Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

BLOS - Calibra 2.0 16V - pytanie

syriuszblack 01 Apr 2009 01:29 4185 16
  • #1
    syriuszblack
    Level 22  
    Witam, na początku zaznaczam że nie jestem żadnym wiejskim tunerem i moja calibra nie ma spojlerów na 3 metry :)

    Ponieważ bardzo dużo używam auta, głównie po mieście, chciałem zamontować gaz. Montowałem już gaz II generacji do Nubiry CDX (2.0 16V - prawie identyk silnik jak w calibrze) której używałem dotychczas i nie było żadnych problemów, więc postanowiłem zrobić to też tutaj. Chcę jednak zamontować Blosa, bo przy mikserze auto było trochę przymulone, chciałbym tego uniknąć.

    Pytanie, czy ktoś z Kolegów instalował lub spotkał się z blosem w takim silniku i jaka jest opinia lub uwagi przy takiej instalacji. Gdzie można kupić blosa taniej niż na znanym portalu aukcyjnym (może być używany, ale obowiązkowo całkowicie sprawny).

    Którędy najlepiej poprowadzić przewód gazowy wysokiego ciśnienia? Auto jest dość niskie, a nie oglądałem go od dołu jeszcze i nie wiem, jakie są możliwości. Prowadzenie w kabinie raczej odpada?
  • #2
    janko.muzykant
    Level 16  
    Ja mam jakieś doświadczenie z blosem.
    Mianowicie używam go od ponad 2 lat i bardzo sobie chwalę.
    Najpierw zamontowałem go w Vectrze A 1,8 monowtrysk, która została pół roku temu sprzedana, a teraz mam Leganzę 2,0 16V, do której przełożyłem blosa.
    Vectrą na blosie przejechałem nie pamiętam dokładnie, ale chyba ponad 20 tys. km, a Leganzą na razie 10 tys. i do tej pory żadnych problemów.
    Odnośnie użytkowania, to w porównaniu do miksera z silnikiem krokowym jest różnica w kulturze pracy silnika, nie ma dziury w przyspieszeniu jak się wciska gaz i praktycznie nie zdarzyło mi się, żeby strzeliło w dolot. W Leganzie nie ma w zasadzie odczuwalnej różnicy między jazdą na benzynie, a na gazie, wolne obroty są równe i dobrze się wkręca. Co do spalania to 14l na mieście i 10-11 w trasie.
    Odnośnie montażu, to rozciąłem rurę dolotową powietrza za filtrem i wyciąłem część "harmonijkową" i w to miejsce wpasowałem blos. trochę jest z tym gimnastyki, bo ta rura ma taką samą średnice jak blos, ale z bólem można ją wcisnąć do środka blosa i nawet tam pasuje i zdaje to egzamin. Uszczelnione to jest na silikon i ściśnięte między filtrem a przepustnicą.
    Łatwiej byłoby blosa zainstalować przed samą przepustnicą, ale obawiam się, że by tam za długo nie pochodził. bo te silniki mają to do siebie, że rzygają olejem z odmy od pokrywy zaworów i zawsze w kolektorze jest olej, a przed ujściem odmy nie ma tego problemu.
    Odnośnie regulacji, to są tam 2 śruby gruba i cienka. Grubą reguluje się skład mieszanki przy ok 3000 obr a cienką w środku na wolnych obrotach.
    Najlepiej było by to zrobić na jakimś analizatorze spalin, a jak nie ma to można jechać do gaźnika który wpina sondę w wydech i Ci ustawi, można też podpiąć się pod swoją sonde lambda przy silniku z miernikiem i tak wyregulować mieszankę, żeby pokazywało ok 0,5V.
    Co do zakupu, to nie wiem, czy uda Ci się kupić go dużo taniej niż na sławetnym portalu, ja dowiadywałem się kiedyś w czakramie, który jest dystrybutorem brc, ale jak mi zaśpiewali cenę to grzecznie podziękowałem i znalazłem jakiegoś handlarza na słynnym portalu, do którego podjechałem i obejrzałem towar przed zakupem.
    Co do używanych, to nie wiem, czy się opłaci, bo tam jest jakaś membrana, która się podobno zużywa i nie wiadomo w jakim będzie stanie, no chyba żeby ktoś za to chciał ze 100 zł.
    pzdr.
  • #3
    bartek_j
    Level 35  
    miedziak z butli tylko dołem -> przepisy
    Lepiej załóż sekwencję. Blos to tylko lepsza I generacja..
  • #4
    dariusz105
    Level 26  
    przewod gazu obok przewodow hamulcowych lub paliwowych.jesli ma jechac a nie zmieniac miejsce polozenia to tylko IV generacja zwlaszcza jesli to ten starszy i mocniejszy silnik.
  • #5
    syriuszblack
    Level 22  
    Ok, i zamocować przewód gazowy do uchwytów od hamulców? Opaski zaciskowe?

