczelniacze zawor闚 te pewnie prosz si o wymian - wi璚 mo瞠sz je na pocz徠ek wymieni.

    0
  • #7 31 Mar 2009 00:07
    domex32
    Moderator Samochody

    trans-serwis napisa:
    Nie wiem czym i jak mierzy貫 to ci郾ienie, ale moim zdaniem bardzo wysokie nawet za wysokie.


    Wszystkie swiece wykrecone, gaz w pod這ge i kolega kreci, tez mnie zdziwi這 te 17 bar闚, ale mia貫m 2 r騜ne mierniki i oba tak samo, w ksiazce norma to 16, jesli wa貫k by si wytar to raczej na wszystkich garkach a nie tylko na tym jednym? czy sie myle? uszczelniacze wymienie sam bez sci庵ania g這wicy, pomiar na ciep造m silniku by robiony. Co radzicie robic ca陰 g這wice koszt oko這 300-400 z z planowaniem uszczelkami i docieraniem zawor闚, bez robocizny bo sam to ogarne, a wymiana uszczelniaczy ko這 100, szczerze to nic tam nie by這 robione od nowosci i troche szkoda mi tego rozbierac, bo jak mam takie cisnienia to raczej g這wica wygl康a na ok, a to 17 bar闚 moze powodowac tez olej przez te nie szczelne uszczelniacze?

    Dodano po 1 [minuty]:

    marek1977 napisa:
    Nie klepie? Bo w tych silnikach padaja wa趾i rozrz康u. Jak wytrze Ci si krzywka wydechu to b璠ziesz mia wysok kompresj - a masz za wysok. G這wice zrobisz samemu jak masz jakies poj璚ie o tym. Ten silnik jest prostszy ni budowa cepa. Nawet nie musisz rozbiera rozrz康u - OHV. Uszczelniacze zawor闚 te pewnie prosz si o wymian - wi璚 mo瞠sz je na pocz徠ek wymieni.


    Mam wra瞠nie jak by jeden zaw鏎 klepal, ale tylko jeden, zawory ustawiam co roku na luzy ciut mniejsze niz podane na pokrywie. Silnik og鏊nie pracuje cicho poza tym ze 豉ncuch rozrzadu s造chac.

    W serwis闚ce norma 16 bar闚 a minimalne to 13 wiec z tego co tam pisza nie jest wcale za wysokie, poza tym jednym.

    A przebieg 220 Tys, mam ja od nowosci, wszystkie p造ny i oleje itp wymieniane w terminie, do 150 tys pe軟y syntetyk Mobil S a od 150 zacz掖em smigac na p馧syntetyku lotosa 10W40 bodajrze i do 200 tys by這 ok, po tej granicy zacze造 sie problemy, bior帷 pod uwage inne fiestki to ta do嗆 p騧no zacze豉 造ka olej moim zdaniem.

    0
  • #8 31 Mar 2009 00:16
    逝kasz080281
    Poziom 9  

    wysokie cisnienie spowodowane jest olejem osadzonym w pierscieniach wymien gumki ustaw zawory na 0,15 i sprawa zalatwiona jak bedzie jeszcze palil olej to niestety jeszcze piercsienie bedziesz musial zmienic

    0
  • #9 31 Mar 2009 00:20
    domex32
    Moderator Samochody

    No wiec na pocz徠ek wymienie uszczelniacze zaworowe w 鈔ode i sprawdze sobie spokojnie na drugi dzien czy kopci, to normalne ze w tym stanie wszystkie swiece sa bia貫? dobrze wypalone?

    0
  • #10 31 Mar 2009 00:40
    wpsowa692
    Poziom 24  

    kolega marek1977 dobrze napisa w tych motorach wycieraj si pojedy鎍ze krzywki.

    0
  • #11 31 Mar 2009 08:48
    domex32
    Moderator Samochody

    Czyli co wa貫k rozrz康u te do wymiany? nie wystarczy juz regulacja zaw鏎闚?

