Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Schemat przekaźnika świec żarowych - Ford Escort

02 Kwi 2009 19:05 5723 5
  • Poziom 13  
    Witam

    Czy ktoś z szanownych kolegów dysponuje schematem połączeń przekaźnika świec żarowych w Fordzie Escorcie MKVI (1,8TD, 1994r. , kombi)?

    Pytam, ponieważ mam problem z takowym. Niezależnie od temperatury jest mały problem z odpaleniem zimnego silnika (5-6 obrotów zanim złapie).
    Świece są prawie nowe (Bosch), ostatnio je wykręciłem i sprawdziłem - są OK. Przy zasilaniu z trafa toroidalnego (400VA 12,3V na jałowym) rozgrzewają się w ok. 3-4 sekundy.
    Sprawdziłem napięcie na świecach w silniku - po włączeniu ok.9,5V i rośnie do ok. 10,5 -11 V przed wyłączeniem świec. Napięcie akumulatora 12,6V.
    Zastanawiam się czy taki spadek na zasilaniu świec nie jest za duży i świadczy o nadpalonym styku przekaźnika?
    Chodzi mi po głowie zastąpić przekaźnik układem tranzystorowym ale nigdzie nie mogę znaleźć schematu tego przekaźnika a nie chcę ryzykować jego "autopsji" bo nie mam nic czym go zastąpić.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 36  
    To, że rośnie napięcie to normalne, bo rośnie opór nagrzewającej się świecy. Zmierz napięcie na wejściu i wyjściu przekaźnika. To wyjaśni, czy winne są styki.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • spec od auto-elektro
    Nie wiem w czym problem te silniki lepiej nie zapalają.P
  • Poziom 28  
    A mnie uczono żeby Forda Diesla grzać świece przynajmniej dwa razy.
  • Poziom 13  
    Pomiar spadku napięcia bezpośrednio na przekaźniku jest praktycznie niemożliwy bez rozwalenia hermetycznego złącza.
    Oczywiście to, że napięcie rożnie w mirę rozgrzewania świec mnie nie dziwi tylko jego spory spadek pomiędzy akumulatorem a świecami.
  • Poziom 36  
    Staraj się zmierzyć bliżej przekaźnika. Ustal gdzie spada. Choć swoją drogą 11V to nie jest mało. Przy grzaniu świec nie pracuje przecież alternator. A może wina leży gdzie indziej? A jak kompresja i stan wtryskiwaczy? A może moment wtrysku?