Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

sondy lambda corsa c

tiger_uk 05 Kwi 2009 08:25 5991 20
  • #1 05 Kwi 2009 08:25
    tiger_uk
    Poziom 9  

    witam
    założyłam instalacje gazowa stag - 4 w corsie 1.2 club 2003 rok przebieg 35tys mil - 56tys km na terenie UK.
    Po założeniu instalacji zaczela pojawiac sie kontrolka elektroniki silnika. Na komputerze bosha wykryto usterke sondy lambda 2 czyli tej z krotszym kabelkiem. Kupilam nowa i tez tem sam blad. Ponownie kupiona uzywana z tego samego modelu i zaczela dzialac.
    Mam pytanie do znawcow czy napiecie na 2 sondzie powinno tak samo pokazywac rozne wartosci od 1-900 jak na 1-j skacza raz 20 potem 800np czy druga sonda nie powinna wogole zmieniac tych wartosci??
    Wartosci zaczynaja sie zmieniac dopiero jak silnik jest rozgrzany do 90stopni a na 1-j zaczynaja sie zmieniac po jakis paru minutach na zimny silniku obie nie zmieniaja wartosci na komputerze.
    Czy w wyniku zalozenia instalacji mogla sie uszkodzic ta druga sonda ? Pierwsza wymienili na drugiej wizycie bo spalanie gazu bylo ponad 10l na trasie wiec stwierdzili ze to sonda jest winna - i musialam zmienic czesc w baku gazu bo nie dzialal poziom gazu.
    czy ktos sie orientuje jakie spalanie gazu powinno byc w tej corsie - na trasie pali 6,7l/100km w miescie ok 10l/100km.

    Dodano po 12 [minuty]:

    jeszcze jedno pytanie czy założenie instalacji gazowej mogło mi uszkodzić obie sondy - nigdy wcześniej nie miałam żadnych kontrolek typu błędy elektroniki?
    Jak sprawdzić czy kolektor pozostał nienaruszony?

    0 20
  • #2 05 Kwi 2009 11:45
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 05 Kwi 2009 11:48
    tiger_uk
    Poziom 9  

    przepraszam ale nie rozumiem tej odpowiedzi :((

    0
  • #4 05 Kwi 2009 11:48
    autoas
    Poziom 42  

    Napisz jakiej firmy jest instalacja gazowa i gdzie zakładana

    0
  • Pomocny post
    #5 05 Kwi 2009 11:54
    tomekkoszalin87
    Poziom 14  

    sam montaż instalacji gazowej nie mógł uszkodzić sondy. w samochodach w których jest sonda trzeba raz na jakiś czas przejechać pare kilometrów na benzynie żeby oczyściło sonde. Gaz ma dużo wyzszą temperature spalania i sonda się przegrzewa i zanieczyszcza. podczas montażu mogli założyć źle lub uszkodzony emulator sondy i z tego powodu może wynikać problem. więc radze podjechać tam gdzie go montowali żeby sprawdzili czy wszystko jest wporządku. ale jeśli kontrolka zapala się tylko na gazie(na benzynie nie) to nie ma sie czym przejmować. pracowałem w serwisie opla i często mieliśmy z tym problemy. w starszych oplach robiło się nawet odcięcia kontrolki elektroniki silnika na gazie.

    0
  • #6 05 Kwi 2009 11:56
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 05 Kwi 2009 12:05
    bartek_j
    Poziom 35  

    Będzie chodzić na dowolnej poprawnie działającej i co ważniejsze poprawnie zainstalowanej sekwencji...

    0
  • #8 05 Kwi 2009 12:12
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 05 Kwi 2009 13:04
    tiger_uk
    Poziom 9  

    instalacja gazowa zakładana w Anglii przez Polaków 2 tygodnie temu
    specyfikacja z faktury (ja się na tym nie znam)
    electronic system: AC STAG-4
    reducing valve: ZAVOLI
    gas valve: VALTEK
    multivalve: TOMASETTO
    multivalve housing: U IRENE
    refueling valve: UK TYPE
    tank: 41l TOROIDAL
    za 1-m razem weszło 41l gazu w zakładzie montującym instalacje, za 2-m razem 39,64l, za 3-m razem 38,06 na stacji shell.
    Co do spalania to nie wiem czy tj dobre za 1-m razem 9,34l / 100km na trasie, za 2-m razem 9,53l / 100km (większość na trasie - tylko ok 100km w mieście).
    OPEL CORSA CLUB 1.2 16v 2003r - przebieg 56tyś KM

    0
  • Pomocny post
    #10 05 Kwi 2009 14:56
    tomekkoszalin87
    Poziom 14  

    to co producent proponuje to jedno(często kiepskiej jakości instalacja... serwis musi zarobić) a to co się do samochodu zamontuje to drugie i trzecie jaka cena taka jakość. nie warto szukać jak najtańszych elementów

    0
  • #11 05 Kwi 2009 15:04
    bartek_j
    Poziom 35  

    elektrit napisał:
    Taaa, i adaptacja nie będzie się rozchodzić, Bartek, to skąd u mnie te kosiarki z problemami?


