Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Przetwornica FR-U120S-EC Mitsubishi - Jak sprawdzić?

06 Kwi 2009 09:18 2274 9
  • Poziom 15  
    Przetwornica moc 0,75kW jak w tytule. Po załączeniu zasilania można zmieniać częstotlowość i wszystkie parametry z klawiatury oraz je zapamiętuje. W momencie naciśnięcia przycisku Start pojawia się błąd OC1, a więc przekroczenie prądu 200% przy przyspieszaniu. Dzieje się tak nawet jak do przetwornicy nie ma podłaczonego silnika. Otworzyłem przetwornicę i wymontowałem najbardziej podejrzany moim zdaniem element - jak na fotografii. Jak sprawdzić czy element ten jest sprawny? Może jakiś schemat z oznaczeniem wyprowadzeń. Czy taki monoblok w przypadku uszkodzenia można kupić, gdzie i za jakie duże pieniądze?
    Przetwornica FR-U120S-EC Mitsubishi - Jak sprawdzić?
    Oznaczenie na bloku to: BKO-CA1127
  • Poziom 15  
    Obawiam się, że takiego modułu nigdzie nie dostaniesz i lepiej jest wymienić ten falownik na nowszy model nie koniecznie Mitsubishi. Będzie mniej problemów z nowym niż ze zeranimowanym tym falownikiem. Falowniki tej mocy nie są takie drogie a moduł jeżeli uda się go dostać pokryje przynajmnien 75% ceny nowego.
  • Poziom 15  
    Nie stwierdziliśmy jeszcze czy to napewno jest uszkodzony blok. Jak można dokonać sprawdzenia? Co tam w środku siedzi?
  • Poziom 26  
    To ze zdjęcia to moduł IGBT. Tam są tranzystory i czasami mostek prostowniczy. Tranzystory można sprawdzić. Na 99,9% ten moduł jest sprawny. Gdy spali się moduł to objawy są inne.
  • Poziom 15  
    Diagnozowanie zostało doprowadzone do końca. Na 100% uszkodzony jest element z pierwszej zamieszczonej fotografi. Metoda sprawdzenia którą zastosowałem jest mało wyrafinowana, ale jak się okazała bardzo skuteczna. Zdobyłem drugą identyczną przetwornicę. Podmieniałem poszczególne płytki elektroniczne. Nie ma żadnych watpliwości, że uszkodzenie jest ulokowane w tym module IGBT. Może ktoś z kolegów dysponuje takim sprawnym modułem (może być z demontażu) i zechciałby go odsprzedać. Chciałbym jednak dokończyć naprawę.

    do kol. marek_ka: To już druga "mocno nietrafiona" podpowiedź na forum, dotycząca moich tematów. Pomagamy sobie, na tym forum :) Pozdrawiam.
  • Poziom 26  
    Skoro jesteś pewien że moduł jest uszkodzony to go otwórz i wymień uszkodzony tranzystor. Naucz się czytać ze zrozumieniem. Jeśli wiesz lepiej to po co pytasz? Ja nie wymieniam na pałę wszystkich scalaków tylko znajduję uszkodzony element i tylko ten wymieniam. Co do trafności, to czy naprawiłeś klawiaturę? Zdaje się że nadal zepsuta.
  • Poziom 15  
    Niepotrzebna agresja. Teraz jestem pewien bo nie uwierzyłem w 99,9% oraz stwierdzenie, że wtedy objawy są inne. Nie naprawiłem uszkodzonej klawiatury, ale zbudowałem nową, bo również nie uwierzyłem w transmisję sterownika i klawiatury na wejściach cyfrowych dwustanowych. Niestety, liczne kontakty z producentem nie pozwoliły na wymianę lub naprawę - za stara i nic nie mogą pomóc. Teraz generuję wymagane znaki i cyfry z klawiatury komputerowej i to działa.
    Czy rzeczywiście tak zalany moduł jak na fotografi w 1-m poście "otwierał" by kolega, żeby wymieniać? I nie jest to żadna złośliwość, tylko moje niedowierzanie.
  • Poziom 26  
    Otwierałem podobne moduły. Np. moduły zapłonowe do amerykańców trzeba naprawiać bo nie można dostać sprawnego. Uszkodzony tranzystor od razu widać po czarnym kolorze.
    Twój zleceniodawca ma cierpliwość. Tam gdzie ja pracuję nie mogę sobie pozwolić na uziemienie maszyny przez dwa tygodnie.
    Nie naprawiałbym tego. Wolę skasować więcej za wymianę i zaprogramowanie nowego. Nie warta skórka za wyprawkę. Nie zmienia to faktu że można.
  • Poziom 15  
    Od której strony byś się dostawał do elementów? Tak jak na fotografi rozdłubywać tą masę, czy od spodu, gdzie jest aluminiowa blacha radiatora?
    To nie jest zlecenie za kasę, tylko próbujemy uratować z moim kolegą jego miejsce pracy. Jak nam się nie uda to będzie co będzie :-(. Firma w której On pracuje jest teraz w naprawdę bardzo złej sytuacji, ale to już inny temat.
  • Poziom 26  
    Nowy falownik z gwarancją kosztuje poniżej 600PLN brutto. Ile kasujesz za rg.? Chyba nie robisz za 3zł/h? Jeśli firma bankrutuje to ten falownik jej nie pomoże. Dostęp tylko i wyłącznie od strony pinów. Jak wyszarpiesz radiator to już na pewno go nie naprawisz.