Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ScanXL czy PCMscan ? który lepszy ? czym sie różnią

BNQ2 01 Mar 2012 16:45 136095 64
  • #31
    misiael52
    Poziom 13  
    Witam
    Podepne sie Do tematu
    Mam programy do diagnostyki i problemy
    Program Scan Tool wogóle nie chce sie komunikować
    Formidable pokazuje bzdury i odczyty wariują
    PCM Scan łączy sie i łączy w nieskończonosć
    Wyskakuje takie coś:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f3d471d3586c9a1c.html
    Co zrobić??
    Jakiego innedo programu spróbować??
    Kabelek to ELM 327
    A samochód to Focus 1,8TDDI
  • Sklep HeluKabel
  • #32
    Foxtrott
    Poziom 34  
    Używasz Visty czy 7 ? Do tych fordów najlepszy wydaje się interfejs do forda z kodowaniem wtrysków
  • #33
    misiael52
    Poziom 13  
    Wiem ąle ten powinien odczytać błędy.
    Używam W7
  • Sklep HeluKabel
  • #34
    Foxtrott
    Poziom 34  
    Na skrócie do programu ustaw tryb zgodności z XP i uruchom jako administrator , a najlepiej było by odpalić je na laptopie z XP lub z VM virtualnej maszyny.Niestety podobne przypadki zdarzają się w W7
  • #37
    batmax53
    Poziom 2  
    Witam
    Podepne sie Do tematu
    Mam programy do diagnostyki i problemy
    Program Scan Tool wogóle nie chce sie komunikować
    Formidable pokazuje bzdury i odczyty wariują
    PCM Scan łączy sie i łączy w nieskończonosć
    Wyskakuje takie coś:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f3d471d3586c9a1c.html
    Co zrobić??
    Jakiego innedo programu spróbować??
    Kabelek to ELM 327
    A samochód to Focus 1,8TDDI


    Z komunikatu wynika że pojeździe który był diagnozowany nie ma systemu OBD2
    z którego roku jest ten Fokus bo w dieslach system jest dopiero od 2004 w górę.
  • #38
    misiael52
    Poziom 13  
    Po dzisiejszych próbach wyskakuje taki komunikat:

    ScanXL czy PCMscan ? który lepszy ? czym sie różnią
    i taki w innym programie:
    ScanXL czy PCMscan ? który lepszy ? czym sie różnią
  • #39
    Foxtrott
    Poziom 34  
    Może wina leży w samym ELMie? Czy sprawdzałeś już go pod innym autem?
    Można szybko go przetestować , należy pobrać ze strony http://fiatecuscan.net/ program FiatEcuScan 3.4.2 następnie wybrać Ustawienia -> Interfejsy -> ELM i TEST .
  • #40
    misiael52
    Poziom 13  
    Zaraz przetestuje

    Dodano po 10 [minuty]:

    g latency with 200 bytes of data...
    Min latency: 1
    Max latency: 2


    Testing timers...
    (The acceptable tolerance for results is ~5 ms)

    System supports high resolution timer.

    Testing timer with 1000 ms...
    ..result: 1000 ms

    Testing timer with 250 ms...
    Upłynął limit czasu operacji.

    Dodano po 40 [sekundy]:

    COMMAND: ATZ
    RESPONSE: ATZ


    ELM327 v1.4

    >

    COMMAND: ATI
    RESPONSE: ATI
    ELM327 v1.4

    >

    COMMAND: ATE0
    RESPONSE: ATE0
    OK

    >

    COMMAND: ATL0
    RESPONSE: OK

    >

    COMMAND: ATH0
    RESPONSE: OK

    >

    COMMAND: ATSPC
    RESPONSE: OK

    >

    COMMAND: ATS0
    RESPONSE: OK

    >

    COMMAND: ATCAF0
    RESPONSE: OK

    >

    COMMAND: ATCFC0
    RESPONSE: OK

    >

    COMMAND: ATCRA 7B0
    RESPONSE: OK

    >

    COMMAND: ATSH 7B0
    RESPONSE: OK

    >

    COMMAND: ATAT1
    RESPONSE: OK

    >

    COMMAND: ATST41
    RESPONSE: OK

    >

    COMMAND: ATBI
    RESPONSE: OK

    >

    This interface is compatible with ELM 327 1.4! Should connect properly with all CAN modules.
  • #41
    Foxtrott
    Poziom 34  
    Czyli kabel OK , zwiększ czas odczytu na porcie w programie.Na ikonie programu kliknij PPM i znajdź ustawienie Tryb zgodności z XP , OK , następnie uruchom jako Administrator.
  • #42
    misiael52
    Poziom 13  
    Czyli uruchomić z XP?Przez VM??
  • #43
    Foxtrott
    Poziom 34  
    Na początek zobacz w samym Win7 , podnieś czas reakcji portu w ms oraz opóźnienie , zmniejsz prędkość portu z 115 na powiedzmy 19200 , Wejście dodatkowe = nic nie zaznaczone.
  • #44
    misiael52
    Poziom 13  
    a gdzie to zmienić??
    Zmieniłem W menadżer urządzeń gdzieś jeszcze?