    0
  • Pomocny post
    #12 31 Mar 2009 10:47
    marek1977
    Poziom 33  

    Jak 鈔uba regulacyjna ju jest prawie ca豉 wkr璚ona, regulacja zawor闚 na d逝go nie wystarcza i klepie to pewnie wa貫k do wymiany. Ci篹ko mi powiedzie czy do wymiany jak go nie s造sz :) Ale jak zdejmiesz g這wic to go zobaczysz gdzie tam w g喚bi ;)
    Powiem Ci tak. Jak masz gdzie i czym i masz troszk zmys造 technicznego w g這wie to g這wice na spokojnie zdejmiesz w p馧torej godziny. A pogoda robi si 豉dna i zach璚a do majsterkowania ;) I g鏎 silnika b璠ziesz mia zrobion. Jak b璠zie Ci si chcia to jak masz zdjet g這wic to wyj望 t這ki to ju chwila moment i mo瞠sz wymieni i pier軼ienie. Przy okazji sprawdzisz panewki ;)
    Jak nie b璠ziesz czego wiedzia to napiszesz i na pewno uzyskasz pomoc.

    0
  • #13 31 Mar 2009 19:51
    domex32
    Moderator Samochody

    字uby zawor闚 wkr璚one mniejwiecej do po這wy, dzi wymieni貫m uszczelniacze zaworowe, przejecha貫m 50 km i ci郾ienia na t這kach to 15,5 15,5 , 15,7 i na tym ostatnim 16,5 jutro ustawie zawory, my郵 ze d馧 silnika b璠zie jeszcze ok, aczkolwiek zauwa篡貫m nieznaczne luzy zawor闚 w prowadzeniach, a stare uszczelniacze by造 twarde i kruszy造 si w rekach, dola貫m litr oleju i b璠 patrzy na bagnet, jak dalej b璠zie ubywa這 to wezm si za dalsze remonty ;]

    0
  • #14 03 Kwi 2009 09:03
    domex32
    Moderator Samochody

    Ustawi貫m zawory ssacy na 0,15 zalecany 0,20. wydechowy 0,30 zalecany 0,50. Tak bedzie oki? bo wczesniej na kazdym zaworze by inny luz, najwiekszy by na wydechowym na 4 cyl 0,80 mm albo i wiecej, po ustawieniu silnik zwawrzy i r闚niej pracuje na zimnym i na gor帷ym. Moje pytanie, czy op豉ca sie w razie w remontowac ten silnik? tj wymienic pierscienie, panewki, zrobic g這wice ew docierac zawory, wymienic 豉ncuch ew wa貫k, czy to pozwoli przejechac kolejne 200 tys? czy to syzyfowa praca i problemy zaczn sie zn闚 po np 30 tys?

    0
  • Pomocny post
    #15 03 Kwi 2009 10:27
    marek1977
    Poziom 33  

    Og鏊nie fabryka przewidzia豉 0,2 i 0,5 to takie luzy powinny by. Na razie jak ma這 przejecha貫 mo瞠 kopci, bo w wydechu jeszcze mo瞠 by resztka niedopalonego oleju. Z czasem si wypali i nie powinien kopci.
    Na razie odpu嗆 sobie remoncik. Zawsze jest czas 瞠by go zrobi :)

    0
  • #16 03 Kwi 2009 17:43
    domex32
    Moderator Samochody

    Jeden z lepszych mechanik闚 w miescie kaza ustawic wszystkie na 0,15, i nie pierwsza taka opinia na ten temat, nie wiem jak sie odniesc do tego.

    Jesli po nagrzaniu na zaworach pojawi造 by sie przedmuchy to da這 by sie to w jakis spos鏏 zauwa篡c, np w pracy silnika?

    0
  • #17 03 Kwi 2009 23:47
    marek1977
    Poziom 33  

    To powiedz temu mechanikowi, 瞠by w 鈍i皻a zamiast poluzowa pasek zacisn掖 go jeszcze o jedn dziurk :D
    Jak masz za ciasno zawory to b璠 si otwiera np. na zbyt kr鏒ki okres czasu, lub mog po rozgrzaniu silnika by minimalnie otwarte, co przy酥ieszy proces wypalenia gniazd zaworowych i utrata mocy. Pewnie teraz mniej klepie, bo jest cia郾iej, co nie oznacza 瞠 jest lepiej. Wyreguluj na zimnym silniku na taki jak powinien by. Jak silnik si rozgrzeje to te luzy i tak b璠 mniejsze.

