Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Deimic One - Szkolenia
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Centrala CA-5 problem z dzwonieniem na numer

Tomasso 02 Kwi 2009 08:23 2242 15
  • #1 02 Kwi 2009 08:23
    Tomasso
    Poziom 16  

    Witam, mam taki problem nie mogę poprawnie skonfigurować ustawień centrali, chodzi mi o to żeby centrala podczas alarmu dzwoniła na podany nr, po wpisaniu nr do pierwszego pola i zapisaniu, centrala zaczęła ciągle dzwonić na podany nr mimo że alarmu nie było na dodatek nie mogłem się połączyć przez RS-232. Jak należy to poprawnie ustawić?

    Centrala CA-5 problem z dzwonieniem na numer Centrala CA-5 problem z dzwonieniem na numer

    0 15
  • Deimic One - Szkolenia
  • #2 02 Kwi 2009 08:31
    Tomasso
    Poziom 16  

    Dodam jeszcze że później aby połączyć się z centralą przez komputer, musiałem zrobić reset ustawień.

    0
  • Pomocny post
    #3 02 Kwi 2009 08:34
    crunky
    Specjalista - CCTV i Alarmy Stacjonarne

    Zmień format transmisji na 13 : Ademco Slow bez potwierdzeń. Dzwoni cały czas bo nie ma potwierdzenia od stacji monitorowania-ustawiony masz Contact ID.

    0
  • Deimic One - Szkolenia
  • #4 02 Kwi 2009 08:53
    Tomasso
    Poziom 16  

    A czy w kodach zdarzeń i czuwań trzeba coś ustawiać?

    0
  • #5 02 Kwi 2009 18:54
    crunky
    Specjalista - CCTV i Alarmy Stacjonarne

    Wpisz dowolne kody przy zdarzeniach które chcesz aby raportowało do Ciebie. Powinno działać.

    0
  • #6 02 Kwi 2009 19:40
    segami
    Poziom 14  

    ta centrala ma dzwonić do stacji czy na jakiś zwykły telefon

    0
  • #7 02 Kwi 2009 20:25
    Tomasso
    Poziom 16  

    Tak ma dzwonić na telefon, na dwa numery drugi w razie awarii lub problemów połączenia z pierwszym.

    0
  • #8 02 Kwi 2009 21:38
    segami
    Poziom 14  

    to nie te ustawienia to co ty robisz to monitoring do stacji i jak to poślesz na zwykły telefon usłyszysz tylko piski a potem centrala wywli uszkodzenie komunikacji ze stacją to co ty chcesz to jest w instrukcji
    W celu uruchomienia powiadamiania telefonicznego przy pomocy sygna􀃡ów d􀄨wi􀄊kowych
    nale􀄪y central􀄊 alarmow􀄅 zaprogramowa􀃼 w sposób nast􀄊puj􀄅cy:
    1. Wej􀄞􀃼 w tryb serwisowy centrali.
    2. Wywo􀃡􀁄􀃼 funkcj􀄊 FS 76 i skasowa􀃼 wszystkie kody monitoringu.
    3. Przy pomocy funkcji FS 52 i FS 53 zaprogramowa􀃼 numery telefonów, na które maj􀄅 by􀃼
    wysy􀃡ane informacje d􀄨wi􀄊kowe o zdarzeniach. Centrala wybierze drugi numer telefonu
    w przypadku, gdy pierwszy numer jest zaj􀄊ty.
    4. W funkcjach FS 54 i FS 55 wybra􀃼 format transmisji danych: „0 bez zach􀄊ty” („13: Ademco
    Slow bez potwierdze􀄔”).
    5. Przy pomocy funkcji FS 56 zaprogramowa􀃼 dowolny, czterocyfrowy identyfikator centrali
    np. 1111.
    6. Przypisa􀃼 kody zdarzeniom, o których centrala ma powiadamia􀃼, np. przy pomocy funkcji
    FS 57 zaprogramowa􀃼 kody dla alarmów z wej􀄞􀃼.
    7. Odblokowa􀃼 monitoring – FS 10 opcja 1.
    3.7 ZDALNE
    sorki za znaki str.7 instr instalatora

    Proszę poprawić tego posta. [sharp]

    0
  • #9 02 Kwi 2009 21:51
    Tomasso
    Poziom 16  

    Chodzi mi o to żeby tylko zadzwoniło podczas włamania, te "piski" mogą być.