    Właśnie samochód ma po prostu jechać - nie jestem typem wiejskiego rajdowca a samochód ma się i mnie przemieszczać. W razie czego jeden ruch ręką i mam benzynkę.
    Ideą jest użycie instalacji którą mam, jednocześnie nie męczenie silnika dławieniem mu dolotu - dlatego blos. Spalanie powinno być bardzo podobne, a ja w zasilaniu gazem przedkładam własne regulacje i ustawienia nad dawanie do myślenia komputerowi, który może się zepsuć albo rozregulować. W instalacji Bingo-S na mikserze miałem spalanie rzędu 14-15l w mieście, przestawiłem komputer w tryb ręczny, ustawiłem otwarcie attuatora i teraz mam 10-11 a samochód jedzie tak samo dobrze. Jeśli potrzebuję mocy od razu, np do wyprzedzania, zawsze mam benzynę i nie jest to problem.
  • #6
    dariusz105
    Level 26  
    bloss zawsze zmniejszy moc w porownaniu do pb nawet ten z "podtrzymaniem".jesli kilka koni nie robi problemu i elementy instalacji juz sa to tyko montowac i smigac.masz czula na strzaly przeplywke zamontuj zabezpieczenie bo nawet na bloss-u czasem walnie.
  • #7
    slawson3
    Level 13  
    mój znajomy ma blosa w opel vectra 1.6 16v 95r.na gazie zrobił 80 000 i sobie chwali, raz tylko musiał czyscić przepustnicę. miałem okazję jechać jego autem zbiera się jak na benzynie. też bym załozył blosa do swojego autka gdyby tyle nie kosztował.
  • #8
    wampiir
    Level 10  
    sam mam blosa brc i nieznam lepszej instalacji ,prosta bezawaryjna poprostu super.Ja za założenie mojej instalacji z montażem butli pod autem zapłaciłem 1800 zł więc myśle że to niejest duża suma biorąc pod uwage jak ktoś ma auto warte 10 tyś lub mniej to niezałoży instalacji za 4 tyś :D
  • #9
    kasku
    Level 11  
    Ja tez mam BLOSa w corolli 1.6 z 1990r i jestem bardzo z niego zadowolony. Nie czuje zbytnio różnicy czy to gaz czy benzyna, obroty na luzie jak na benzynie (zero falowania), ciągnie dobrze do konca, bez zamulania. Najważniejsze jest dobre wystrojenie tego cuda i montaż możliwie najbliżej przepustnicy. Jak chcesz to daj email, to podeślę ci ciekawą instrukcję do tego sprzętu. Ważną rzeczą jest też przepływomierz klapkowy (o ile taki posiadasz-nie znam twojego silnika). Jeżeli blos będzie pomiędzy nim, a przepustnicą, to najprawdopodobniej potrzebna będzie kompensacja ciśnienia reduktora. Jakbyś miał pytania to pisz. Trochę się z tym BLOSem bawiłem, więc może coś pomogę.
  • #10
    Renix
    Level 11  
    kasku
    Ważną rzeczą jest też przepływomierz klapkowy (o ile taki posiadasz-nie znam twojego silnika). Jeżeli blos będzie pomiędzy nim, a przepustnicą, to najprawdopodobniej potrzebna będzie kompensacja ciśnienia reduktora. Jakbyś miał pytania to pisz. Trochę się z tym BLOSem bawiłem, więc może coś pomogę.

