Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Clio I - problem z mieszanką

engus 03 Kwi 2009 21:03 4796 25
  • #1 03 Kwi 2009 21:03
    engus
    Poziom 10  

    Witam
    Mam problem ze swoim autkiem a mianowicie jeżdżąc na benzynie podczas dodawania gazu samochód nie przyspiesza tylko jakby go muliło, muszę zdjąć nogę trochę z pedału wówczas zaczyna się rozpędzać. Na gazie nie mam takiego problemu. Wymieniłem świece, kable WN, filtr paliwa, filtr powietrza, pompa paliwa sprawna( ciśnie do 3,5bara), zawory ustawione poprawnie, czujniki temperatury nowe. Prawdę mówiąc nie wiem już za co się złapać żeby było normalnie. Prosiłbym o pomoc.
    Dodam jeszcze że na początku myślałem iż pompa jest niedobra ale po zmianie na w sumie gorszą ( cisła 1 bara) okazało się że jakby było troszkę lepiej no ale wróciłem do mojej starej pompy paliwa która jest jednak sprawna.
    Jeszcze raz prosiłbym o rady

    0 25
  • #2 03 Kwi 2009 21:09
    jurekk55
    Poziom 35  

    jeżeli już tyle wymieniłeś to sprawdź szczelność dolotu i MAP.

    0
  • #3 03 Kwi 2009 21:12
    707067
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 03 Kwi 2009 21:18
    engus
    Poziom 10  

    clio 1.2 91r

    Dodano po 1 [minuty]:

    jak sprawdzic ten Map sensor, bo jak odpale silnik i odlacze wtyczke to gasnie ale to pewnie zaden test :)dla mnie wygląda to tak, że ma za bogatą mieszankę ale mogę się mylić

    0
  • #5 03 Kwi 2009 21:31
    jurekk55
    Poziom 35  

    engus napisał:
    clio 1.2 91r

    Dodano po 1 [minuty]:

    jak sprawdzic ten Map sensor, bo jak odpale silnik i odlacze wtyczke to gasnie ale to pewnie zaden test :)dla mnie wygląda to tak, że ma za bogatą mieszankę ale mogę się mylić
    odczyt NXR-em MAP ,powinieneś też zmierzyć czujnik temp.powietrza

    0
  • #6 03 Kwi 2009 21:36
    engus
    Poziom 10  

    rozumiem że bez serwisu się nie obędzie?

    0
  • #7 03 Kwi 2009 21:42
    jurekk55
    Poziom 35  

    nie koniecznie 1zmierz oporność cz. temp powietrza spójrz na termometr i porównaj z tabelą (opcja szukaj),MAP płaskimi szczypcami czujnie i z wyczuciem zmniejsz przelot na złączce gumowej tuż pod czujnikiem,dobrej zabawy.

    0
  • #8 03 Kwi 2009 21:44
    engus
    Poziom 10  

    ok, jutro dokonam pomiaru czujnika i dam znać co z tym map-em

    0
  • #9 03 Kwi 2009 21:46
    707067
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 03 Kwi 2009 21:48
    engus
    Poziom 10  

    to było mierzone na pompie przed regulatorem czyli takie jakby ciśnienie robocze pompy a nie panujące w układzie, no niestety za regulatorem nie mam możliwości zmierzenia ale myślę że jest ok
    poza tym wydaje mi się że nawet jak jest wiecej to po to jest regulator żeby było tyle ile ma być, reszta wróci przelewem

    0
  • #11 04 Kwi 2009 10:48
    engus
    Poziom 10  

    Na razie udało mi się sprawdzić Map-a i po ściskaniu wężyka nic się nie dzieje tzn nie ma żadnej różnicy w obrotach czy pracy silnika, natomiast po zdjęciu wężyka silnik zaczyna kuleć i trochę nim trzęsie.
    Czujnik przemierzyłem, rezystancja 1.8k czyli raczej w porządku patrząc na wykres, jeszcze przemierzyłem na wszelki wypadek czujnik temp. chłodziwa i też coś koło tej wartości czyli raczej też ok.

    0
  • #12 04 Kwi 2009 20:25
    jurekk55
    Poziom 35  

    zdjąłeś wężyk więc dodałeś "lewego"powietrza,sprawdź szczelność dolotu podmień MAP-we wszystkich modelach ma te same parametry

    0
  • #13 04 Kwi 2009 20:52
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #14 04 Kwi 2009 21:12
    jurekk55
    Poziom 35  

    jeszcze Magneti-Mareli a skoro zdemontował z niego wężyk do pomiaru podciśnienia...............

