Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Asus S96S - wysoka temperatura procesora sięgająca 90*C

Freexco 05 Kwi 2009 23:59 12620 20
  • #1 05 Kwi 2009 23:59
    Freexco
    Poziom 18  

    witam, mam takie pytanie: mam laptop na kadłubku s96s, przegrzewa się, wyczyściłem go, założyłem nowa paste ale temperatura jest taka: przy starcie w biosie 30-35stopni ale po minucie juz 50stopni w spoczynku w biosie, po około 5 minutach 90 stopni i restart reset, windows sie nie ładuje i nie da sie postawic nowego windowsa bo sie przegrzewa. Czy ma ktos pomysł jak to naprawić - bo wiadomo ze serwis intela nie działa. Czyt o wina procesora czy grafiki? Czy ma ktos namiar na seriws który mógły to odpłatnie naprawić?

    0 20
  • #2 06 Kwi 2009 17:36
    diquan
    Poziom 19  

    Czy radiator dobrze dolega do procesora? Czy nie nałożyłeś za dużo pasty termo przewodzącej?

    0
  • #3 06 Kwi 2009 18:17
    Kliperek
    Poziom 9  

    podstawowe pytanie:
    Czy to jest rzeczywista temperatura procka czy tylko wskazanie biosu?

    0
  • #4 06 Kwi 2009 18:29
    skaktus
    Poziom 37  

    Jeśli pasta jest dobra i nie stworzyła pomiędzy procesorem warstwy izolującej i jeśli rzeczywiście takowa temperatura jest osiągana to na to by wychodziło że nie masz chłodzenia...Ale skoro masz pewnie wina leży po stronie czujników które należało by zlokalizować i wymienić lub usunąć co z kolei było by nieco ryzykowne.

    Polecam na początek bardzo dobrze się przyjrzeć czy docisk do procesora jest prawidłowy i czy wentylator pracuje. Ogólnie coś czuje że jest nie tak z czujnikami/prawidłowym dościskiem - skoro temperatura w biosie szybko rośnie - u mnie na C2D po uruchomieniu Windowsa co trochę trwa mam ok 40 st i muszę czekać kolejne 4 minuty na osiągnięcie 55 st kiedy to włączy się chłodzenie.

    0
  • #5 06 Kwi 2009 21:05
    cordoba_2004
    Poziom 27  

    pasta termoprzewodząca ma tylko przekazać ciepło a jest to możliwe jak jest jej malutko bo jak jest dużo to tworzy warstwę barierową

    0
  • #6 06 Kwi 2009 22:05
    skaktus
    Poziom 37  

    cordoba_2004 napisał:
    pasta termoprzewodząca ma tylko przekazać ciepło a jest to możliwe jak jest jej malutko bo jak jest dużo to tworzy warstwę barierową


    Tak, bariera bedzie jak jest zły docisk. Jak jest ok to jak proc się nagrzeje pasta zostanie wypchana na boki.

    0
  • #7 07 Kwi 2009 12:58
    Freexco
    Poziom 18  

    Czy jest ktos w Polsce kto robi serwis tych kadłubków

    0
  • #8 07 Kwi 2009 18:24
    skaktus
    Poziom 37  

    Większość serwisów robi-trzeba pytać.

    Powiedz mi czy w ogóle mierzyłeś temperaturę na dotyk? Próbowałeś uaktualnić/ponownie wgrać bios ? W asusie to pryszcz.

    0
  • #9 08 Kwi 2009 00:00
    Freexco
    Poziom 18  

    Witam, temperatury biore z danych podawanych w Biosie, startuje od temperatury 30 stopni i generalnie jak jest tylko w biosie to i cały dzien byłby właczony i nic by sie nie działo, choć temperatura podniesie sie nawet do 80 stopni ale laptop sie nie wyłancza nie restartuje będąc tylko w biosie. Problem zaczyna sie przy instalowaniu systemu, przy większym obciążeniu, nie da sie na ta chwile zainstalowac systemu, po 10-15 minutach się restartuje, radiator jest tak gorący że parzy, temperatura w biosie 90 stopni. Jezeli ktos ma sprawdzony bios i instrukcje jak to zrobić to mogę to spróbować zrobić - ale dziwi mnie że prawie rok ten laptop działa na tym biosie co jest i było ok.

