Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Przewód telefoniczny RJ-11

ADEK1000 05 Kwi 2009 12:42 5574 15
  • #1 05 Kwi 2009 12:42
    ADEK1000
    Poziom 24  

    Witam.
    Czy istnieje, a jeśli tak, to gdzie i za ile można go kupić, ekranowany przewód telefoniczny zakończony z obu stron wtykami RJ-11 do podłączenia np modemu ADSL z linią telefoniczną TPSA lub aparatu telefonicznego z linią TP SA.
    Czekam na Państwa pomoc, na linki itp.
    Pozdrawiam.
    Adam

    0 15
  • Pomocny post
    #2 05 Kwi 2009 13:13
    mr_kciuk
    Poziom 17  

    a dlaczego ekranowany? zwykły najzwyklejszy masz w każdym sklepie RTV-AGD np MM czy Euro-RTV i podobne, w sklepach z częściami elektronicznymi, a od biedy w punkcie sprzedaży TP też powinni mieć; po prostu szukaj tam gdzie sprzedają aparaty telefoniczne.
    Nie przesadzaj z linkami, ten kabel kosztuje poniżej 10 zł ;)

    0
  • #3 05 Kwi 2009 13:37
    ADEK1000
    Poziom 24  

    mr_kciuk napisał:
    a dlaczego ekranowany? zwykły najzwyklejszy masz w każdym sklepie RTV-AGD np MM czy Euro-RTV i podobne, w sklepach z częściami elektronicznymi, a od biedy w punkcie sprzedaży TP też powinni mieć; po prostu szukaj tam gdzie sprzedają aparaty telefoniczne.
    Nie przesadzaj z linkami, ten kabel kosztuje poniżej 10 zł ;)


    Ekranowany, bo mam dość słabą linię telekomunikacyjną TP SA w domu, gdzie mieszkam, od centrali do mnie jest jej sporo - 5 km, Neostrada co prawda jest stabilna jeśli chodzi o prędkość i o pingi, ale nieraz pingi bywają już po 100 ms (rzadko, głównie przy słuchaniu jednoczesnym muzyki z radia internetowego), ale przede wszystkim szukam przewodu ekranowanego z wtykami RJ-11, ponieważ w zależności od długości przewodu telefonicznego z wtykami RJ-11 zależy w dość mocnym stopniu to na jakich parametrach linii modem (Live-Box) się sychronizuje. I tak przy b. krótkim przewodzie z wtykami RJ-11 (poniżej 1 metra długości) LiveBox pokazuje nast. parametry linii: tłumienie: 52,5 dB / 21,5 dB Sygnał/Szum: 30 dB/ 31 dB., zaś przy przy podłączeniu standardowego 3 metrowego przewodu telefonicznego z wtykami RJ-11 do gniazda LINE w LiveBoxie parametry są już inne - takie: tłumienie: 53,0 dB / 22,0 dB, sygnał/szum: 28 dB / 31dB.

    Proszę o pomoc, czy wymiana przewodu telefonicznego na ekranowany (RJ-11) pomoże w tym przypadku, czy raczej nie?
    Czekam na Państwa odpowiedzi.
    Pozdrawiam.

    PS: Niestety, rozmawiałem z lokalnymi Monterami z f-rmy zewnętrznej współpracującymi z TPSA, którzy stwierdzili, że przebódowa linii jest tu niemożliwa, ponieważ łącze idzie po najlepszym i najkrótszym torze. (5km na kablu magistrtalnym,rozdzielczym ponad 30.letnim) :-/
    I, że w ogóle 512kb/s Neostrada tu cud, że działa i nie rwie synchro.

    Neo nie rwie synchro, błędów CRC też ma niewiele, nawet po kilkutygodniowym prawie ciągłym zasysaniu np sygnału radia internetowego z łącza tel.

    Co Państwo mi proponujecie?

    Ponownie pisemnie zlecić przebudowę linii?, czy poprosić Monterów (TP SA) o przepięcie pary kablowej? (ogólnie pingi ostatnio coraz częściej nawet na pustym łączu - bez włączonego np radia internetowego) potrafią nawet co kilka minut podnosić się i jest np tak do wp.pl: ping 24, 22, 56, 87 ms, po czym następne 4 pingi do wp.pl są już ok 20, 22, 30, 24 ms.
    Kiedyś pingi tak nie skakały, ostatnio dopiero.


