Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sharan 2005r 1,9TDI 6-io biegowa skrzynia....mega problem

06 Kwi 2009 19:02 16934 20
  • Poziom 15  
    Mam wielki problem z w/w autem. Ale od początku......
    Objawy:
    Wpadający pedal sprzęgla, brak możliwości wyjęcia lub wlozenia biegu, każdego, na postoju, podczas jazdy czuć że sprzęglo nie rozlącza do końca, biegi przelączają się ze zgrzytem. Ponadto podczas jazdy, lewą stopę trzymam na sprzęgle lekko dotykam, nie naciskam, przy dodawaniu i odejmowaniu gazu czuć jak pedal sprzęgla ustepuje pod nogą. Czasem objawy ustępują i biegi chodzą dobrze.

    Co zostalo zrobione:
    -sprzęglo kpl.: tarcza, docisk, lozysko oporowe, dwumas,
    -pompka przy pedale sprzęgla,
    -przewód hydrauliczny wraz z kompensatorem ciś.,
    -odpowietrznik.

    Czyli wszysko co jest związane ze sprzęgłem zostalo wymienione.

    Czy mial ktoś podobny przypadek.

    I proszę o nie pisanie rzeczy oczywistych takich jak źle odpowietrzone sprzęglo czy tarcza odwrotnie wlozona.

    PS. Jak ktos wpadnie na przyczyne i faktycznie sie sprawdzi, stawiam butelke dobrego alkoholu i godzine w najlepszym burdelu.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Użytkownik obserwowany
    Sprawdz najpierw czy mocowanie pedału nie jest obluzowane i czy nie masz wycieku przy serwie.
    Czasem po wymianie pompki cieknie i to powoduje podobne objawy.
    Serwo nie jest uszkodzone?
    Objawy wskazywać mogą na zmienne ciśnienie w układzie wspomagania, ewentualnie masz uszkodzony przewód podciśnieniowy od kolektora do serwa.

    Powodzenia
  • Poziom 15  
    unitral napisał:
    Serwo nie jest uszkodzone?
    Objawy wskazywać mogą na zmienne ciśnienie w układzie wspomagania, ewentualnie masz uszkodzony przewód podciśnieniowy od kolektora do serwa.

    Powodzenia


    :shocked!:
  • Poziom 15  
    Wydaje mi sie, że usterki trzeba szukać w układzie hydraulicznym sterowania sprzęgłem,
    w opisie nie znalazłem czegos takiego jak wysprzęgnik, czy tam nie ma tego siłownika ?
  • Poziom 26  
    bajergdynia napisał:

    Co zostalo zrobione:
    (...)
    -przewód hydrauliczny wraz z kompensatorem ciś.,

    Przewod orginalny czy dorobiony?
    - Raz wymieniałem przewod ciśnieniowy sprzęgła, bo ciekł. W ramach prowizorki odciołem kawałek z pierwszego-lepszego węza jaki znalazłem. Sprzęgło zachowywało sie dokładnie tak jak opisujesz. Ten "nowy" przewod mial za słabe zbrojenie i puchnoł pod wpływem ciśnienia.
  • Poziom 15  
    misza50 napisał:
    Wydaje mi sie, że usterki trzeba szukać w układzie hydraulicznym sterowania sprzęgłem,
    w opisie nie znalazłem czegos takiego jak wysprzęgnik, czy tam nie ma tego siłownika ?


    Jest wymienione wszystko co jest związane z ukladem hydraulicznym nie ma już co wymieniać. A problem pozostal, więc nie uklad hydrauliczny. Wysprzęglikiem jest lożysko oporowe. W Sharanie jest nieco innej konstrukcji.



    Blicek napisał:


    Przewod orginalny czy dorobiony?
    - Raz wymieniałem przewod ciśnieniowy sprzęgła, bo ciekł. W ramach prowizorki odciołem kawałek z pierwszego-lepszego węza jaki znalazłem. Sprzęgło zachowywało sie dokładnie tak jak opisujesz. Ten "nowy" przewod mial za słabe zbrojenie i puchnoł pod wpływem ciśnienia.



    Wszystko oprócz sprzęgla kpl(sachs) jest z ASO VW


    Panowie powtarzam. Wszystkie części nowo zamontowane są sprawne, nowe i zamontowane w prawidlowy sposób. Problem po każdorazowej próbie naprawy nie zniknąl, nie zmienil sie,jest tak samo jak przed wymianą danej części.
    Więc sugestie że usterka leży po stronie nowo wymienionych częściach lub nie prawidlowej wymianie są nie trafne.
  • Poziom 20  
    ok czy edał jesli teraz jest sprawdzany to ma normalna wysokośc czy jest nizej?
    dziwne jest to że niby sam potrafi sie naprawic chociaz na chwile,bo tak by mozna stawiac na docisk sprzegła.
    a skrzynia nie daje zadnych dziwieków jak juz jedziesz?
  • Poziom 31  
    A co z luzem wzdłużnym wału korbowego? (może wał się przesuwa)

    Dodano po 9 [minuty]:

    Na odpalonym silniku niech ktoś wciska sprzęgło, a ty zerknij na koło pasowe
  • Poziom 15  
    pedal zawsze wraca na swoją pozycje na równi z hamulcem.

