Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mazda 323S (piąta generacja 323 BH) - Przeguby

pol102 05 Kwi 2009 19:02 4530 10
  • #1 05 Kwi 2009 19:02
    pol102
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Jestem posiadaczem Mazdy 323S 97r, do wczoraj byłem szczęśliwym posiadaczem ale po wizycie w warsztacie samochodowym okazało się, iż jestem zmuszony wymienić oba przeguby. Mechanik wycenił to na minimum 500zł więc zdecydowałem się na poszukanie części w internecie. Sprawa z pozoru wydaje się prosta ale taka nie jest. Znalezione przeze mnie przeguby posiadają zęby ABSu (nie wiem jak to lepiej opisać) tylko, że posiadana przeze mnie wersja ABSu nie ma. Sprawa wymiany jest paląca gdyż nawet przy delikatnym skręcaniu słychać dźwięki, które nie wróżą nic dobrego.


    Mazda 323S (piąta generacja 323 BH) - Przeguby

    Zresztą owy egzemplarz jest dziwny, filtr powietrza, który mi zamontowano podczas ostatniej wizyty w stacji diagnostycznej jest z Mitshubishi... Amortyzatory, które rzekomo miały pasować są za miękkie (gdy wejdzie 5 osób do samochodu [cała rodzina] to na każdym garbie jest ryzyko uderzenia)... Nie wiem co kupić żeby było dobrze.

  • #2 07 Kwi 2009 00:30
    dyszel85
    Poziom 17  

    Proponuję zarejestrować się na forum mazdaspeed.pl i tam kolega otrzyma wszelkie niezbędne informacje - gwarantuję! To najlepsze forum tej marki, z bardzo rozwiniętym działem technicznym!

  • #3 07 Kwi 2009 08:19
    Artur h
    Poziom 19  

    Pewnie przeguby nie mają zębów a pierścienie są magnetyczne lub sama piasta ma zęby abs-u.Dobry sklep z częściami samochodowymi załatwił by sprawe. W Szczecinie bym ci polecił ale chyba to za daleko.Pozdrawiam

  • #4 07 Kwi 2009 23:10
    pol102
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Tylko panowie tu chodzi również o stosunek cena/jakość. Przecież nie wyrzucę w ciemno ponad 500zł na przeguby no name. Ogólnie rzecz biorąc części do Mazdy są drogie, a do mojego modelu są również ledwo osiągalne w PL.

  • #5 08 Kwi 2009 21:52
    dyszel85
    Poziom 17  

    Naprawdę polecam forum klubu mazdaspeed.pl tam znajdzie kolega wszelkie informacje na swój temat. Sam z niego korzystam bo jeżdżę modelem 626. Są tam ludzie którzy podpowiedzą co kupić by pasowało i było dobrej jakości.

  • #6 11 Kwi 2009 20:22
    Usunięty
  • #7 12 Kwi 2009 13:04
    Art.B
    Poziom 26  

    Najlepiej zdemontować uszkodzony przegub i pomierzyć kilka krytycznych wymiarów- średnice wieloklinów i ilości zębów. Miałem kiedyś taki przypadek w 323BA ('97), że średnica wieloklinu na zewnętrznym końcu półosi była o 0,5mm mniejsza niż wynika z danych katalogowych, przeoczyłem ten szczegół przy montażu nowego przegubu i okazało się że wieloklin półosi przetacza się wewnątrz przegubu. Efekt był taki, że byłem zmuszony zakupić na złomie inne półosie, które tym razem na szczęście okazały się normatywne, i na nich założyć nowe przeguby. Nie wiem na ile jest to odosobniony przypadek, ale takie sytuacje w maździe się zdarzają.

  • #8 05 Cze 2009 20:34
    Tomasz Września
    Poziom 9  

    nie wiem czy nie za późno piszę w Poznaniu kupiłem w poniedziałek przeguby - jeden 120 zł z zębami ponieważ mazda którą będę robił ma ABS też 97 rok i 1,5 pojemności dodatkowo łożyska 94 zł sztuka jeżeli podasz w sklepie model pojemność wyposażenie nie ma innej opcji by coś nie pasowało w normalnym sklepie. I nie musisz nawet zbijać tzw zębatki. Wszystkie części są osiągalne nawet różnych producentów tylko kwestia ceny.

  • #9 05 Cze 2009 22:03
    Usunięty
  • #10 09 Cze 2009 10:39
    Tomasz Września
    Poziom 9  

    Niestety nie mogę do końca się zgodzić że nie wszystko jest osiągalne. Kupowałem ( w sklepie )już części blacharskie do Nissan Sunny Primera a także mechaniczne do mazdy 626 323 primera i wszystko co chciałem było. Oczywiście np oryginalna chłodnica do starego sunny to koszt około 600 zł a w na giełdzie w Poznaniu 200- 250 zł. Pisze tutaj o częściach do aut z Azji
    Właśnie wymieniłem przeguby ( które to napsuły nam krwi nie chciały zejść ale bez grzania, bez maisla i młota to nie robota - wszystko poschodziło) i przegub od strony kierowcy a właściwie jego zębatka jest odrobinę dalej oddalona niż ta co była, ale nic nie stoi na przeszkodzie dołożyłem cieniutkie podkładki tak że czujnik ABS jest tak samo usytuowany co wcześniej no i próba ABS wszystko działa. Mnie w tym poście zdziwiło , że za przeguby chcą około 500 zł to trochę za duża różnica 100% od tych co ja kupiłem a właściwie to wszystko robią w Korei albo Chiny.

  • #11 13 Cze 2009 02:36
    pol102
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Za przeguby dałem 300zł, za półoś kolejne 80zł. Dziękuję za wskazówki, które pomogły mi szybko złożyć wszystko razem.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME