Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

citroen xara picasso 1.8i problem z klimatyzacją

zdzislaw2 06 Kwi 2009 11:15 5227 4
  • #1 06 Kwi 2009 11:15
    zdzislaw2
    Poziom 18  

    Proszę o pomoc dlaczego nawiew ciepłego powietrza działa dopiero jak ustawię 28st i gzeje na "ful" natomiast jak zmiejszę na 27st od razu leci zimne powietrze. Dziękuje.

    0 4
  • Pomocny post
    #2 06 Kwi 2009 13:24
    kybernetes
    Poziom 39  

    Sprawdz sonde temperatury wewnetrznej.

    Pozdrawiam

    0
  • #3 06 Kwi 2009 14:57
    zdzislaw2
    Poziom 18  

    Dziękuję za zainteresowanie. Proszę podpowiedz mi gdzie jej szukać. Rozumiem że najprawdopodobnie jest zanieczyszczona co wprowadza ja w błąd ale nie dokońca wydaje mi się to logiczne.

    0
  • #4 07 Kwi 2009 00:49
    kybernetes
    Poziom 39  

    0) Wszystko co ponizej dotyczy ukladu klimatyzacji automatycznej (z wyswietlaczem i przyciskami, nie z pokretlami)
    1) Sonda temperatury wnetrza znajduje po prawej stronie obok gornego lewego rogu schowka, za kratka wytloczona w desce. Trzeba sie do niej dostac od tylu.
    2) Sonda ma specyficzna konstrukcje - maly wiatraczek wciaga powietrze z kabiny, ktore oplywa po drodze termistor. Czesto gromadza sie tam paprochy, wiatraczek blokuje sie i sonda pokazuje zbyt wysoka temperature. Czasem czujnik wypada podczas demontazu/montazu deski. Warto rowniez sprawdzic czy jest podpieta wtyczka do czujnika a instalacja nieuszkodzona
    3) Co do dzialania - wszystko stanie sie logiczne kiedy sobie obejrzymy panel klimatyzacji w picasso i stwierdzimy ze maksymalna temperatura jaka tam mozna ustawic to wlasnie te 28 stopni, o ktorych kolega wspomnial. Innymi slowy - te 28 stopni to wlasnie "maksymalne grzanie", kiedy wskazania sondy temp. wnetrza nie sa brane pod uwage. Co do klapy mieszalnika to sterowana jest silnikiem krokowym, ktory raczej sie nie psuje. Usterka wyglada na typowo "funkcjonalna", spowodowana wadliwym sterowaniem - np. blednym odczytem temp. wnetrza.
    4) Nie wykluczam oczywiscie innych usterek. Podstawowe sprawdzenie ukladu klimatyzacji obejmuje kontrole czy uklad jest wlasciwie napelniony czynnikiem chlodniczym, wentylatory skraplacza/chlodnicy dzialaja prawidlowo na wszystkich biegach, zalacza sie sprzeglo sprezarki, filtr pylkowy jest drozny a wydajnosc chlodzenia wlasciwa. Nalezy rowniez sprawdzic czy czujnik temp. zewnetrznej podaje prawidlowe wskazania (widoczne na ekranie komputera pokladowego).

    Pozdrawiam

    0
  • #5 07 Kwi 2009 08:13
    zdzislaw2
    Poziom 18  

    Bardzo mi pomogłeś. Dziękuje!

    1