Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Spadek mocy - passat 1,9tdi 115 km

30 Mar 2009 22:58 21930 12
  • Poziom 9  
    Witam
    Koledzy mam passata B5 1.9TDI 115km - i wkońcu mnie dopadło
    brak mocy, jedzie ale nie zbiera się na obroty, nie czuć żeby turbina się załączała, jednym słowem muł.
    dołanczam screen zrobiony w czasie testu vagiem - co o tym myślicie - przepływomierz ??
    dodam że wywalił mi wcześniej błąd 17964

    (bieg 3 i screen zrobiony przy ok 2000obr)

    Spadek mocy - passat 1,9tdi 115 km

    (bieg 3 i screen zrobiony przy ok 3000obr)

    Spadek mocy - passat 1,9tdi 115 km
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    Tdi- wg mnie arcydzielo ale zeby nie te dosc typowe usterki... Kolego nalezalo by wziac pod uwage rowniez zawor n-75 (nie mylic z EGR). Warto rowniez sprawdzic wezyki doprowadzane do i od turbo czy nie ma gdzies dziury. Lecz przewaznie to przeplywka lub w/w zawor. Ale trzeba by to potwierdzic bledami na ktorych sie nie znam. Jeszcze takie pytanie ode mnie czy calkowicie brak mu mocy czy np powyzej 2500-3000 obr??
    Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Tak sobie myślałem o tym zaworze n-75 ale jak by on był uszkodzony to w pewnym momencie była by tzw. "dziura w mocy" jak to gdzieś wyczytałem i tak się zastanawiam nad przepływką tyko nie bardzo potrafię zinterpretować odczyt z vag-a.
    Mocy brak cały czas - słabo startuje, jest mułowate.
  • Poziom 11  
    Nie chciałbym tu gdybać co się zepsuło, ale jeśli przy odpiętym przepływomierzu będzie jechał tak samo to raczej będzie to przepływomierz. Ale nie ma co gdybać, byłoby dobrze gdyby ktoś posprawdzał te logi, ocena będzie wtedy bardziej trafna.
  • Pomocny post
    Poziom 10  
    Witam
    z tego co mozna odczytac na wagu widac roznice cisnien pomiedzy zakladanym przez program w sterowniku a cisnieniem zczytywanym przez czujnik cisnienia przy 3087 zakładane masz 1815 mbar a zczytuje ci niecałe 1400 wiec gdzies masz ubytek pomiedzy turbina a kolektorem ssącym w pierwszej kolejnosci sprawdz szczelnos polaczen na wezach stan interculera czy nie jest gdzies uszkodzony POZDRO
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    Czyli jeśli jest niedociśnienie to zgodnie z przedmówcą, sprawdzić należy przewody ciśnieniowe, może spadł lub ma luzy ten wąż (wtedy kopci)

    https://obrazki.elektroda.pl/68_1238612002.jpg

    W pasku powinno to wyglądać podobnie. Jeśli wszystko będzie szczelne warto by było przeczyścić dobrze znany przepływomierz (wielu osobom to pomogło). Życzę szybkiej naprawy, pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    sprawdź jeszcze tan zaworek od EGR, a generalnie
    - przewody ukladu podcisnienia (szczelnosc/droznosc)
    - szczelnosc ukladu dolotowego
    - poprawnosc pracy zaworu upustowego
  • Poziom 10  
    zrób przede wszystkim logi dynamiczne grup 3,8,11 bo screen to trochę za mało....
  • Poziom 9  
    Koledzy dziękuję bardzo za pomoc - mieliście racje - z miejsca wlewu płynu chłodzącego (zbiornik wyrównawczy czy jak to się tam nazywa) idzie wąż na którym jest chyba zawór podciśnieniowy (nie wiem co on tam steruje) od tego zaworka jest taki mały wężyk i on był przetarty (była dziura) to tam właśnie "uciekało" powietrze. Wężyk założyłem nowy i wszystko działa ok. Sprawdziłem blok 11 w WAG-u, ciśnienie wynosi dokładnie tyle ile ma być tak że obyło się bez wymiany przepływomierza.

    Mam jeszcze pytanie - blok 3 to EGR, 11 turbina, a co jest pod 8?

    ps piszę dopiero dzisiaj bo przyjechałem z delegacji.

    Dzięki za pomoc.

    Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Witam.
    Mam taki sam problem ale nie mogę znaleźć tego wężyka.Czy mógłbyś dołączyć zdjęcie w którym miejscu się znajduje?
    Z tego co widzę u siebie to mam wąż dolotowy i wylotowy (płynu chłodniczego) oraz od spodu prawdopodobnie jakiś czujnik z którego wychodzą przewody elektryczne.
    Poza tym nic innego na zbiorniku wyrównawczym płynu chłodniczego nie widzę a też mam Passka 1.9 TDI 115 konny z 6 biegową skrzynią z 2000 roku.
    Z góry dzięki za odpowiedź.
  • Poziom 9  
    Witam.
    No!cóż... u mnie była to turbinka.
    Wczoraj byłem u fachowca i autko już śmiga.
    Pozdrawiam.:D
  • Poziom 1  
    Witam! Mam passata 1.9 tdi 115 KM. Wymieniłem turbinę na regenerowaną i zaczeły się problemy, początkowo wydaje mi się że wszysko było OK. ale po krótkotrwałym przyśpieszeniu turbina raz działa raz nie działa. Czasami obroty są w pełnym zakresie wtedy turbina nie załącza się,czasami obroty dochodzą jedynie do około 3-3.5 tyś. i jakby dalej odcina odcina gdy obroty spadną do około 2 tyś i wciśnie się pedał obroty idą wyżej załącza się turbo i jest ok do momentu gdy obroty spadną do obrotów biegu jałowego Byłem u fachowca zamienił przepływomierz bez zmian, czyśzczony n 75 bez zmian Proszę o pomoc
  • Poziom 32  
    Geometria, podciśnienia, sterownie, logi dynamiczne, i wszytko skupia się na jednym diagnostyka, byoł setki razy. Zamykam