    0
  • #10 08 Kwi 2009 13:26
    skaktus
    Poziom 37  

    Freexco napisał:
    Witam, temperatury biore z danych podawanych w Biosie, startuje od temperatury 30 stopni


    No to coś nie tak jest u ciebie. Ciekaw jestem jakim cudem startuje o 30 st kiedy to w pokoju pewnie tyle nie masz. Mój stary asus startował od temperatury pokojowej czyli 20 st a 30 osiągał dopiero po starcie windowsa. Aktualny Hasee osiąga 30 st po 4 minutach od włączenia. również Asus, mój główny laptop osiąga 30 st dopiero po zalogowaniu do Visty.

    Radzę ci zdjąć pokrywę osłaniającą procesor i całe chłodzenie, przyłożyć do niego jakiś termometr, najlepiej elektroniczny i mierzyć czy rzeczywiście ma te 80 st. Przy 60 st ciężko się rękę trzyma, 80 st poważnie parzy nie mówiąc już o smrodku z laptopa i gorącej powierzchni.

    0
  • #11 22 Maj 2009 14:37
    Jacck
    Poziom 26  

    Mam to samo. Najpierw był obraz w 4 kolorach i rozdzielczości VGA pełen artefaktów. Po wygrzaniu pamięci od grafiki obraz zrobił się normalny, ale po ok. 3 min. od uruchomienia Windows włącza się wentylator, stopniowo zwiększa prędkość a po 10 min wyje już jak odrzutowiec. I to jak nic się na komputerze nie robi. Obudowa gorąca (parzy) i czuć smrodek rozgrzanego plastiku. Radiator wyczyszczony i posmarowany świeżą pastą. Wgrany nowy BIOS. Wszystko na nic. Program CPU Cool pokazuje temperaturę 74 stopnie. Teraz znowu wyskoczyły artefakty bo pewnie znowu się pamięci odlutowały. Jest na to jakaś rada?

    0
  • #12 22 Maj 2009 17:56
    skaktus
    Poziom 37  

    Ja zaczął bym od sprawdzenia co obciąża procesor...Po 2 sprawdził zasilanie procka bo mam wrażenie że dostaje za wysokie napięcie.

    0
  • #13 22 Maj 2009 22:00
    Freexco
    Poziom 18  

    U mnie problem rozwiązało prawidłowe posmarowanie pastą - musi być dobra i smarować super cienko - one maja tendencje do grzania sie - 80-85 stopni to normalaka, mi chodził spoko nawet na90 dopiero przy 100-105 sie wieszał.
    Jest tez opcja wysłac na gwarancje!! Mam informacje prosto z Intela - poducenci tych kadłubków wzieli na siebie ich serwis - tyle ze sprzet trzeba wysyłac za granice... koszt wysyłki to około 100zł ale naprawa jest bezpłatna. Mam cała procedure reklamacyjną oraz adres kilke firm do których mozna wysłac kadłubki w celu odsyłki na zagraniczny serwis w celu naprawy gwarancyjnej jak równiez firmy które naprawiaja to bez gwarancji odpłatnie.
    Jeżeli jest ktos zainteresowany to prosze pisac:

    0
  • #14 27 Maj 2009 22:23
    Jacck
    Poziom 26  

    Wygrzałem jeszcze raz pamięci i grafika jest znowu ok ale nadal się grzeje. Nawet jak jestem tylko w BIOSie to wentylator się włącza a temperatura rośnie w tempie ok 1 stopień co 10 sek. przy czym temperatura procesora jest zawsze wyższa o 4 - 5 stopni od temperatury grafiki. Tak że to prawdopodobnie CPU robi za grzałkę.