    Dodano po 48 [minuty]:

    Pozmieniałem i nic nie dało Co robić??
  • #45
    Foxtrott
    Poziom 34  
    Zmień ustawienia w ScanXL , a program uruchom w trybie zgodności z XP i jako Administrator .Czy masz możliwość skorzystania np. od kolegi z laptopa z XP?
  • #46
    misiael52
    Poziom 13  
    Właśnie niestety nie jedynie z Vistą

    Dodano po 30 [minuty]:

    Zmienilem ustawienia w ScanXL , a program uruchomiłem w trybie zgodności z XP i jako Administrator .
    I niestety lipa:/
    Cały czas to samo

    Dodano po 3 [godziny] 13 [minuty]:

    Skrócona instrukcja jak przetestować poprawność działania ELMa 327 1.4 z protokołem J1850 PWM.

    1) Należy podpiąć interfejs do auta, aby było zasilanie +12V na Elma.

    2) Uruchomić na komputerze pod Windowsem Hyperterminal ( ściągnij stąd http://www.mediafire.com/?n640v93dlp63jj2 plik dll wypakuj do windows/system32 a program odpalaj plikiem hypertrm.exe).

    3) Zrobić nowe połączenie
    - połącz używając wybrać np. COM1 (w zależności, na którym COMie jest widziany interfejs)
    - Liczba bitów na sekundę: 38400
    - Bity danych: 8
    - Parzystość: Brak
    - Bity stopu: 1
    - Sterowanie przepływem: Brak

    4) W HyperTerminalu warto też zaznaczyć w Ustawienia ASCII: Dołącz znaki nowego wiersza do końców przychodzących wierszy

    5) Po tym komputer powinien się połączyć z interfejsem (w dolnym pasku HyperTerminala powinno być: połączony i parametry 38400 8-N-1)
    Jeśli tak jest to można przystąpić do wydawania z klawiatury komend do interfejsu.

    6) Najpierw dla protokołu J1850 PWM, wpisać po kolei z klawiatury (po każdej wpisanej linii enter):

    ATZ
    AT SP1
    0100

    i następnie zrobić to dla protokołu J1850 VPW:

    AT SP2
    0100

    Interfejs po każdej komendzie powinien odpowiedzieć odpowiednim komunikatem. Jeśli dla protokołu J1850 PWM po komendzie 0100 jest FB Error, a dla protokołu J1850 VPW po komendzie 0100 jest NO DATA to płytka do przeróbki.

    7) Dla upewnienia się jeszcze, że ELM dostaje napięcie zasilające z auta (ok. +12V), można wydać komendę:
    AT RV

    W odpowiedzi powinniśmy otrzymać przybliżone napięcie akumulatora zmierzone przez ELMa.


    Znalazłem takie coś ale nie chce mi to jakoś działać ktoś pomoże??
  • #47
    lipek81
    Poziom 11  
    Mam pytanko do użytkowników ELM327 - dostałem takiego fejsa do przetestowania. Jednak podejrzewam, że jest on uszkodzony - jedyne co świeci to dioda zasilania. Fejs jest wykrywany przez laptopa oczywiście (a raczej jego przejściówka z USB na COM). Przestudiowałem sobie dokumentację do tego układu, powinno dać się z nim dogadać za pomocą HyperTerminal - jednak brak jakiejkolwiek komunikacji, nie odpowiada na żadne komendy. 4 diody służące do sygnalizacji komunikacji nie świecą.
    Mam zatem prośbę do posiadaczy sprawnych ELM 327 - aby sprawdzić, czy po podłączeniu do laptopa i próbie jakiejkolwiek komunikacji z tym układem bez podłączonego fejsa do auta mrugają jakieś diody?
  • #48
    ED11
    Poziom 14  
    Diody świecą po podłączeniu do samochodu nawet bez komputera.
    Sygnalizują komunikację ELMa z pojazdem.
  • #49
    lipek81
    Poziom 11  
    Ok, a czy jak podłącze do komputera, bez podłączenia do samochodu to oprócz zasilania coś się zaświeci, podczas próby komunikacji?
  • #50
    Foxtrott
    Poziom 34  
    lipek81 napisał:
    Ok, a czy jak podłącze do komputera, bez podłączenia do samochodu to oprócz zasilania coś się zaświeci, podczas próby komunikacji?

    Nic się nie zaświeci , testowanie ELM`a podałem za pomocą programu do Fiata. Gdy są problemy = macie interfejs < niż 1.4b należy poszukać przeróbki ELM`a .
    ScanXL czy PCMscan ? który lepszy ? czym sie różnią
  • #51
    gimak
    Poziom 38  
    lipek81 napisał:
    Ok, a czy jak podłącze do komputera, bez podłączenia do samochodu to oprócz zasilania coś się zaświeci, podczas próby komunikacji?