    Zle piszesz w blosie nie potrzebna kompensacja do redukcji cisnien dziala wstawiony pomiedzy zzprzepustnica a przeplywomierzem bez problemu.
    A jesli chodzi czy polecil bym BLOSA to powiem ze to najlepsze rozwiazanie jesli chodzi o instalacje podcisnieniowe
  • #11
    kasku
    Level 11  
    Renix,w większości przypadków kompensacja nie jest potrzebna, ale jeżeli będziesz miał przepływomierz klapowy potem blos i dalej przepustnica, to blos nie będzie miał ciśnienia atmosferycznego przed sobą, tylko jakieś tam podciśnienie powodowane przez zamknięty częściowo przepływomierz klapowy. Na membranę reduktora z kolei będzie działało ciśnienie atmosferyczne i przez to będzie problem z obrotami na luzie. Zrobienie kompensacji reduktora pomiędzy blos a przepływomierz klapowy pozwoli ustawić stabilne obroty na luzie. W innych przypadkach kompensacje są zbędne.
  • #12
    Renix
    Level 11  
    VW -1,3ccm fuulgroup
    VW-2,0ccm fuulgroup
    oraz kilkadziesiat BMW z roznymi silnikami
    cechuj je wspomniany przeplywomierz klapkowy we wszystkich tych silnikach zalozony BLOS bez kompensacji i dziala bezproblemowo.W brew pozorom najwieksze wyzwanie to silnik 1,3 ktory potrzebuje bardzo mala i precyzyjna dawke na wolnych w porownaniu z wiekszymi silnikami a bez kompensacji pieknie dziala
  • #13
    froman
    Level 12  
    Ja również pomykam na blosie jakiś drugi rok ,no i muszę niestety stwierdzić że blos jest zdecydowanie przereklamowany.Jedyną zaletą jaką posiada w porównaniu do miksera z silnikiem krokowym to bezproblemowe odpalanie na gazie nawet do -18 w mrozy oraz rzeczywiście wolne obroty są równe i stabilne, i tylko to mnie jeszcze powstrzymuje od demontażu tego sprzętu. Co do mniejszego spalania , większej mocy i braku strzelania w kolektor to lipa - w tym temacie na sukces bym nie liczył , ale powodzenia każdy blosa mieć może.
  • #14
    kasku
    Level 11  
    Ja spotkałem się z kilkoma autami z przepływomierzem klapowym, których nie szło ustawić bez kompensacji. Renix w którym miejscu był montowany blos w autach które wymieniłeś?
    Froman, z tobą tylko w jednym się zgodzę-ciężko o spalanie niższe niż na mikserze, ale to dlatego, że nie masz żadnej zwężki w dolocie i silnik dostaje tyle paliwa ile powinien, a mikser, który będzie dobrze chodził na niskich obrotach w życiu nie wydoli przy wysokich. Trzeba taki złoty środek jeżeli chodzi o średnicę miksera. Ja osobiście uznaje tylko dwa typy instalacji-BLOS albo wtrysk sekwencyjny. Co do strzałów to układ zapłonowy ci szwankuje. Jeżeli jest sprawny zapłon i dobrze ustawiony blos to na 99,9% nie wystąpi strzał.
  • #15
    Renix
    Level 11  
    Zawsze blos byl pomiedzy przepustnica a przeplywka
    W silniku 1,3 zmienilem dysze w blosie na mniejsze i reduktor maly 70hp i to wystarczylo
  • #16
    kasku
    Level 11  
    Renix, a może orientujesz się czy można kupić do blosa samą membranę? Bo na alledrogo są tylko zestawy membrana + gwizdek i to dosyć drogo.
    Powiedz mi jeszcze w jaki sposób stroisz ten wynalazek? Analizatorem spalin, czy może inaczej?
  • #17
    Renix
    Level 11  
    Szczerze to BRC kupuje tylko w Czakramie nie kupuje podrobek na allegro bo nawet nie maja gwarancji bo teraz sie zmienil system reklamacji w BRC ale to inna sprawa.Kupowalem tylko dysze mniejsze niz te co oryginalnie sa wlozone do blosa -cena kosmos 80zl ale jak z reszta czesci to nie wiem jakos jeszcze nic nie potrzebowalem do blosa.A z analizatorem to roznie bywa niby wedlug wskazan powinno byc ok ale to jednak nie to wiec podkrecam troche wiecej normy juz lekko przekroczone ale silnik chodzi ok