Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Początki spawania metodą tig

30 Mar 2009 20:47 16526 12
  • Poziom 2  
    Witam
    Jestem początkującym w spawaniu metodą TIG i mam mały problem.
    W trakcie spawania metalu (kształtowniki o grubości ścianki 1- 1.5mm; spawarka inwertorowa DekaTech 200A) burzy mi się spaw. Tzn spaw nie jest ładny tylko ma taką strukturę porowata. Metal jest czysty i nie pokorodowany.
    Gdzie popełniam błąd?:cry:
    Próbowałem prądem w zakresie 10 - 30 A i przepływ gazu na poziomie 3-4 l/min, drut spawalniczy miedziowany o grubości 1-2,5 mm
    Gdzie popełniam błąd?:cry:
  • Poziom 17  
    Spróbuj do spawania użyć czystego, nie miedziowanego drutu i zobacz jaka będzie różnica...
  • Poziom 2  
    Może i jest to pomysł aczkolwiek w hurtowniach twierdzą że do tiga to miedziowany.
    Spróbować nie zaszkodzi
  • Poziom 25  
    Może stal którą spawasz ma takie właściwości.Przez dobór spoiwa i prądu można to skorygować.
  • Poziom 22  
    popróbuj z większym prądem. Wyczuj moment, kiedy spawy idą dobrze, przy czym nie przepala materiału. Musisz też (prawdopodobnie) szybciej "uciekać" z elektrodą.
  • Poziom 25  
    Niekiedy oczywiste sprawy nie są tak oczywiste.
    Czy przypadkiem kształtownik który spawasz nie jest ocynkowany????????
  • Poziom 9  
    Witam,za mały przepływ gazu masz. max do 10L ale 4 to zamało.No niewiem w jakim miejscu to spawasz oby nie na dworze.No i oczywiscie argon musi być,lub mieszanina.
  • Poziom 12  
    Niedawno kupiłem Dedre z TIG i jestem ciekaw czy rozwiązałeś twój problem jeśli tak to napisz ... z tego co czytałem to faktyczne może chodzić tu o to że za mało gazu podajesz .

    a jeśli chodzi o drut - to rozumie że może być zwykły drut z migomatu do spawania ? Czy jego średnica ma szczególne znaczenie w zależności od grubości spawanego materiału? Jeśli ma to jaki drut do jakiej blachy?
  • Poziom 2  
    Możesz też za wysoko trzymać uchwyt ,albo porecelanka jest nieodpowiednia do ilości gazu.
  • Poziom 21  
    Chyba kolega ArkedFox rozwiązał już problem,ale ja kiedyś też z tym walczyłem. W spoinach pojawiały się pojedyncze pory. Nieraz trochę więcej. W moim przypadku winowajcą chyba okazał się gaz, bo po zmianie gazu problemy się skończyły.
    A tak z innej beczki. Jestem "spawaczem" amatorem. Może mi ktoś odpowiedzieć jakie są zasady doboru rozmiarów dysz? Czy dysza powinna być inna przy spawaniu doczołowym,inna przy pachwinie? Czy też dobierać je do grubości elektrody? Spawam stal czarną i nierdzewkę- przeważnie elektrodami 1,0 ; 1,6. Używam dyszy numer 6. To właściwy rozmiar?
  • Użytkownik obserwowany
    Ha ha ha ja to tez miałem trzeba spawac argonem niestety.
    Ja spawam prętem 50cm tak jak palnikiem acetylenowym.
  • Poziom 2  
    Witam jestem świeżo zaczynający spawacz metoda Tig . Pytanie moje kieruje w stronę prądu ilości gazu prąd bazy i te inne . Jakie parametry ustawić do spawania stali nierdzewnej o grubości ścianek ok 1mm 1.5 mm 2mm bawiłem się tigiem ale spawy wyglądają jak by miały się zaraz zapaść może to przez to ze za dużo gazu było ustawione ?? Mam w tig elektrod nietopliwa gold 1.6 ale nie wiem jakie mam ustawić prądy do tego czy ktoś mógł by mi podać parametry prądów gazu .?? Żeby to wychodziło tak jak się należy . Z góry dziekuje
  • Poziom 9  
    Jesli chodzi o przepływ argonu to 10-15 zależy od warunków.Jesli chodzi o prąd to 45A przy sciankach 1.5 jesli chodzi o 2.0 to ok.50-60 na 2 razy.Czyli przetop i na góre lico. 1.5 robisz na raz.Zależy też czy to jest pachwina czy doczołowe złacze.Te prady które Ci podałem są dla złacza doczołowego.Ale jeżeli masz doczołowe z przetopem musisz podać gaz od drugiej strony tzw poduszka argonowa inaczej wyjda Ci kalafiory.Jezeli pachwina to nietrzeba poduszki i prąd moze być nawet do 70A.Gdyby cos to pytaj.Ja spawam na co dzien.Narka