Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes w203 2.2 cdi EIS nie czyta klucza

Dudi_1981 05 Kwi 2009 13:24 12493 24
  • #1 05 Kwi 2009 13:24
    Dudi_1981
    Poziom 12  

    Witam , Mercedes c220 cdi 2003 kombi ( w UK ) problem wyglada nastepujaco : Kupilem tego mesia po jakims zalaniu woda ( lyknol wode w kolektor ssacy bo urwalo korbowod ), auto bylo serwisowane w Mercedes-ie i od pierwszego wlasciciela . Po przywiezieniu go do mnie nie reagowal na zadnen z kluczykow nie otwiera ani nie zamyka centralnego z pilota , jedyna reakcja jaka jest po nacisnienciu ktoregos z przyciskow to zapalenie sie swiatla wewnatrz . Kluczykiem metalowym po przekreceniu zamka nadal centralny sie nie odzywa . Po wsadzeniu kluczykow w stacyjke brak reakcji . jednym slowem nic nie dziala poza podswietleniem wnetrza .
    Auto ma suche wykladziny w srodku , bezpieczniki przpatrzone .
    Aha jeszcze jedna niepokojaca rzecz to ze przebieg auta mrygnie na okolo 1.5 sekundy i gasnie .
    Ma ktos pomysl jak to ugrysc ?
    Pozdrawiam Mariusz

    0 24
  • #2 05 Kwi 2009 18:10
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Dudi_1981 napisał:
    Kluczykiem metalowym po przekreceniu zamka nadal centralny sie nie odzywa,


    I się nie odezwie. To jest tylko awaryjne otwieranie drzwi (np. jak siądzie bateria w pilocie) i nie wysterowuje centralnego zamka

    Dudi_1981 napisał:
    bezpieczniki przpatrzone .


    Ja bym taki pewien nie był. To auto ma skrzynki bezpiecznikowe w kilku miejscach.
    Najlepiej byłoby podpiąć to auto do komputera i zobaczyć, gdzie traci się sygnał. Jeżeli chcesz zaoszczędzić - to na pewno nie próbami samodzielnej naprawy. Zakopiesz się w jakieś podmianki modułów i w najgorszym przypadku doprowadzisz do jeszcze gorszej sytuacji.

    1
  • #3 05 Kwi 2009 19:41
    Dudi_1981
    Poziom 12  

    Wiem , bezpieczniki sa w bagazniku po lewej (kombi i UK ) przy konsoli po otworzeniu drzwi kierowcy , i pod maska kolo pompy hamulcowej .
    Pominolem ktores ?
    A ze w podmianki nie mam sie co bawicto wiem , do serwisu tez nie zaprowadze bo jak zaczolem rozmwiac z serwisem u mnie w miescie to pan kierownik serwisu powiedzial zebym sobie batrie wymienil w kluczyku...... ;]
    Pozdrawiam Mariusz

    Dodano po 2 [minuty]:

    A kolejny problem to nawet jak bym chial podpiac to musze podac napiecie na sterownik bo inaczej nie poczytam ...

    0
  • #4 05 Kwi 2009 20:31
    mabos1
    Poziom 18  

    Ale przy wyłączonym zapłonie przynajmniej połączysz sie ze stacyjką EZS i to juz powinno dużo Ci powiedzieć.
    Z doświadczenia to proponuje zdemontować SAM-a (czytaj moduł w skrzynce bezpiecznikowej) i zobaczyć jak wygląda w środku no i oczywiście posprawdzać zasilania na EZS-ie (czytaj stacyjka)

    0
  • #5 05 Kwi 2009 22:40
    Dudi_1981
    Poziom 12  

    To juz cos wiem :)
    A przeczytam ten EZS z carsoft-u ? bo nie usmiecha mi sie kupowac diagstara do jednego auta , a tu (czytaj Uk ) nikt mi nie podjedzie zeby to zobaczyc a zawiesc go tez nie bardzo moge bo zablokowana kierownica i automat zostal na 'P'
    Pozdrawiam

    0
  • #6 05 Kwi 2009 23:07
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Z automatem nie ma problemu: w schowku za lewarkiem jest taki mały "grzebyk" na monety. Wyciągasz go, pod spodem jest otwór w który wsadzasz śrubokręt i jednocześnie pociągasz lewarek.
    PROCEDURA JEST W INSTRUKCJI OBSŁUGI POJAZDU!
    (w angielskiej wersji na stronie 400)

    0
  • #7 06 Kwi 2009 11:12
    Dudi_1981
    Poziom 12  

    Gerri , Ty tez jestes na wygnaniu w UK ?

