Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Galaxy 1,9 TDI 110 KM AFN głośne buczenie w dolocie

01 Kwi 2009 15:01 8716 5
  • Poziom 14  
    Witam.
    Ford Galaxy silnik AFN 1,9 TDI 110 KM, przebieg 250 kkm.

    W zeszłym roku silnik zaczął nagle dziwnie buczeć. Dźwięk dochodził spod pokrywy filtra powietrza. Nie zdążyłem zgłębić tematu bo po wymianie oleju i filtra buczenie równie nagle ustało.
    Minął dokładnie rok i buczenie dobiegające z kolektora dolotowego znów się pojawiło. Niestety, tym razem wymiana oleju nie pomogła.
    Buczenie jest głośne szczególnie po rozruchu zimnego silnika, po rozgrzaniu jakby go nie słychać lub słychać mniej, sam już nie wiem.
    Silnik mocy nie stracił, nie dymi, rozruch idealny, ogólnie jest raczej głośny, ale sądzę że to ze starości...

    Poprzednim razem mechanicy sugerowali zawieszanie się zaworu dolotowego / zatkanie otworków w hydraulicznej regulacji w szklance. Nie drążyliśmy wtedy tematu, bo problem sam znikł.

    W związku z tym, że nadszedł także termin kolejnej wymiany paska rozrządu i można by dostać się do szklanek - doradźcie - jest sens wyjmować szklanki i je myć czy cośtam z nimi robić, czy może od razu kupić i wymienić szklanki na nowe ?
    A może nie o szklanki chodzi...
  • Poziom 2  
    Witam ja mam taki sam typ silnika w Sharanie i wymienialem szklanki na nowe,ale powodem wyniany bylo stukanie po rozgrzaniu silnika.Poprostu uszczelki sie wyrobily przebieg byl ok 210tys. To buczenie raczej nie jest spowodowane szklankami. Przed zaworami jest jeszcze turbina i to moze ona wydawac takie buczenie.
  • Poziom 34  
    a ja proponuję bezwzględnie wymienić na nowy filtr powietrza bo przez rok czasu to pewnie wygląda już jak murzyn, nie dało Ci nic do myślenia jego poprzednia wymiana i ustanie tego buczenia ?
    pewnie już zaczynało go wciągać do rury doprowadzającej powietrze do turbiny :)
  • Poziom 14  
    Ale właśnie przy wymianie oleju wymieniają mi na stacji wszystkie filtry. Jeżdzę z takimi sprawami do lokalnego warsztatu, bo po prostu sam nie mam czasu na grzebanie przy aucie. Tamtejsi mechanicy to młode chłopaki z miernym doświadczeniem, ale nic lepszego tutaj nie ma.
    Tym razem wymiana oleju i wszystkich filtrów nie pomogła.

    A jakie byłyby objawy zawieszania się zaworu dolotowego ?
  • Poziom 24  
    możne być głupia usterka porostu możne byc:
    - niedopięta górna pokrywa obudowy filtra pow
    - luźny rura wychodząca z filtra


    najlepiej sprawdzić szczelność wszystkich rur dolorowych
  • Poziom 14  
    No i znowu samo ucichło po wymianie oleju. Skoro tak, czekam do następnego roku, sytuacja pewnie się powtórzy.
    Dzięki za chęć pomocy.