    Praktycznie nie mam wyboru, Neostrada - tu gdzie mieszkam to moje jedyne sensowne wyjście na Internet.

    W telefonie po podniesieniu słuchawki znów pojawił się delikatny brum na linii, który wzmaga się po deszczu i nocami, którego oczywiście Monterzy nie słyszą (nie wiem czemu?)?

    Proszę o pomoc Państwa na ten temat i ogólnie na wszystkie aspekty poruszone w tym poście moim, co zrobić, aby znów wszystko było OK z linią telekomunikacyjną, której używam ?

    PS: Neo 256kb/s mi nie odpowiada jest za wolne jak dla mnie, chcę ocalić to Neo 512 kb/s

    Proszę o pomoc.

    Czekam.
    Pozdrawiam.
    Adam

    0
  • Pomocny post
    #4 05 Kwi 2009 22:28
    telwisalfa
    Poziom 21  

    Witam
    Trochę mnie zaskoczyłeś tym ekranem na takim kablu. W branży siedzę już długo ale nie spotkałem jeszcze takiego kabla... a jeśli nawet to gdzie ten ekran podłączyć?

    0
  • #5 05 Kwi 2009 22:44
    art_o
    Poziom 18  

    telwisalfa napisał:
    Witam
    Trochę mnie zaskoczyłeś tym ekranem na takim kablu. W branży siedzę już długo ale nie spotkałem jeszcze takiego kabla... a jeśli nawet to gdzie ten ekran podłączyć?


    ekran podłączamy do kaloryfera :-)

    Dodano po 1 [minuty]:

    koledzy, obawiam się że w tej sytyacji żaden ekranowany kabel nic nie da.
    Nawet złocony kabel nic nie da ...

    0
  • Pomocny post
    #6 06 Kwi 2009 06:29
    Tracer2
    Moderator - Telefony Stacjonarne

    Na innyn forum bezkabli czytałem niezbyt pochlebne wypowiedzi na temat jakości LiveBox-a.
    Ja bym zrobił eksperyment z prostym modelem FritzBoxa.
    Miałem podobny problem z Nerwostradą i dostarczanym modmem na usb. Rwało bez przerwy. po zastosowaniu FritzBoxa o sprawie zapomniałem.

    Moderowany przez Mirek Z.:

    Link do aukcji usunąłem - p.10.11 regulaminu.

    0
  • #7 06 Kwi 2009 07:46
    ADEK1000
    Poziom 24  

    Tracer2 napisał:
    Na innyn forum bezkabli czytałem niezbyt pochlebne wypowiedzi na temat jakości LiveBox-a.
    Ja bym zrobił eksperyment z prostym modelem FritzBoxa.
    Miałem podobny problem z Nerwostradą i dostarczanym modmem na usb. Rwało bez przerwy. po zastosowaniu FritzBoxa o sprawie zapomniałem.
    http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=558354761


    Witam Ponownie.

    Tylko ja LiveBox wymieniałem już w TelePunkcie TP na nowy i jest to samo. :-/
    Przed chwilą modem mało nie stracił synchronizacji, bo Sygnał/Szum z 31dB spadł na stronie bliskiego końca na 22 dB. Odległy koniec był cały czas OK na 31 dB. Tłumienie też takie jak zwykle (nieruchome). Po zresetowaniu LiveBoxa wszystko (poza pingami, bo te są dalej spore ponad 30 ms do 90 ms) parametry linii, tłumienie i sygnał/szum wrócily do starej normy, tj. tłumienie: 52,5 dB/ 22,0 dB zaś Sygnał/Szum: 31 dB / 31 dB, błędy CRC: 0.

    Na linii dalej słychać w słuchawce aparatu tel. brum, wg konsultanta z BL 9393 na linii występuje upływność pomiędzy żyłami A i B i to by się zgadzało po objawach, tylko jak Monterów "zmusić do porządnego przeglądu linii", bo Oni twierdzą i odpisują ciągle, "Parametry linii w normie" lub "Uszkodzenia znikło w trakcie realizacji", a realnie sytuacja jest dalej taka sama (od 2 miesięcy) :-/

    Czekam na dalszą Państwa pomoc,

    Pozdrawiam.
    Adam

    0
  • Pomocny post
    #8 06 Kwi 2009 08:08
    Tracer2
    Moderator - Telefony Stacjonarne

    Złóż reklamacje na pismie z kopią którą potwierdz i zachowaj dla siębie. Będzie podstawą do uzyskania bonifikaty ale tez to lepiej działa niz reklamacje telefoniczne/ustne w BOK-u 19393.
    Sprawdzone.