    0
  • #8 06 Kwi 2009 21:08
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Trochę bardziej na zachód :)

    0
  • #9 06 Kwi 2009 21:48
    Dudi_1981
    Poziom 12  

    To jest mnie w stanie ktos bardziej naprowadzic na temat ?

    0
  • #10 06 Kwi 2009 22:16
    mabos1
    Poziom 18  

    A co Ci ten Carsoft powiedział jak czytałeś EZS-a jakieś błędy są w stacyjce?
    Widzi kluczyk w stacyjce?
    Są zasilania na stacji?
    Czy jest podpięta wtyczka pod rygiel na kolumnie kierowniczej?
    Jak rozumiem autko w środku było też podtopione czy tylko z zewnątrz?
    Bo jeśli w środku to proponuje zdemontować stacyjkę i zobaczyć jak wygląda wewnątrz.

    0
  • #11 07 Kwi 2009 09:59
    Dudi_1981
    Poziom 12  

    Witam, co do Carsoftu to dopiero będę go czytał bo nie było mnie w domu . A samochód prawdopodobnie wjechał w jakąś głębszą kałuże bo zassało w silnik i urwało korby :/
    Postaram się poczytać go na dniach i napisze co go boli
    Pozdrawiam i dziękuje za wskazówki

    0
  • #12 12 Kwi 2009 23:03
    Dudi_1981
    Poziom 12  

    Witam , niestety bez odzewu ...
    żaden moduł się nie odezwał .
    Nadal mnie zastanawia to mruganie przebiegu i to że czasami wyświetla dłuższy czas i potem gaśnie i to że alarm działa po otworzeniu drzwi a jak jest pozamykane auto to na pilota włącza się podświetlanie wnętrza ... ale alarmu nie dezaktywuje :(
    Ma ktoś pomysł na to ??
    Pozdrawiam

    Dodano po 33 [minuty]:

    mój EIS to 209 545 05 08 a mam możliwość kupić 209 545 08 08 ,ktoś wie jakie są różnice ? Co z adaptacją tej stacyjki ? Może ktoś ma pinologie do tego ?
    Pozdrawiam

    0
  • #13 12 Kwi 2009 23:38
    mabos1
    Poziom 18  

    pinologia Ci nic nie da i to nie jest tak hop siup podłączyć tego EZS-a do auta a pewnie załatwiłeś sobie tylko EZS-a bez kluczyka:
    Po pierwsze licz sie z tym ze nie odpuści Ci rygiel na kolumnie kierownicy
    Po drugie nie mając Stara i odrobiny wiedzy nie masz szans by zaprogramować sterownik silnika i EZS
    Po trzecie nie do programujesz sam starego kluczyka do (nowego - drugiego) EZS-u
    Polecam serwis

    0
  • #14 13 Kwi 2009 09:41
    Dudi_1981
    Poziom 12  

    Witam , problem w tym , że te serwis tu to nadają się do wymiany żarówek i na tym koniec . Tak jak już pisałem , jak zapytałem o ten problem w serwisie to pan poradził wymianę baterii w kluczyku .
    A ezs -y są nowe na ebayu w logicznej cenie
    z reszta tak czy siak to chyba leże .....