    0
  • #15 05 Kwi 2009 13:36
    engus
    Poziom 10  

    filtr paliwa był zmieniany, dalej to samo co do to mierzona była w następujący sposób: zegar od mierzenia ciśnienia oleju włożony w koncówkę wężyka doprowadzającego paliwo do wtrysku, poza tym pompa jest oryginalna więc mogła się ewentualnie zużyć, nie jest możliwe żeby nagla sama z siebie zaczęła więcej cisnać, więc sprawę pompy zostawmy bo jest ok. Co to map-a to tak jak opisałem wyżej, nie wiem czy można uznać że jest sprawny czy nie, pasowałoby włożyć sprawnego na 100%.
    Czy do tego sitka wtryskiwacza można się jakoś dostać i je przeczyścić?

    0
  • #16 05 Kwi 2009 19:59
    jurekk55
    Poziom 35  

    część monowtrysków jest blokowana śrubą część zanitowana moje rys. są raczej poglądowe,i niedokładnie przedstawiają mocowanie.Sprecyzuj z jakim silnikiem walczysz najpopularniejsze były E-5 bez katalizatora i E-7 z katalizatorem

    0
  • #17 05 Kwi 2009 20:25
    engus
    Poziom 10  

    E-7, z katem, to znaczy teraz już bez ale kiedyś był.

    0
  • #18 05 Kwi 2009 20:42
    jurekk55
    Poziom 35  

    engus napisał:
    Na gazie nie mam takiego problemu.
    więc sprawdziłeś wszystko pod warunkiem że prawidłową pracę na benzynie próbujesz przywrócić z odpiętym gazem czyli:1,pominięty emulator wtrysku 2pominięty emulator sondy lub odseparowane przewody instal.gazu3zakręcony zawór w butli 4odłączony przewód TPS inst. gaz.

    0
  • #19 06 Kwi 2009 11:31
    raceman
    Poziom 18  

    Nie chcę się powtarzać ,ale miałem identyczne objawy w takim autku i u mnie był to problem zarośniętego złącza komputera bodajrze nogi 3 i 4 były całe zielone.Zanim do tego doszedłem wymieniłem lambde niepotrzebnie.Na twoim miejscu obejrzał bym złącze ECU.W renault z elektryką tak bywa.

    0
  • #20 08 Kwi 2009 15:36
    engus
    Poziom 10  

    Teraz bede mial troche wolnego wiec popatrze troche i dam znac.

    0
  • #21 09 Kwi 2009 09:58
    engus
    Poziom 10  

    Złącze przy sterowniku czyste. Postaram się jeszcze podmienić Map-a. A co do odłączenia instalacji LPG to czy jest to konieczne do poprawnej oceny pracy instalacji benzyny?

    0
  • #22 09 Kwi 2009 23:34
    jurekk55
    Poziom 35  

    wystarczy że zmieni odczyt TPS do ECM o 0,2v i masz zabawę

    0
  • #23 19 Mar 2010 19:47
    jarekpppp
    Poziom 11  

    Witam czy problem został rozwiązany ?? Mam dokładnie taki sam problem i już nie wiem co robić...

    0
  • #24 19 Mar 2010 20:49
    engus
    Poziom 10  

    Niestety nie, na szczęście mam gaz więc zostawiłem benzynę w spokoju :)

    0
  • #25 15 Maj 2010 23:31
    HunterK
    Poziom 9  

    Witam.
    Nie wiem czy miałem podobny problem, ale część objawów by się zgadzała. U mnie jechał pożądnie od jakiś 3k rpm, a poniżej mulił i było słychać nierównomierną pracę silnika. Winny był jeden z wtryskiwaczy benzyny (częsty problem przy jeździe na LPG), który zawieszał się na stałe otwarcie - myślę, że dopiero przy ok 3k rpm taka bogata mieszanka w tym cylindrze odpalała. Wymieniłem wtryskiwacz i wszystko jest ok.

    Może w tym przypadku to co innego, ale wtryski warto sprawdzić.

    Co ciekawe, w moim samochodzie - Renault Espace 2.2 z wtryskiwaczami siemensa podmieniłem ten jeden na boscha z Hiundaya Atosa 1.2... I wszystko pięknie śmiga, choć i tak na benzynie jeżdżę jak najmniej (zdzierstwo na stacjach).

    Pozdrawiam!

    0
  • #26 15 Maj 2010 23:40
    engus
    Poziom 10  

    Witam

    Niestety moje autko to mono wtrysk jak było wyżej pisane :)

    0