    0
  • Pomocny post
    #9 06 Kwi 2009 10:01
    irekr
    Moderator

    Reklamację złożyć należy ale cudów się nie spodziewaj.
    tak długo jak TPSA w twojej bezpośredniej okolicy nie postawi szafy ONU to dobrze nie będzie. Na bonifikatę bym nie liczył, co najwyżej na obniżenie prędkości transmisji.
    Niestety TPSA ogranicza inwestycje telekomunikacyjne, mamy kryzys a w końcu TPSA nie jest dla "zrobienia dobrze" Polakom a dla napełnienia francuskich funduszy emerytalnych - naszym kosztem oczywiście.

    Stare kable magistralne na których działa Twój telefon to najczęściej kabel z rodziny TKM 50x4x0,5 lub jego większe odpowiedniki 100x4x0,5 i 200x4x0,5. Grubsze kable stosowano w zasadzie wyłącznie w dużych miastach i to tylko na niewielkich odcinkach. Są bardzo ciężkie i bardzo grube, czasami grubości ręki dorosłego człowieka
    Są to kable czwórkowe z izolacja papierową skoku skrętu powyżej 20 cm co ogranicza ich pasmo przenoszenia do około 100 kHz i w zasadzie nie nadają się do transmisji ADSL.
    Niestety nie tłumienność jest tu czynnikiem ograniczającym a tzw przesłuchy wspólnokierunkowe. Polega to na nanoszeniu się napięć z sąsiednich torów kablowych na czwórkę roboczą.
    Przy prawidłowo uszczelnionym kablu przesłuchy wspólnokierunkowe są tym silniejsze im skok skręt jest mniejszy.
    Pamiętać należy że kable obecnie używane nie kładziono dla transmisji cyfrowej a do transmisji analogowej w pasmie akustycznym i tam przesłuchy nie są tak silne. Istotnym parametrem było tłumienie w pasmie akustycznym a to jest większe przy mniejszym skoku skrętu kabli, natomiast w funkcji częstotliwości gradacja tłumienia nie jest stała. Kabel o słabym skręcie ma mniejsze tłumienie w pasmie akustycznym i bardzo silne tłumienie z przesłuchami w zakresie ponadakustycznym. Kabel o silnym skręcie ma większe tłumienie w pasmie akustycznym natomiast mniejsze tłumienie w pasmie ponad akustycznym przy nieporównywalnie mniejszych przesłuchach w pasmie powyżej 100 kHz w porównaniu do "zwykłego starego kabla".
    Dlatego w "cywilizowanych" krajach istnieją ograniczenia prawne w zakresie długości łącza abonenckiego. W USA przykładowo odcinek pętli abonenckiej od mieszkania do najbliższego koncentratora/zakończenia liniowego urządzeń teletransmisyjnych nie może być dłuższy niż 1 mila (1600 metrów) a zaleca się by nie przekraczać 1/2 mili.

    0
  • #10 06 Kwi 2009 10:23
    ADEK1000
    Poziom 24  

    irekr napisał:
    Reklamację złożyć należy ale cudów się nie spodziewaj.
    tak długo jak TPSA w twojej bezpośredniej okolicy nie postawi szafy ONU to dobrze nie będzie. Na bonifikatę bym nie liczył, co najwyżej na obniżenie prędkości transmisji.
    Niestety TPSA ogranicza inwestycje telekomunikacyjne, mamy kryzys a w końcu TPSA nie jest dla "zrobienia dobrze" Polakom a dla napełnienia francuskich funduszy emerytalnych - naszym kosztem oczywiście.