    1
  • #15 13 Kwi 2009 10:14
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Dudi_1981 napisał:
    samochód prawdopodobnie wjechał w jakąś głębszą kałuże bo zassało w silnik i urwało korby :/


    Pamiętam kiedyś przyjechała E210 500 na lawecie - Pan też tak zeznawał. Tylko nie powiedział, że kałuża miała kilkadziesiąt centymetrów głębokości :D. Auto wjechało w kałużę, silnik się połamał i auto już z niej nie wyjechało...
    Trochę roboty z wymianą pozalewanych sterowników było :D

    Tak więc nie spodziewaj się żadnej genialnej rady na odległość.
    Potwierdzam: tylko podłączenie do komputera i doświadczony diagnosta znający przebieg sygnałów i konfigurację tego układu może pomóc.
    Chyba faktycznie chwilowo leżysz...

    1
  • #16 13 Kwi 2009 10:38
    Dudi_1981
    Poziom 12  

    Żeby było komu to bym dał do zrobienia , ale tu niema komu i tu jest problem :(

    0
  • #17 13 Kwi 2009 21:27
    Dudi_1981
    Poziom 12  

    A może ktoś ma chęć i zrobi to w PL ? ja bym wysłał wszystko co trzeba paczka do polski ?

    0
  • #18 14 Kwi 2009 16:19
    mabos1
    Poziom 18  

    Duża paczka bedzie bo najlepiej do takiego problemu całe autko.
    Ciężko będzie.

    0
  • #19 16 Kwi 2009 02:16
    Dudi_1981
    Poziom 12  

    a może kluczyki mam padnięte ?

    0
  • #20 16 Kwi 2009 08:45
    mabos1
    Poziom 18  

    Gdybać tak można ale to nie naprawi Ci samochodu.
    A wyciągałeś EZS z samochodu i sprawdziłeś czy nie jest zalany w środku? Nie ma co gdybać tylko zdemontować go i sprawdzić.

    0
  • #21 16 Kwi 2009 09:25
    Dudi_1981
    Poziom 12  

    Tak wywlekłem go i jest suchy ,ale i mam wrażenie że ktoś już przy nim grzebał ..
    Przejrzałem wszystkie wykładziny suche w środku . Skrzynka bezpieczników sucha . ME i SAM też suche w środku .
    Ja to zawsze jakiegoś zakalca dostane ,a miał być tylko silnik do roboty :(

    0
  • #22 26 Kwi 2009 22:14
    Dudi_1981
    Poziom 12  

    Sprzedaje tą ''wieś'' , wiec temat zamkniety ..
    Pozdrawiam

    0
  • #23 09 Cze 2015 20:54
    Trackservice
    Poziom 2  

    Witam . Mam podobny problem ,moja stacyjka widzi tylko kluczyk serwisowy ten bez pilota. Stardiagnoza widzi błedy we wszystkich systemach ,na serwisowym odpala pozostałe klucze są nie rozpoznana ale piloty działają ,czyli zamyka i otwiera auto tylko nie odblokowuje kierownicy i nie włącza zapłonu

    0
  • #24 10 Cze 2015 08:15
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Star Diagnose ma dosyć dokładny test kluczyków FBS3. Ten sprzęt służy nie tylko do odczytywania i kasowania błędów.

    0
  • #25 16 Cze 2015 21:43
    Trackservice
    Poziom 2  

    Dlatego ją kupiłem,ale nie mogę zaprogramować kluczy.Rano samochód zapalał na wszystkich kluczach a wieczorem zapala tylko na serwisowym tak jak pisałem wcześniej widzi błędy we wszystkich systemach i nie można ich skasować,widzi nawet uszkodzony EZS .Próbowałem zaprogramować inny klucz ale go nie widzi.Ale najciekawsze jest że na tym płaskim kluczu bez podczerwieni podczas próby skasowania błędów mówi żeby wyłączyć zapłon ,ja wyłączam ale ona tego nie widzi i każe przerwać proces.Nie jestem super specem od mercedesów i nie wiem jak kupię używany EZS uda się go zaprogramować a nie chcę ryzykować .Od 8 lat pracuję w Norwegi i nie chciał bym nikogo narazić na koszty. Koszt nowego EZS w Norwegi to około 5tyś złotych.

    0
  Szukaj w 5mln produktów