    Jak sprawdzić faktyczne napięcie zasilania CPU? Czy można to odczytać jakimś programem? W jaki sposób ustawić właściwe napięcie?
    Czy możecie polecić jakiś dobry program do chłodzenia CPU?

    Laptop jest po gwarancji więc naprawa gwarancyjna odpada.

    0
  • #15 14 Lip 2009 21:26
    Freexco
    Poziom 18  

    Sprawa rozwiązana można zamknąc temat - jeżeli ktos potrzebuje pomocy to udostepnie dane jak wysłać kadłubek na serwis w ramach gwarancji lub na serwis odpłatny

    0
  • #16 15 Lip 2009 07:44
    Jacck
    Poziom 26  

    Ja zaniosłem do do gościa co serwisuje laptopy i wyczyścił podobno coś w chłodzeniu (dziwne bo ja też wcześniej czyściłem) i chłodzenie zaczęło działać sprawniej. Teraz czuć jak wydmuchuje gorące powietrze z obudowy. Pasta została ta co smarowałem. Po kolejnym wygrzaniu grafiki działa normalnie, aczkolwiek jest dość ciepły w czasie pracy.

    0
  • #17 16 Wrz 2009 00:23
    mik231
    Poziom 10  

    witam
    wtrace sie troszke do tematu
    po pierwsze jakos ktos tu nabąkiwał o wygrzewaniu pamieci.... co to ma do rzeczy
    sprawa przegrzewajacych sie s96s to norma
    przez to dochodzi do uszkodzenia układu graficznego
    prowadze swoj serwis notebookow i przekaze wam swoje doswiadczenie w tych srawach
    na wstepie dochodzi do wycieku gazu w rurce odprowadzajacej cieplo z karty graficznej co powoduje przegrzewanie sie chipsetu i jego uszkodzenie (pamieci gaficzne jak pisal wyzej kolega ich wygrzewanie nie ma najmniejszego sensu).
    standardowa praca procesora na przykladzie t7500 to okolo 60-70 stopni w biosie (jak nieliczni wiedza wchodzac do biosu laptop i jego podzespoly dzialaja na wysokich obrotach i dlatego temperatura pracy jest tak wysoka)
    temperatura chipsetu graficznego oraz procesora nie powinna przekroczyc 70stopni

    naprawiajac te laptopy aby pochodzily jeszcze przynajmniej dwa lata ja stosuje wymiane chipsetu graficznego oraz wymiane ukladu chlodzenia na nowy.

    Odnosnie serwisu gwarancyjnego
    Ze strony asusa mozna wyczytac ze laptopy te zostaly gwarantowane przez serwis asus.... jedna wielka bzdura... wyslalem tam jednego laptopa (byl jeszcze na gwarancji) dostalem troche naprawionego ale z wadliwa plyta ktorej za drugim razem nie moglem sie doprosic o wymiane.... caly serwis trwal okolo 2 miesiecy.
    Myslalem ze to jakies niedopatrzenie czy cos wiec wyslalem drugiego byl juz po gwarancji ale na stronie napisane bylo ze nowa plyta u nich kosztuje 400zl z mysla wymiany odeslalem laptop. Po miesiacu oczekiwania dostalem odpowiedz ze w laptopie uszkodzony jest uklad chlodzenia i plyta glowna calkowity koszt naprawy 1680zl.

    WIEC powodzenia

    0
  • #18 16 Wrz 2009 08:06
    Jacck
    Poziom 26  

    Dziękuję koledze mik231 za cenne uwagi.
    Egzemplarz który robiłem wracał do mnie kilka razy. Grzałem procesor graficzny ok. 5 razy i po pewnym czasie usterka niestety powraca. Po uruchomieniu Windowsa temperatura GPU dochodzi do 76 stopni i się zatrzymuje (jeśli nic się nie robi na komputerze).
    Wpadłem na pomysł (ale nie zdążyłem jeszcze tego sprawdzić) że można by jakimś tweekerem do podkręcania nVidii zmniejszyć częstotliwość taktowania GPU o jakieś 5-10% co powinno spowodować zauważalny spadek temperatury. Co o tym sądzicie? czy ktoś już próbował?