    0
  • #18 04 Kwi 2009 08:30
    domex32
    Moderator Samochody

    Wg mnie tak samo pracuje na zimnym i na ciep造m, bo ha豉sujacy 豉ncuszczek i tak zag逝sza prace zawr闚, ale nie mam wrazenia spadku mocy po rozgrzaniu silnika, a co za tym idzie, prawdopodobnie zawory domykaj si.
    Sugerowa貫m sie t stronk, bo moja g這wica w 1,3 wygl康a identycznie
    Link

    0
  • Pomocny post
    #19 04 Kwi 2009 09:52
    marek1977
    Poziom 33  

    A to w takim razie dobrze powiedzia :) My郵a貫m 瞠 masz endure :)

    0
  • #20 04 Kwi 2009 16:45
    domex32
    Moderator Samochody

    Nie no wg tego co jest na pisane w ksiazce to mam endure, ale g這wica jest identyczna, tyle ze na pe軟ej szprycy i z sonda w kolektorze.

    0
  • Pomocny post
    #21 04 Kwi 2009 17:30
    marek1977
    Poziom 33  

    No to jak masz endure to 0.2 ss帷e i 0.5 wydechowe je瞠li nie mam jeszcze sklerozy ;)

    0
  • #22 04 Kwi 2009 19:58
    domex32
    Moderator Samochody

    Dok豉dnie tak jest napisane na pokrywie. Ale ustawi貫m mniejsze bo troszke klepa造, ale po na grzaniu silnika nie ma objaw闚 nie szczelnych zawor闚. mam nadzieje ze sie nie wypala. zobaczymy, w kazdym razie na mniejszych luzach silnik jakby zwawszy.

    0
  • #23 06 Kwi 2009 23:00
    domex32
    Moderator Samochody

    Uszczelniacze wymienione, oleju jeszcze ubywa oczywi軼ie mniej ni wcze郾iej, wiec w wakacje wyci庵n silnik i wymieni pier軼ienie i panewki, spore koszta ale jak trzeba to trzeba.

    0
  • Pomocny post
    #24 06 Kwi 2009 23:11
    marek1977
    Poziom 33  

    A ile bierze tego smalcu? Sprawdzaj zawsze po nocy. Masz pewno嗆 瞠 wszystko sp造n窸o.

    0
  • #25 07 Kwi 2009 09:01
    domex32
    Moderator Samochody

    Zrobi貫m 700km i jakies 300ml, na baknecie z 4 mm uby這.

    Olej sprawdzam jak m闚isz po nocy w garazu w tym samym miejscu.

    0
  • #26 10 Maj 2009 23:07
    marek1977
    Poziom 33  

    Pier軼ionki do wymiany, bo w 10 tysi璚y ponad 3 litry spalisz tego oleju, czyli tyle co wchodzi w uk豉d :( Koszta nie s wielkie bo cz窷ci tanie. Pier軼ienie jakie 鄉ieszne pieni康ze kosztuj, i kilka uszczelek. G這wice zdejmiesz w 1.5 godziny oddasz do planowania, 軼i庵niesz misk odkr璚isz korby i t這ki w g鏎. Tylko zakup opask do wciskania t這k闚 bo bez niej to czarno to widz.

    0
  • #27 11 Maj 2009 08:02
    domex32
    Moderator Samochody

    Zauwa篡貫m ze na zimnym silniku jak daje w rur to zaczyna kopci na niebiesko, gdzie od 3 tys obrot闚 w g鏎, na ciep造m tego nie wida, wiec zgarniaj帷e ju na pewno dosta造. Jakiej Firmy pier軼ienie szuka 瞠by nie wtopi kasy i czasu? Czy nie trzeba b璠zie jeszcze robi szlifu i wymienia t這k闚?

    0
  • Pomocny post
    #28 11 Maj 2009 15:05
    Krick1987
    Poziom 24  

    Pier軼ienie Goetze ( chyba tak to si pisze ) lub polska Prima.
    A to czy t這ki i szlif trzeba robi okaze si po zdj璚iu g這wicy....

    0