Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Swap silnika hondy z f20z2 na f20z1 ?

gromleon 06 Kwi 2009 18:10 3767 5
  • #1 06 Kwi 2009 18:10
    gromleon
    Poziom 31  

    Witam
    Jakiś czas temu opisywałem usterkę mojej hondy tu na forum. czas przyszedł już na wymianę silnika i pytanie brzmi:
    1. Czy da się w miejsce f20Z2 włożyć f20Z1 pytanie raczej dotyczy elektroniki sterującej silnikiem bo pod względem mechanicznym nie ma problemów.
    2.Jeśli się nie da to jakie są różnice? Czy są to różnice w wiązce przewodów czy tylko w sofcie tu dzież innym komputerze silnika.
    Co do motywów takiego mojego działania to powód jest prosty Z1 jest więcej i mam w czym wybierać natomiast Z2 bardzo mało i ciężko znaleźć.
    Dziękuję z góry za rzeczowe odpowiedzi.

  • Pomocny post
    #2 06 Kwi 2009 19:04
    emeryt2
    Poziom 42  

    Okablowanie silnika takie samo , wtyczka na sterowniku , taka sama. Sterownik od F20Z1.
    Nie na podstawie doświadczenia lecz dostępnych danych.

  • #3 29 Kwi 2009 19:49
    gromleon
    Poziom 31  

    Ok czyli podmiana silnika plus podmiana sterownika jak się domyślam? I ma grać?



    Panowie mam jeszcze pytanie odnośnie takiej kwestii , szukałem i szukałem ale silnika f20z2 nie mogę znaleźć za to f20z1 jest od groma ale jak to bywa są sprzedawane bez osprzętu czyli np kolektora ssącego itd i pytanie brzmi czy założenie kolektora od z2 do z1 będzie działać i czy mocowanie jest takie samo. Sprawdził bym sam ale nie mam silnika z1 pod ręką.
    Sprawdziłem mocowanie kolektora ssącego i wydechowego w tych silnikach się nie różni, pytanie jeszcze takie czy na komputerze i kolktorze z silnika z2 silnik f20z1 odpali ?



    Dla potomnych.
    Swap silnika zakończony
    wnioski:
    1 kolektory i cały osprzęt z silnika f20z2 nadaję się do f20z1
    2 nie ma potrzeby zmiany komputera silnika
    3 Silnik pali nie ma problemów elektrycznych i mechanicznych podczas swapu

  • #4 30 Kwi 2009 06:24
    emeryt2
    Poziom 42  

    Gratuluje , jedno doświadczenie więcej.

  • #5 31 Maj 2009 00:13
    robaczeq
    Poziom 9  

    To ja mam pytanko :)
    Hamowałeś autko po swapie ?
    Mam F20Z2 i jestem ciekaw czym się różnią, bo przyznam szczerze, że te parę koni z Z1 by się przydało :)
    Mierzyłeś może stopień sprężania?

  • #6 31 Maj 2009 08:24
    gromleon
    Poziom 31  

    Ale co tu mierzyć skoro blok silnika się nie zmienia, czyli sprężanie itd zostaje tak jak było w Z1, Zresztą ja nie robiłem tuningu tylko wymieniałem silnik bo mój Z2 się rozleciał a remontować go mi się nie opłacało.
    Wzrost mocy czuć mam porównanie do hondy z silnikiem 2.2 litra 150 km i teraz honda po swapie nie wiele od niej odstaje podczas przyśpieszania.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME