Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Początki spawania metodą tig

30 Mar 2009 20:47 16526 12
  • Poziom 2  
    Witam
    Jestem początkującym w spawaniu metodą TIG i mam mały problem.
    W trakcie spawania metalu (kształtowniki o grubości ścianki 1- 1.5mm; spawarka inwertorowa DekaTech 200A) burzy mi się spaw. Tzn spaw nie jest ładny tylko ma taką strukturę porowata. Metal jest czysty i nie pokorodowany.
    Gdzie popełniam błąd?:cry:
    Próbowałem prądem w zakresie 10 - 30 A i przepływ gazu na poziomie 3-4 l/min, drut spawalniczy miedziowany o grubości 1-2,5 mm
    Gdzie popełniam błąd?:cry:
  • Poziom 17  
    Spróbuj do spawania użyć czystego, nie miedziowanego drutu i zobacz jaka będzie różnica...
  • Poziom 2  
    Może i jest to pomysł aczkolwiek w hurtowniach twierdzą że do tiga to miedziowany.
    Spróbować nie zaszkodzi
  • Poziom 25  
    Może stal którą spawasz ma takie właściwości.Przez dobór spoiwa i prądu można to skorygować.
  • Poziom 22  
    popróbuj z większym prądem. Wyczuj moment, kiedy spawy idą dobrze, przy czym nie przepala materiału. Musisz też (prawdopodobnie) szybciej "uciekać" z elektrodą.
  • Poziom 25  
    Niekiedy oczywiste sprawy nie są tak oczywiste.
    Czy przypadkiem kształtownik który spawasz nie jest ocynkowany????????
  • Poziom 9  
    Witam,za mały przepływ gazu masz. max do 10L ale 4 to zamało.No niewiem w jakim miejscu to spawasz oby nie na dworze.No i oczywiscie argon musi być,lub mieszanina.
  • Poziom 12  
    Niedawno kupiłem Dedre z TIG i jestem ciekaw czy rozwiązałeś twój problem jeśli tak to napisz ... z tego co czytałem to faktyczne może chodzić tu o to że za mało gazu podajesz .