    Stare kable magistralne na których działa Twój telefon to najczęściej kabel z rodziny TKM 50x4x0,5 lub jego większe odpowiedniki 100x4x0,5 i 200x4x0,5. Grubsze kable stosowano w zasadzie wyłącznie w dużych miastach i to tylko na niewielkich odcinkach. Są bardzo ciężkie i bardzo grube, czasami grubości ręki dorosłego człowieka
    Są to kable czwórkowe z izolacja papierową skoku skrętu powyżej 20 cm co ogranicza ich pasmo przenoszenia do około 100 kHz i w zasadzie nie nadają się do transmisji ADSL.
    Niestety nie tłumienność jest tu czynnikiem ograniczającym a tzw przesłuchy wspólnokierunkowe. Polega to na nanoszeniu się napięć z sąsiednich torów kablowych na czwórkę roboczą.
    Przy prawidłowo uszczelnionym kablu przesłuchy wspólnokierunkowe są tym silniejsze im skok skręt jest mniejszy.
    Pamiętać należy że kable obecnie używane nie kładziono dla transmisji cyfrowej a do transmisji analogowej w pasmie akustycznym i tam przesłuchy nie są tak silne. Istotnym parametrem było tłumienie w pasmie akustycznym a to jest większe przy mniejszym skoku skrętu kabli, natomiast w funkcji częstotliwości gradacja tłumienia nie jest stała. Kabel o słabym skręcie ma mniejsze tłumienie w pasmie akustycznym i bardzo silne tłumienie z przesłuchami w zakresie ponadakustycznym. Kabel o silnym skręcie ma większe tłumienie w pasmie akustycznym natomiast mniejsze tłumienie w pasmie ponad akustycznym przy nieporównywalnie mniejszych przesłuchach w pasmie powyżej 100 kHz w porównaniu do "zwykłego starego kabla".
    Dlatego w "cywilizowanych" krajach istnieją ograniczenia prawne w zakresie długości łącza abonenckiego. W USA przykładowo odcinek pętli abonenckiej od mieszkania do najbliższego koncentratora/zakończenia liniowego urządzeń teletransmisyjnych nie może być dłuższy niż 1 mila (1600 metrów) a zaleca się by nie przekraczać 1/2 mili.


    W takim razie, jedyne co zrobię, poza uzbrojeniem się w cierpliwość to, będę co jakiś czas kontrolował parametry linii i pingi do onet.pl i wp.pl i za normę będę je traktował, jak będą 2-cyfoswe (oczywiście przy nie obciążonym łączu). Obniżać prędkość Neostrady nie chcę, ponieważ 512 kb/s to dla mnie minimum "szybkiego Netu". Wszak jak już mówiłem innego wyboru nie mam,w moim przypadku Internet najbardziej stabilny to ten po linii TP SA.

    W takim razie niech linia "chodzi", jak chodzi, do samego końca. I mam nadzieję,że nie będzie gorzej. Oby...

    Dziękuję za Wykład Pana nt. telekomunikacji.


    A teraz - mam jeszcze podpytania do Państwa, Proszę również o odpowiedzi na nie.

    - Czy np zakładając, że na sąsiedniej do mojej parze kablowej (na sąsiedniej parze niż ta, której używam), jest zainstalowana PCM'ka lub inny zwielokrotniacz może również nanosić brum (cichutki szmer w paśmie akustycznym) oraz powodować delikatną upływność linii?, oraz sprawiać,że pingi czasem, zwłaszcza wieczorami nieraz się skokowo podnoszą?

    Wiem z informacji zaczerpniętych od lokalnych Monterów - kiedyś przy uustnej rozmowie - że kilka PCM-ek jeszcze u nas na wsi pracuje, a naturalnych torów kablowych linii (par pod Neostradę) jest dość mało.


    Proszę o dalsze Państwa odpowiedzi na powyższy temat oraz na moje podpytania.

    Czekam.

    Pozdrawiam.

    Adam

    0
  • #11 06 Kwi 2009 14:15
    irekr
    Moderator

    Jeżeli w podkładzie akustycznego słyszysz leki szum a czasami przydźwięk to może to być tak PCM-ka lub chociażby ISDN z zakończeniem NT 2B+D. Pasmo pracy jest takie samo, zupełnie odmienny jest protokół.