    Co do walu to też sprawdzilem. Zdemontowalem miske i podpore walu, tę z pólpierścieniami dystansowymi. Powierzchnie styku pólpierścieni i walu bez uszkodzeń, nie wytarte, same pólpierścienie też wyglądają normalnie, zmierzylem ich grubość w kilku miejscach 1,95 - 1,98. Niestety nie mam z czym porównać. Luz na wale jest.........ale nie mialem jak zmierzyć na oko to może 0,5mm(ale na oko to chlop w szpitalu umarl).
  • Poziom 31  
    Jak masz zdjętą miskę to przesuń wał maksymalnie w jedną stronę i zmierz odległość ściany bloku do jakiegoś punktu na wale. Następnie przesuń wał w drugą stronę i zmierz ponownie. Ja używałem do tego głębokościomierza (każda suwmiarka go ma)
    Ale nie sądzę, aby 0.5mm luzu powodowałoby takie objawy :-(
  • Poziom 15  
    brandy-p napisał:
    Ale nie sądzę, aby 0.5mm luzu powodowałoby takie objawy :-(


    Też mi się wydaje malo prawdopodobne, ale czepiam sie już wszystkiego.
  • Poziom 31  
    na liście wymienionych części niema tylko dźwigni na którą napiera siłownik. Może tam leży przyczyna ?
  • Poziom 13  
    witam wszystko wymienione ale ,pozostaje sama skrzynia takie objawy moga wskazywac na jej uszkodzenie,jest to czesta przyczyna jazdy na wysokim biegu i niskich obrotach od drgan wyrabiaja sie lozyska slizgowe,i wtedy wyglada to na sprzeglo,pozdrawiam:?:
  • Poziom 15  
    brandy-p napisał:
    na liście wymienionych części niema tylko dźwigni na którą napiera siłownik. Może tam leży przyczyna ?


    W tej konstrukcji nie ma takiej dźwigni. Łożysko jest wypychane bezpośrednio przez uklad hydrauliczny.

    Dodano po 7 [minuty]:

    77omega napisał:
    witam wszystko wymienione ale ,pozostaje sama skrzynia takie objawy moga wskazywac na jej uszkodzenie,jest to czesta przyczyna jazdy na wysokim biegu i niskich obrotach od drgan wyrabiaja sie lozyska slizgowe,i wtedy wyglada to na sprzeglo,pozdrawiam:?:


    Skrzynia cicha, sucha, tarcza swobodnie przemieszcza się po walku sprzęglowym, a sam walek nie ma luzów. Osobiście nie widze związku objawów i skrzyni. Problem polega na nie calkowitym rozlączaniu napędu. Tą funkcją zajmuje się sprzęglo nie skrzynia (nie licząc tz. "luzu")
  • Poziom 13  
    Jak bylo napisane wszystko wskazuje na sprzeglo,lecz tam wszystko wymieniles, jesli jestes pewien skrzyni to ok ,pozdro
  • Poziom 2  
    witam czy problem z wysprzeglaniem w SHARANIE juz został rozwiazany ????
    u mnie ten sam numer nie wiem co robic wszystko powymieniane . 2x nowe kompletne sprzegła z dwumasami i dalej to samo
  • Poziom 12  
    Witam,kolego miałem ten sam problem, wina leży po stronie skrzyni biegów a mianowicie, wyrobione jest łożyskowanie walka głównego w obudowie skrzyni. W momencie puszczania pedału wałek główny skrzyni się przesuwa powodując szarpniecie, biegi zgrzytają, nie można wybić biegu. Skrzynia do rozbiórki, zakupiłem dwie podkładki dystansowe w aso vw, podkładam je miedzy obudowę a łożysko i auto zrobiło już 30 tys i wszystko gra. Koszt podkładek to 40 zl, dodam iż problem dotyczy tylko skrzyń 6 biegowych, pozdrawiam.

    Zrzuć skrzynie i zobacz luz wzdłużny walka głównego, powinien on być minimalny, parę skrzyń miałem z tym problemem i wszystkie w jednakowy sposób naprawiałem i chodzą do dziś. W najgorszym wypadku jest do wymiany obudowa skrzyni biegów,koszt w aso 1800zl.
  • Poziom 2  
    Witam a gdy podczas jazdy, lewą stopę trzymam na sprzęgle lekko dotykam, nie naciskam, przy dodawaniu i odejmowaniu gazu czuć jak pedal sprzęgla ustepuje pod nogą. czy to mia tez zwiazek z przesuwajacym sie wałkiem w skrzyni ?
  • Poziom 12  
    tak, takie zachowanie się pedału jest spowodowane przesuwaniem się walka głównego skrzyni, najlepiej to sprawdzić na zdjętej skrzyni Złapać za wałek i jeśli jest luz tzn ze problem tkwi właśnie w wyrobionym siedzeniu łożyska walka głównego.
  • Poziom 15  
    Więc problem z którym się spotkalem w sharanie nie zostal rozwiązany, klient rozbil auto i nie bylo już co naprawiać, ale dostalem wiadomość od użytkownika elektrody, że mial identyko problem, po walce ze sprzęglem, pompkami i czym popadlo zmienil pólpierścienie na wale korbowym i wszystko wrócilo do normy.
  • Poziom 2  
    Witam. Miałem ten sam problem ze sprzęgłem. Po wymianie pompy, łożyska i sprzęgła z dwumasą, żadnej poprawy. Moje podejrzenia skierowałem więc na luzy wzdłużne na wale korbowym i tak poprzez wyszukiwarkę trafiłem tu. Lektura tego wątka utwierdziła mnie, że może to być właśnie to.
    Ostatecznie okazało się, że to luz wałka sprzęgłowego był przyczyną nie wysprzęglania. Dlatego też zalecam zacząć szukanie przyczyny awarii (w skrzyni 6-ścio biegowej) od tegoż właśnie wałka. Wychodzi najtaniej
    :wink:
    I jeszcze jedno. By włożyć pierścienie likwidujące luz (w mojej skrzyni było 1,6 milimetra) wcale nie ma potrzeby rozbierać skrzyni biegów a nawet jej wyjmować.
    Wystarczy wypuścić olej i z boku od strony lewego koła wyjąć gumowaną zaślepkę a następnie pierścień zabezpieczający łożysko.