Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

immergas nuova avio 21 vip

dworek3333 30 Mar 2009 21:59 4052 7
Metalwork
  • #1
    dworek3333
    Level 9  
    witam wszystkich serdecznie. to mój pierwszy temat na tym forum wiec z góry przepraszam jeśli coś będzie nie tak.
    mam taki oto problem z w.w kotłem, po prawie półrocznej przerwie w pracy instalacji chciałem ją przywrócić do pracy więc,napełniłem wodą,odpowietrzyłem jak podano w instrukcji krok po kroku,i tu niespodzianka mnie spotkała- palnik zapala się normalnie od elektrod zapłonowych po czym po ok. 10 sekundach gaśnie blokując kocioł, nadmienię że przez te całe 10 sekund gdy pali się gaz na palniku na elektrody zapłonowe cały czas podawana jest iskra,lampka kontrolna działająca przy ogrzewaniu nie świeci się wogóle .wyczyściłem jonizator,sprawdziłem połączenia elektryczne, nie wiem co jeszcze może być nie tak...,co mogę jeszcze sprawdzić samemu zaczym sprowadzę jakiegoś fachowca, może chodzi o jakiś drobny szczegół,sam juz nie wiem.
    ps.
    kocioł współpracuje ze sterownikiem Euroster 2000
  • Metalwork
  • #2
    mirrzo

    Moderator on vacation ...
    Błąd jonizacji. Wyczyść do BŁYSKU elektrodę jonizacyjną

    Dodano po 1 [minuty]:

    Co to jest "jonizator"?
  • Metalwork
  • #3
    serwisant73
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Warto by zmierzyc prąd jonizacji.Może elektroda do wymiany?
  • #4
    dworek3333
    Level 9  
    no właśnie ,czegoś tu nie rozumiem, elektrody zapłonowe mam dwie ich nie czyściłem, ale czyściłem to co jest nie daleko obok nich ,taki jakby zagięty pręcik osadzony w porcelanie do którego dochodzi kabelek,to nie jest jonizator???, w takim razie co?,czujnik zaniku płomienia?,może on jest walnięty,bo to wygląda tak jakby piec nie wiedział o tym że zapala gaz, a za chwile tak jak napisałem wcześniej blokuje go...
  • Helpful post
    #5
    mauri_b
    Heating systems specialist
    dworek3333, to nie jest jonizator, to elektroda jonizacyjna
  • #6
    mirrzo

    Moderator on vacation ...
    Ten "jakby zagięty pręcik", to właśnie elektroda jonizacyjna.
    Dopucuj ją do błysku, sprawdź pewność połączenia elektrycznego z automatyką kotła. Jeżeli nie zadziała, pędź do serwisu.
  • #7
    dworek3333
    Level 9  
    zadziałało chłopaki, doczyściłem do błysku bardzo drobnym papierem wodnym elektrodę jonizacyjną i elektrody zapłonowe (2-ie), póki co zapala i kocioł wydaje się funkcjonować normalnie tak jak kiedyś
    BARDZO DZIĘKUJĘ za pomoc,gdyby jeszcze coś sie działo to odezwe się napewno.

    ps. chciałem dac punkciki,ale wyskakuje mi informacja że cyt.- niestety konto jest nowe w naszym systemie, nie wiem , chyba jeszcze za krótko tu jestem....