    0
  • #19 16 Wrz 2009 10:34
    skaktus
    Poziom 37  

    Zamiast wygrzewać procesor, postaw go na nowo, da to o wiele lepsze rezultaty.

    Zmniejszenie taktowania to nie głupi pomysł. Rozważałeś jeszcze poprawę chłodzenia poprzez doklejenie kolejnych radiatorów i zrobienie otworów w dole obudowy ? Może to nie głupie, gdyż mając swojego Hasee, ten nie miał żadnego chłodzenia grafiki (SiS), a ta osiągała ponad 80 st na samym pulpicie. Wówczas nakleiłem na nią kilka małych radiatorów na ram. Temp spadła do ok 70 st, ale wciąż byłą bardzo wysoka, więc wywierciłem w dole otwory pod samym radiatorem. Temperatura grafiki spadła do 45 st. To samo uczyniłem z chipsetem i tutaj z 60 st mamy ok 35 st.

    Z kolei znajomy, jakiś czas temu do tak grzejącego się układu chłodzenia, dolutował masę drutu miedzianego rozstawionego w różne strony i również nawiercił otwory w dole komputera, które ładnie zamaskował siatką z kolumn. Efekt zadowalający, komp się nie wiesza.

    0
  • #20 17 Lis 2009 02:52
    mik231
    Poziom 10  

    skaktus napisał:
    Zamiast wygrzewać procesor, postaw go na nowo, da to o wiele lepsze rezultaty.

    Zmniejszenie taktowania to nie głupi pomysł. Rozważałeś jeszcze poprawę chłodzenia poprzez doklejenie kolejnych radiatorów i zrobienie otworów w dole obudowy ? Może to nie głupie, gdyż mając swojego Hasee, ten nie miał żadnego chłodzenia grafiki (SiS), a ta osiągała ponad 80 st na samym pulpicie. Wówczas nakleiłem na nią kilka małych radiatorów na ram. Temp spadła do ok 70 st, ale wciąż byłą bardzo wysoka, więc wywierciłem w dole otwory pod samym radiatorem. Temperatura grafiki spadła do 45 st. To samo uczyniłem z chipsetem i tutaj z 60 st mamy ok 35 st.

    Z kolei znajomy, jakiś czas temu do tak grzejącego się układu chłodzenia, dolutował masę drutu miedzianego rozstawionego w różne strony i również nawiercił otwory w dole komputera, które ładnie zamaskował siatką z kolumn. Efekt zadowalający, komp się nie wiesza.


    czytam ten Pana post i nie wiem czy mam sie śmiać czy płakać. Chlodzenie w lapotpach projektuja ludzie o wiele inteligentniejsi od nas maja do tego specjalne programy , labolatoria i tak dalej. nie ma czegos takiego ze Tadek który jest z zawodu rolnikiem i ma czarny ciągnik idzie robic chlodzenie w laptopach. nawiercanie jakichkolewiek otworow zmniejsza a nawet zakluca cyrkulacje powietrza wewnatrz obudowy laptopa. Jak widze taki lapptop u mnie w serwisie to go normalnie naprawiam po naprawie informuje klienta ze ma nania nie 6 mieisiecy ale 1 miesiac gwarancji chyba ze przyniesie nam nowa obudowe abysmy mogli ja wyminic. Nie jednego lapka widzialem przez to uszkodzonego bo ktos myslal ze mondrzejszy jest od projektanta. jak chipset SIS ma 80stomni i zawsze tak mial to znaczy ze jest dobrze. jak z czasem zwieksza sie jego temperatura a chlodzenie jest czyste to oznacza tylko ze chipset jest na wykonczeniu

    0
  • #21 17 Lis 2009 14:47
    skaktus
    Poziom 37  

    mik231 napisał:
    skaktus napisał:
    Zamiast wygrzewać procesor, postaw go na nowo, da to o wiele lepsze rezultaty.