    Zrobie tak że się nie będzie nic rozchodzić ;)

    A z problemami wiadomo, jak ktoś niekumaty założył to i problemy..

    A o kolteku nie mam najlepszego zdania..

    0
  • #12 05 Kwi 2009 18:11
    tiger_uk
    Poziom 9  

    czy ktoś zna odpowiedzi na moje pytania w pierwszym poście??

    0
  • Pomocny post
    #13 05 Kwi 2009 19:06
    tomekkoszalin87
    Poziom 14  

    na obydwu sondach napięcie powinno sie zmieniać.

    0
  • #14 05 Kwi 2009 19:13
    tiger_uk
    Poziom 9  

    dziękuje a co ze zmiana świec czy jest ona obowiązkowa przy instalacji gazowej i jakie świece do mojego autka??
    jak wiedzieć czy katalizator nie został uszkodzony??

    0
  • Pomocny post
    #15 05 Kwi 2009 20:23
    tomekkoszalin87
    Poziom 14  

    jeśli katalizator byłby uszkodzony to samochód po chwili miałby muła świece dobrze jest zmienić ale konieczne to nie jest

    0
  • Pomocny post
    #16 05 Kwi 2009 23:38
    safek1
    Poziom 9  

    świece dobrze jest zmienić ale konieczne to nie jest[/quote]
    Ale jak bedziesz zmieniał to żeby nieprzyszło ci do głowy zmiana świec dedykowanych do gazu,wstawia sie tylko takie które są dedykowane konkretnie pod dany typ silnika pracującego na bęzynie ,ale to tylko tak na marginesie. :wink:

    0
  • #17 07 Kwi 2009 09:04
    tiger_uk
    Poziom 9  

    Dziękuje za info - ja już dzisiaj miałam kupić BKR6EIX-LPG te specjalne do gazu :(
    proszę mi powiedzieć dlaczego ich nie można założyć skoro są zalecane do samochodów z instalacja gazowa?

    0
  • Pomocny post
    #18 07 Kwi 2009 22:45
    tomekkoszalin87
    Poziom 14  

    są "niby" specjalne do gazu..... producent określa model świec jakie najlepiej współpracują z danym typem silnika i najlepiej jest się tego trzymać. ale tak szczerze mówiąc ja zawsze u siebie używałem polskie świece "iskra" i silnik pracował duzo lepiej niż na innych swiecach. całkowicie odradzam świece NGK

    0
  • #19 12 Kwi 2009 19:55
    tiger_uk
    Poziom 9  

    witam
    czy ktos moze mi powiedziec jak zrobic zby rysowala sie mapa
    przy autokalibracji tylko krzyzyki sie rysuja a nie wykres :(

    0
  • Pomocny post
    #20 13 Kwi 2009 09:33
    tomekkoszalin87
    Poziom 14  

    trzeba podłączyć kabelek odpalić silnik włączyć autokalibracje gdy silnik chodzi na benzynie. a później trzeba jeździć i tak żeby silnik chodził na wysokich obrotach, na niskich obrotach, na obciążonym silniku.i ta mapka przy kalibracji instalacji gazowej to nie wykresy tylko takie małe kwadraciki które pokolei zmieniaja kolor

    0
  • #21 12 Lip 2009 23:35
    qban99
    Poziom 9  

    elektrit napisał:
    Dwa-do samochodzów z dwiema sondami zakłada się dedykowane im sondy, dlatego że w funkcji pomiaru prądu grzałki sterownik silnika mierzy sobie temperaturę katalizatora.


    Właśnie jestem w temacie zakupu zamiennika za sonde diagnostyczną. Co jeśli zakupiona sonda uniwersalna będzię miała inny opór grzałki? Czy np. sterownik może uznać że temperatura katalizatora jest za niska i będzię podawać więcej paliwa żeby ją podnieść? Czy są jakieś przeciwskazania? Spotkałem się za paroma postami gdzie ludzie zamiast sondy diagnostyczej włożyli uniwersalną i nie mieli problemów.
    Pozdrawiam

    0