    Jako ciekawostkę podam taki fakt historyczny. Z dziesięć lat temu jak postawiono nowe stojaki w CA Piękna to nie zdołano rozbudować sieci w stopniu pozwalającym na "zagospodarowanie" numerów.
    I tak w na pograniczu sieci pomiędzy CA Piękna a CA Sielce - gdzie brakowało permanentnie numerów zrobiono taki patent, ze z ostatniej szafki CA Piękna A20F zestawiony kabel skrośny (międzyszafkowy) do szafki P10A która była ostatnią szafką CA Sielce. kabel był 100 parowy (jakis stary kabel odzyskany ze starej sieci międzycentralowej, totalny ołowiany durszlak, co studnia to dwie złączki) na którym puszczono (w szczytowym okresie) 96 PCM-ek po 10 numerów każda. Nie muszę dodawać ze na kablu był permanentny jazgot ale 960 numerów w sąsiedniej strefie numeracyjnej poprawiało deficyt.....
    I było śmiesznie jak jeden sąsiad miał numer 6cio cyfrowy na 41 a drugi 7mio cyfrowy na 622 lub 627....
    PCM-ki rwały, trzeszczały, podzwaniały, ale jakoś to leciało przez parę lat..... Neozdrady wtedy jeszcze prawie nie było, ale nawet jak była to i tak nie miała prawa działać.....

    0
  • #12 06 Kwi 2009 15:18
    tzok
    Moderator Samochody

    Pingi na poziomie poniżej 100ms są w normie i nie ma się co doszukiwać nieprawidłowości.

    Zależy Ci na stabilniejszym połączeniu - zmień modem ADSL, ten z LiveBoxa nie należy do najlepszych, sama wymiana LB na inny egzemplarz nic nie da.

    Kabel ekranowany stosuje się w środowisku gdzie panuje duży poziom zakłóceń EM, ale ma większą tłumienność niż kabel nieekranowany, jeśli więc problemem jest niski poziom sygnału, a nie wysoki poziom zakłóceń to ekranowany kabel wręcz pogorszy sytuację.

    0
  • #13 06 Kwi 2009 15:46
    wladek83
    Poziom 32  

    Jeśli masz 5.000 metrów byle jakiej linii telefonicznej to 5 metrów nie robi żadnej różnicy. Jako użytkownik z którym podpisano umowę o wykonywanie usługi dostarczania internetu masz prawo żądać właściwego poziomu tej usługi lub obniżenia opłat. I tego się trzymaj.
    Dla sprawdzenia czy osiągniesz zadowalające efekty, pożycz od znajomych inny modem jak radzą koledzy powyżej.

    Pzdr.

    0
  • #14 07 Kwi 2009 08:40
    sp2sci
    Poziom 14  

    A jak już chcesz koniecznie mieć "super" kabel to weź skrętkę komputerową.
    Taki kabelek trochę lepiej trzyma impedancję.

    pzdr

    MJ

    0
  • Pomocny post
    #15 07 Kwi 2009 17:43
    wladek83
    Poziom 32  

    Koledzy - jaką poprawę da zastosowanie choćby najlepszego kabla max 5 metrów, gdy linia o długości 5 km wszystko tłumi i zniekształca :?: . Nie tędy droga. Tak jakby w 25-letnim samochodzie założyć nową kierownicę i cieszyć się poprawą komfortu jazdy ...

    0
  • #16 07 Kwi 2009 19:26
    ADEK1000
    Poziom 24  

    Witam Ponownie.
    Póki co jest już O.K.
    Panowie Monterzy, którzy przyjechali "leczyć linię" po zgłoszeniu technicznym poprawili tąże na łączeniach (szafa, głowica) i na centrali. Poczyszczyli wszystko i jest OK.
    Póki co znów pingi (jak też prędkość łącza) znów są OK. Linia znów jest czysta, bez szmerów.

    Natomiast to prawda, nowa linia na całej długości jak i jeszcze bliższa centrala z wyposażeniem od Neo by się tu gdzie mieszkam przydała nawet bardzo, uszkodzeń wówczas pewnie by praktycznie nie było, ale wiem, że raczej TP SA się na to nie zdecyduje. :-/ A Monterzy tylko wykonują zlecenia :-/

    Dlatego czekam już z niecierpliwością na szafy ONU w okolicy Nowego Modlina i połączenia ich z centralą światłowodem, a następnie przepięcie wszystkich Neostrad - w tym mojej do tejże centrali z DSLAM razem.

    Jak również też na usunięcie z bliższej i dalszej okolicy Nowego Modlina PCM-ek, które moim zdaniem w XXI wieku wyglądają na łączach innych abonentów, w tym niektórych moim sąsiadów po prostu śmiesznie.

    Może się na to kiedyś doczekam. Oby jak najprędzej.

    Proszę Państwa o dalsze odpowiedzi na moje pytania oraz o ustosunkowanie się do mojej powyższej wypowiedzi.

    Czekam.
    Pozdrawiam.

    Adam

    0
  Szukaj w 5mln produktów