Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes 190 87r. 2.3 na gaźniku

safek1 05 Apr 2009 23:18 10023 9
  • #1
    safek1
    Level 10  
    Witam serdecznie,pacjent tak jak w tytule(czyli dziadek)sprawa jest taka iż auto jechało i nagle zgasło.Po całym dniu kopania jestem w punkcie wyjścia a mianowicie:zapłon sprawdzony(po za samym modułem zapłonowym gdyż w warunkach warsztatowych raczej tej części elektronicznej nie da się sprawdzić chyba że podmiana),na świecach ładna niebieska iskra ,rozrząd sprawdzony i jest ok,gaźnik rozebrany ,umyty i przedmuchany ba nawet podając mu paliwo bezpośrednio do gardzieli nawet nie puknie w gar.Ciśnienie na tłokach sprawdzone szału nie ma ale wszędzie powyżej 8,5,czujnik obrotów sprawdzony,przy sondzie lambdzie sprawdziłem tylko element grzejny i to przy samym wejściu do komputera.Bardzo dziwne zjawisko gdyż skoro jest iskra na świecach a paliwo jest podawane chociażby wlewając to przynajmniej powinien się odezwać a tu martwa cisza.I w tym momencie pytanie do znawców tej marki czy te modele może mają jakieś "koniki"co by mogło uniemożliwić rozruch silnika?oraz w jaki sposób można mu odczytać błędy,wiem tylko tyle że błędy są przedstawiane w sposób procentowy no i właśnie czym to podłączyć i jak odczytać te procenty?
  • #2
    Mr.K
    Level 23  
    Sprawdź dobrze cewkę w aparacie zapłonowym. Nie sugeruj się tym, że jest iskra, bo w komorze spalania jej nie widzisz.
  • #3
    safek1
    Level 10  
    Mr.K wrote:
    Sprawdź dobrze cewkę w aparacie zapłonowym. Nie sugeruj się tym, że jest iskra, bo w komorze spalania jej nie widzisz.
    Ten model niema żadnej cewki w aparacie zapłonowym jest tylko palec i kopułka,ja raczej bym stawiał na moduł wzmocnienia zapłonu bo jak wcześniej powiedziałeś iskry w cylindrach nie widać...
  • #4
    gawryl
    Level 12  
    Co prawda ja miałem MB 190 2.0l B+G ale sytuacja była identyczna z opisywaną. Winny był kabelek, który łączy silnik z karoserią. Miejsce na zdjęciu opisane "Kabelek MASA". Wydawało by się to bzdurą, ale faktycznie ISKRA do GAZU musi być znacznie mocniejsza, znacznie więcej prądu potrzebuje cewka, a silnik tą iskrę musi z powrotem z cewką złączyć...
    Dlatego kable muszą być lepszej jakości, rozdzielacz kontrolowany (usuwanie nalotu na wewnętrznej stronie kopułki - bo wilgoć robi swoje), świece co max 20tyś km - wymiana, i dodatkowo zdjąłem osłonę cewki WN, bo pod nią dostawała się woda. A z kąd to wiem, zrobiłem testy gdzie znika iskra w zupełnie ciemnym garażu. Widać wtedy co się dzieje. Np u mnie iskra skakała sobie po cewce, w różnych miejscach, innym razem po starych kablach, koło metalowego zaczepu i etc.

    Mercedes 190 87r. 2.3 na gaźniku
    Powodzenia
    Maciek
  • #5
    safek1
    Level 10  
    Dokładnie ten sam typ co i u mnie, mase sprawdzałem jest wszystko dobrze a auto nie jest zagazowane,a orientujesz sie może jak można go zdiagnozować?
  • #6
    gawryl
    Level 12  
    Nigdy go nie diagnozowałem i niestety nie wiem jak :0
    Ale miałem kiedyś sprawę z takim modułem który był odpowiedzialny za benzynę, oczywiście winna była woda i utlenione styki na takim DUŻYM module koło AKUMULATORA. Ponieważ jeździłem na GAZ-ie to nie korzystałem z benzyny. Kiedy GAZ ""zaszfankował"" to okazało się że i benzyna od nie używania też nie działa. Moduł polutowałem, wymieniłem złącze i wszystko dobrze zadziałało.

    Mercedes 190 87r. 2.3 na gaźniku
  • #7
    safek1
    Level 10  
    Tam również zaglądałem w środku wygląda jak nowy a nawet jakby był uszkodzony to przynajmniej powinien zagadać podczas wlewania paliwa przez gardziel
  • #8
    gawryl
    Level 12  
    A ten mały silnik krokowy sterujący wlotem powietrza do wolnych obrotów? Jego też w benzynie trzeba kąpać, bo się zacina i się nie domyka.

    Mercedes 190 87r. 2.3 na gaźniku
  • #9
    safek1
    Level 10  
    Też to sprawdziłem a dodatkowo zaślepiłem wszystkie podcisnienia aby przez przypadek gdzieś nie łapał fałszywego powietrza
  • #10
    gawryl
    Level 12  
    Tutaj przestawia się kąt wyprzedzenia zapłonu. Na pewno przy LPG trzeba przełączyć na [S-super] czyli wcześniejszy zapłon.

    Mercedes 190 87r. 2.3 na gaźniku