Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Danbot v2 - mój pierwszy robot :)

downiel1992 02 Kwi 2009 23:27 1899 0
  • Danbot v2

Witam wszystkich, to mój pierwszy projekt na tym forum, dlatego się przedstawię: nazywam się Daniel, jestem uczniem 2. klasy liceum, na profilu biolchemicznym, w Rybniku. Mam 17 lat :) Od podstawówki programuję, składam różne konstrukcje, przede wszystkim naturalnej skali żaglówki - takie moje małe hobby :P

Niedawno postanowiłem, że stworzę model robota :) Na elektronice nie znam się kompletnie, dlatego kupiłem gotowe moduły (SK18, regulatory etc.), a całość napędzana jest serwami. Za układ napędowy służą 2 tylne koła od kosiarki zamocowane na silnikach z przekładniami od wkrętarek. Zasilanie to akumulator 6v 12 Ah, całą pracą steruje laptop. Początkowo starałem się zrobić program, który za pomocą różnic kolorów odczytywałby z kamery +/- obiekty przed robotem. Plan jako-tako się udał, ale działał tylko na wydajniejszym komputerze - ten, który steruje robotem ma już swoje lata, nawet uruchomienie należy przeprowadzić trzema podejściami :D Dlatego postanowiłem, że póki co, całość będzie kontrolowana ręcznie, za pomocą pada.

Oto kilka projektów wykonanych w Google Sketchup:

Danbot v2 - mój pierwszy robot :) Danbot v2 - mój pierwszy robot :) Danbot v2 - mój pierwszy robot :) Danbot v2 - mój pierwszy robot :)

Obecnie robot wygląda tak:

Danbot v2 - mój pierwszy robot :)

- na tym zdjęciu brak jeszcze serw, stawy barków podtrzymane są linkami
    Za niedługo zamieszczę filmik jak poruszają się ręce (powoli montuję kolejne serwomechanizmy, ale muszę jeszcze dokupić, i nie wiem jak rozwiązać problem z mięśniami pleców (podnoszące rękę przód-tył), by zrobić odpowiednie przełożenia)