    0
  • #10 02 Kwi 2009 21:56
    segami
    Poziom 14  

    to patrz post wcześniej będzie oki

    0
  • #11 03 Kwi 2009 00:07
    crunky
    Specjalista - CCTV i Alarmy Stacjonarne

    segami napisał:
    to nie te ustawienia to co ty robisz to monitoring do stacji i jak to poślesz na zwykły telefon usłyszysz tylko piski a potem centrala wywli uszkodzenie komunikacji ze stacją to co ty chcesz to jest w instrukcji

    Jak to nie te ustawienia? Dobrze robi! Nie wprowadzaj w błąd. W CA-5 nie ma typowego powiadomienia. Trzeba format transmisji ustawić odpowiedni (bez potwierdzenia) i tyle. W instrukcji którą kulawo zacytowałeś jest dokładnie opisane jak to zrobić, ale to dalej działa jak monitoring. Zamiast dzwonić do stacji dzwoni na telefon i wysyła kod zdarzenia. Słychać ciąg impulsów jak to w Ademco bywa. Jak już wcześniej pisałem, jeśli chcesz aby dzwoniło przy alarmie wpisz dowolne cyfry przy kodach zdarzeń z każdej linii. Jeśli chcesz żeby dzwoniło przy sabotażach, zrób to samo wpisz np 99 w kratkach Sabotaż. I tak z każdym innym zdarzeniem.

    0
  • #12 03 Kwi 2009 08:04
    Tomasso
    Poziom 16  

    Witam dalej nie mogę tego ustawić, wszystkie inne funkcje działają prawidłowo, zamieszczam jeszcze zrzuty z ostatnimi ustawieniami, centrala teraz w ogóle nie dzwoni przy takich ustawieniach.

    Centrala CA-5 problem z dzwonieniem na numer Centrala CA-5 problem z dzwonieniem na numer

    0
  • #13 03 Kwi 2009 09:08
    crunky
    Specjalista - CCTV i Alarmy Stacjonarne

    Wpisz dowolne kody przy zdarzeniach które Cię interesują. W tej konfiguracji co masz teraz będzie dzwonić tylko przy blokowaniach i odblokowaniach linii oraz alarmach pożar i napad.
    Centrala CA-5 problem z dzwonieniem na numer

    0
  • #14 07 Kwi 2009 21:25
    Tomasso
    Poziom 16  

    Witam, udało mi się wreszcie to ustawić według opisu kolegi crunky z tym że mam jeszcze jeden mankament podczas rozbrajania alarmu na wejściu 1 telefon dzwoni jest to czujka z opóźnieniem 35s, czy da się tak ustawić żeby nie dzwonił podczas rozbrajania tylko po czasie na rozbrojenie alarmu 35s?

    0
  • #15 07 Kwi 2009 22:47
    Goshky
    Poziom 20  

    Jeśli dobrze pamiętam to chyba musisz mieć załączoną opcję ABORT DELAY dla linii we/wy (nie monitoruj w czasie na wejście). Może się wypowie ktoś kto troche więcej robi w Satelu.

    0
  • #16 07 Kwi 2009 23:14
    crunky
    Specjalista - CCTV i Alarmy Stacjonarne

    Dokładnie, w Dload zakładce wejścia, przy wejściu numer 1 w opcjach zaznacz 5 parametr (nie monitoruj gdy naruszono w czasie na wejście)

    0