    U mnie przy niepodłączonym Elmie do samochodu, w momencie podłączania Elma do komputera lub włączenia kompa z podłączonym Elmem zawsze zamrugały po kolei wszystkie diody.
  • #53
    lipek81
    Poziom 11  
    No to chyba fejs uwalony... Diody nie mrugają, nie odpowiada na komendy z hyperterminala, przy podłączeniu do samochodu i próbie nawiązania komunikacji też nic nie mruga... Przecież na komendy AT powinien odpowiadać niezależnie od tego, czy jest podłączony do auta, czy nie. Chyba, że z auta pobiera zasilanie....
    Wersja fejsa 1.3a
  • #54
    gregory65
    Poziom 2  
    Hej. Podziele się własnymi doświadczeniami w używaniu ELM 327.
    Mój ELM 327 dogadał się ze sterownikiem silnika Toyoty Avensis 2001 2.0 benzyna dopiero przy użyciu programu SCANMASTER 1.7. Wcześniej kilka godzin walczyłem z różnymi wersjami PCMScan, ScanXL, Digimoto, Proscan, Vitalscan i żaden nie mógł odczytać danych ze sterownika silnika. Jeszcze PCMSCAN 2.3.0 pokazywał część danych.
    Jedna uwaga techniczna: Przy "łączeniu się" ScanMastera ze sterownikiem silnika musi być włączony silnik (nie tylko zapalone kontrolki na desce), gdyż w innym przypadku program nie chciał się połączyć i zczytać danych. Owszem diody na ELM 327 mrugały zachęcająco, że się łączy, lecz danych na lapku nie było.

    pozdr.
  • #55
    macki
    Poziom 14  
    Witam,
    Czy mogliby bardziej doświadczeni koledzy polecić jakiś niedrogi interfejs diagnostyczny do Megane 1.9dti z 2000r. ? Nie potrzebuję żadnych cudów, raczej tylko sprawdzenie co się kryje pod "check engine" i takie tam, nawet nie wiem dokładnie czego się po tym ustrojstwie spodziewać.

    Edit: Chodzi mi np. o sprawdzenie faktycznego stanu licznika, czy poduszki nie są wystrzelone i ewentualnej diagnostyki przy naprawach.
    Przepraszam, chyba przypadkiem napisałem w złym miejscu, jeśli to możliwe, uprzejmie proszę o przeniesienie.
  • #56
    lokerluki21
    Poziom 2  
    witam
    spróbuj maxitest ja polecam miałem już duzo programów pcm-scan ,itp.
    na obecna chwilę mam maxi test kosztuje 200zl i masz aktualizacje i pełną wersje naprawde fajny prosze linka http://www.maxitest.pl/
  • #57
    miro666
    Poziom 1  
    witam
    u mnie scanmaster elm odczytuje kabel elm327 v1.5
    ale nie wiem co jest grane bo w zakładce graficzna deska z zegarami wogule się wskazówki nieporuszaja , a normalnie parametry odczytuje
    może się ktoś podzieli opinia jak to ustrojstwo z zegarami uruchomic
  • #59
    Andryjan
    Poziom 10  
    Witam,

    od niedawna korzystam z programu PCMSCAN (pełna wersja) - interfejs elm327. Połączyłem się bez problemu, potrafię odczytać i kasować błędy, monitorować w czasie rzeczywistym obroty, temp. silnika itp. Posiadam Mazdę 6 benzyna 2.3l. z 2006r. Ostatnio mam problem z kontrolką check engine, po podłączeniu kompa odczytałem błąd P0303 "wypadanie zapłonu na 3 cylindrze". Wymieniłem świece(błąd dalej występował), po czym zamieniłem cewkę z 4 cylindra na miejsce trzeciej i na odwrót (auto posiada 4 cewki na każdy cylinder z osobna). Po przejechaniu kilkudziesięciu km wyskoczył błąd P0304, czyli wypadanie zapłonu na 4 cylindrze. Niezwłocznie kupiłem nową cewkę i włożyłem ją na 4 cylindrze.

    Po krótkim czasie znowu check engine z błędem P0303 :(. Pytanie: jest to możliwe, że po wymianie jednej cewki inne nie będą "wydalać" po czym ECU wywali błąd?. Czy też może jest to zbieg okoliczności, że cewka, którą przełożyłem z numeru 4 na 3 po prostu też już padła?.

    I jeszcze wracając do programu PCMSCAN: chciałbym nieco zwiększyć obroty na biegu jałowym, czy jest możliwe w tym programie?. Jeśli tak - jakby mnie ktoś mógł nakierować gdzie szukać funkcji?.

    Z góry dzięki za pomoc.
  • #60
    Damian Kuziora
    Poziom 11  
    Dzień Dobry

    Chciałbym kupić elm327 ale do nowego auta z salonu chevrolet aveo na gwarancji, mam pytanie czy komputer w aucie rejestruje podpięcie się do obd2?
    Chodzi o to że jak odłączę ten adapter i pojadę do ASO a oni po coś tam by się podpinali do komputera, to czy nie dojdą do tego że ktoś się dopinał.
    Żebym nie stracił gwarancji.
    Nie zamierzam kasować żadnych błędów bo wszystko jest ok a tylko połączyć się z tabletem i obserwować dodatkowe wskaźniki.
    Chodzi mi o program dashcommand na ipad i elm327 wifi.

    Dziękuję
    Damian