Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daewoo Tico same kłopoty

01 Kwi 2009 18:13 7631 3
  • Poziom 15  
    Witam wszystkich.Problem dotyczy samochodu DAEWOO TICO mojej matuli.Kilka dni temu uruchamiałem samochód po kilku dniach postoju rozrusznik kręcił dobrze niestety silnik nie zaskoczył aż akumulator się rozładował.Podłączyłem prostownik i uruchomiłem auto (oczywiście bez dodawania gazu oraz zaraz po uruchomieniu odłączyłem prostownik).Samochód przy podłączonym prostowniku uruchomił się bez problemu.Drugą sprawą są wysokie obroty moim zdaniem utrzymujące się zbyt długo.Otóż po uruchomieniu auta obroty utrzymują się prze co najmniej 10minut na poziomie 2500obr (jest zamontowany obrotomierz z wyświetlaczem cyfrowym jeszcze przez mojego ojca) potem spadają na 1700obr a po następnych 10min na 1100-1000obr.Według mnie to za długo i za wysoko.Gdy już silnik się nagrzeje mimo wszystko pracuje nierówno na obrotach jałowych.Obroty co jakiś czas "szarpią" silnikiem , jak dodam gazu jest ok silnik "zbiera" się gładko ale na obrotach jałowych pracuje nierówno.Zeszłej jesieni były wymieniana przewody oraz kopułka rozdzielacza ponieważ silnik przerywał i szarpał w pełnym zakresie obrotów. Postanowiłem wymienić świece , niestety nie sprawdziłem uprzednio jakie świece były zamontowane tylko kupiłem po prostu świece do Tico.Okazało się że w aucie były świece NGK a ja kupiłem ISKRY , po zamontowaniu nowych świec te drobne szarpanie obrotami silnika przerodziło się w bardzo znaczne , tak jakby te nowe świece były bardziej wrażliwe.Swoją drogą po wykręceniu starych świec stwierdziłem że nie są one w złym stanie gdyż nie były okopcone tylko w przypadku drugiej i trzeciej świecy gwint był delikatnie w oleju ale same głowice delikatnie zaśniedziałe.Teraz pytanie co mogę zrobić z tymi obrotami , dowiedziałem się żeby sprawdzić szczelinę przy świecach tylko nie wiem jaką miałbym szczelinę ewentualnie ustawić.Natomiast odnośnie zbyt długiej pracy na wysokich obrotach powinienem wymienić termostat (swoją drogą jeszcze nie wiem gdzie on się znajduje).
  • Poziom 24  
    na końcu grubego węża od chłodnicy, pod aparatem zapłonowym są dwie śruby, po których odkręceniu uzyskujesz dostęp do termostatu.:!: :!: :!:


    POZDRAWIAM :D
  • Poziom 33  
    podjedz do kogos aby sprawdził ci prawidłowosc działania urzadzenia rozruchowego tzw.ssania w gazniku , w tico jest mozliwosc regulacji wstepnej obrotów w fazie nagrzewania silnika