Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel astra 1.4 grzeje się

01 Apr 2009 17:32 13582 10
  • Level 11  
    Witam mam pytanie jak do tej pory opel astra trzymał mi temperature ok83stopnie od dzisiaj stało się tak że cały czas ok 90stopni gdy chwilke popiłuje go to już pod 98idzie ale nie przekracza bo wentylator się włącza gdy na gorącym silniku odkręciłem zbiorniczek wyrównawczy to zaczęło wywalać płyn do góry ale nie odkręciłem całkiem więc nic nie wyciekł prosze powiedziec czy to normalny objaw?? wcześniej całkiem inaczej się zachowywał. Uszczelka pod głowica jest ok bo 2tygodnie temu wymieniana ale po wymianie było ok więc tutaj tą sprawe bym pozostawil raczej na boku. Prosze o odp aha jeszcze dodam jest to astra 1.4 60KM rok 92
    Czy Twoje urządzenia IoT są bezpieczne? [Webinar 22.06.2021, g.9.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Level 1  
    Prawdopodobnie układ chłodzenia masz zapowietrzony, trzeba go odpowietrzyć. Nie mozna odkręcać korka przy włączonym silniku
  • Level 17  
    Korek ma zawór ciśnieniowy chyba 1 czy 1,2 atm. Płyn podczas nagrzewania zwiększa objętość i ciśnienie. Pod większym ciśnieniem później-przy większej temp. zaczyna się gotować-puszczać parę-bąble.
    To tak jak w wysokich górach woda "gotuje się" nie osiągając 100C bo tam w zależności od wysokości maleje ciśnienie atmosferyczne.
    Odkręcając korek na mocno rozgrzanym silniku(płyn mocno rozgrzany) pozwalasz aby płyn mógł się "odgazować", zamieniać w parę i rozszerzać.
    To, że wywala płyn to ja zauważyłem że to normalne przy nagrzewającym się silniku i otwartym zbiorniczku. Gdy termostat się całkiem otworzy i temp. w moim przekroczy 90C to płyn zaczyna podnosić poziom, aż zaczyna bulgotać. Raz mi tak go trochę wywaliło gdy odpowietrzałem po założeniu głowicy- zbyt późno zareagowałem.
    Temp. wrzenia chyba zależy też dużo od stężenia płynu w mieszninie z wodą.
    Te moje wymądrzenia wcale nie eliminują tego co napisał mały54 i tego, że mógł zacząć nawalać termostat.
    98 stopni chyba jest jeszcze do przyjęcia. Może nie pościągałeś jakichś osłon zimowych.
    Ja dzisiaj zrobiłem ponad 160km i też temp. przekraczała 95 na trasie.
    Ja i 1 pasażer, niezbyt piłowany opel astra kombi 1.6 8V 93r.
    Mam jeszcze założone przesłony na dole zderzaka i pół grila chłodnicy zasłonięte. Wszystko sprawne na 200%, temp. otoczenia 15-16C.
    Pozdrawiam!
  • Level 14  
    Jak złapie temperaturę to sprawdź temperaturę chłodnicy.Jak zimna to znaczy ze termostat do wymiany.Jak ciepła-gorąca to powinno być oki.
  • Level 11  
    ok Panowie ale powiedzcie mi jak odpowietrza się układ w astrze??
  • Level 13  
    Kolego jeżeli masz odpowietrzony układ chłodzenia i na zimnym silniku poziom płynu jest w granicach normy to po zagrzaniu auta i otwarciu termostatu odkręcając korek od zbiorniczka powinno tylko lekko syknąć i może się podnieść płyn o ok 1-2cm jeżeli wyrzuca go przez wlew od zbiorniczka to są dwa wyjścia:
    1 wydmuchana uszczelka pod głowicą( jeżeli zmieniałeś to czy wyczyściłeś drobnym papierem ściernym blok silnika po starej uszczelce i czy głowica była planowana na tak zwanej magnesówce jeżeli nie to głowica może być krzywa i wymiana uszczelki pomaga na ok 2 tyg. kolejna rzecz to firma uszczelki są trzy firmy uszczelek które są dobre geotze reintz erling inne marki to śmieci które zaraz wydmuchuje)
    2 Pęknięta głowica między kanałem wodnym a gniazdami zaworów ( do sprawdzenia na specjalnym stole do szczelności głowic)
    Moja rada pojeździj parę dni i zobacz czy ubywa płynu w zbiorniczku jeżeli tak to głowica do zdjęcia. Pozdrawiam
  • Level 10  
    Witam, mam trochę inne pytanie, ile może kosztować wymiana uszczelki pod głowicą?????
    i jeszcze jedno- astra 1. 7 td strasznie mi kopci co to może być oprócz wyżej wspomnianej uszczelkiw. dzięki i pozdrawiam.
    dzięki z góry za pomoc
  • Level 28  
    Na Elektrodzie nie zamieszcza się cenników.
  • Level 10  
    to nie cennik, to prośba o podanie orientacyjnej ceny prze kogoś kto na przykład niedawno to robił. A to duża różnica
  • Moderator of Cars
    To zależy jeszcze o który silnik chodzi, oplowski czy isuzu. Jak isuzu to nie dość że nie idzie dostać nawet głupich podkładek pod wtryski to jeszcze wszystko drogie, z oplowskim nie ma problemu.