    Zmniejszenie taktowania to nie głupi pomysł. Rozważałeś jeszcze poprawę chłodzenia poprzez doklejenie kolejnych radiatorów i zrobienie otworów w dole obudowy ? Może to nie głupie, gdyż mając swojego Hasee, ten nie miał żadnego chłodzenia grafiki (SiS), a ta osiągała ponad 80 st na samym pulpicie. Wówczas nakleiłem na nią kilka małych radiatorów na ram. Temp spadła do ok 70 st, ale wciąż byłą bardzo wysoka, więc wywierciłem w dole otwory pod samym radiatorem. Temperatura grafiki spadła do 45 st. To samo uczyniłem z chipsetem i tutaj z 60 st mamy ok 35 st.

    Z kolei znajomy, jakiś czas temu do tak grzejącego się układu chłodzenia, dolutował masę drutu miedzianego rozstawionego w różne strony i również nawiercił otwory w dole komputera, które ładnie zamaskował siatką z kolumn. Efekt zadowalający, komp się nie wiesza.


    czytam ten Pana post i nie wiem czy mam sie śmiać czy płakać. Chlodzenie w lapotpach projektuja ludzie o wiele inteligentniejsi od nas maja do tego specjalne programy , labolatoria i tak dalej. nie ma czegos takiego ze Tadek który jest z zawodu rolnikiem i ma czarny ciągnik idzie robic chlodzenie w laptopach. nawiercanie jakichkolewiek otworow zmniejsza a nawet zakluca cyrkulacje powietrza wewnatrz obudowy laptopa. Jak widze taki lapptop u mnie w serwisie to go normalnie naprawiam po naprawie informuje klienta ze ma nania nie 6 mieisiecy ale 1 miesiac gwarancji chyba ze przyniesie nam nowa obudowe abysmy mogli ja wyminic. Nie jednego lapka widzialem przez to uszkodzonego bo ktos myslal ze mondrzejszy jest od projektanta. jak chipset SIS ma 80stomni i zawsze tak mial to znaczy ze jest dobrze. jak z czasem zwieksza sie jego temperatura a chlodzenie jest czyste to oznacza tylko ze chipset jest na wykonczeniu


    Właśnie widać jakie to mądre głowy projektują chłodzenie w komputerach, gdzie jedynym wlotem powietrza, jest ten pod wentylatorem a wylot to zaraz za radiatorem. Jakie to mądre głowy oddają do użytku użytkownikom laptopy parzące w nogi (wspomaniany Asus, HP) i wiele innych modeli. Częste przegrzewanie się jest wynikiem pędu za zmniejszaniem wagi jak i oszczędzaniem na podzespołach. A gadanie że skoro chipset ma 80 st to dla mnie głupota. Wysoka temperatura skraca żywotność układów i tego nie zmienisz. W niektórych modelach Asus zrobił mądrą rzecz - kilka / kilkanaście niewielkich wlotów powietrza i jeden główny wylot przez radiator - całe wnętrze jest chłodzone i to się sprawdza.
    A skoro po dodaniu otworów temperatura laptopa spada, to ja nie widzę problemu, skoro do tej pory temperatura z wnętrze nie miała ujścia a teraz tak jest to chyba dobrze nie ?

    Kolejne pisanie o skracaniu gwarancji bo ktoś przerobił laptopa też jest dziwnym zachowaniem - w końcu masz dawać gwarancję na wykonaną przez siebie pracę a nie na dziurę w obudowie... Takie skracanie to działanie na niekorzyść klienta lub ukrywanie niedoróbek po naprawie.

    Faktem jest że jeśli w laptopie są kanały którymi idzie powietrze poprzez różne miejsca i chłodzie elementy po drodze to otwory mogą dużo zmienić/namieszać, jednak jeśli wlot jest tylko jeden i to odrazu na wentylator wiele / nic otwory nie zmieniają. To samo tyczy się doklejonych radiatorów, które jedynie wspomagają aktualny układ chłodzenia.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo