Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW PASSAT B6 2007-2008r. Kodowanie pompy ABS ESP

grzegorz_pl1 06 Kwi 2009 19:03 44940 36
  • #1 06 Kwi 2009 19:03
    grzegorz_pl1
    Poziom 9  

    Witam, czy ktos mógłby mi pomóc potrzebuje kodowania pompy abs esp w passacie 2007-2008r. pompa 3C0 614 109 C, z góry dzięki za pomoc.

  • #3 06 Kwi 2009 23:07
    grzegorz_pl1
    Poziom 9  

    Dzieki kolego jutro sprawdzę i dam znać.

  • #5 07 Kwi 2009 07:46
    szarak
    Poziom 17  

    pamiętaj nie zakodujesz tej pompy jak nie znasz loginu najpierw login potem kodowanie

  • #6 29 Lip 2009 16:06
    gvw
    Poziom 16  

    Witam!

    Też mam w/w problem, tylko dodatkowo nie wiem skąd zdobyć login?

  • #8 29 Lip 2009 19:14
    gvw
    Poziom 16  

    Login ok, od razu dziękuje za link :) co do kodowania, moj sterownik nie przyjmuje go, Vag Can Professional wywala komunikat, błąd, zadanie poza zakresem, i nastapuje zerwanie połączenia, nie wiem juz w czym tkwi problem..

  • #9 29 Lip 2009 20:53
    fil2006
    Poziom 26  

    jaki modoł zamontowałeś ?numery te same ?

    Dodano po 2 [minuty]:

    musisz zczytac ze starego i zapisać ,nie wiem czy tam nie jest long code ,jak long code to musisz miec vcds tam jest long code helper

  • #10 29 Lip 2009 23:10
    gvw
    Poziom 16  

    Sterownik identyczny, problem w tym ze stary mial kodowanie 0 dlatego ten problem, VCP tez posiada pomocnika dlugiego kodowania, na tym sterowniku niby wskazuje kodowanie standardowe, nie wiem czy to czasem nie jest wina tego calego VCP...

  • #11 29 Lip 2009 23:13
    trans-serwis
    Poziom 39  

    W tym roczniku nie mogło być kodowanie 0 coś pomyliłeś.

  • #12 30 Lip 2009 07:53
    fil2006
    Poziom 26  

    kolego vcds tylko vcds nie wiem co to vcp

    Dodano po 1 [minuty]:

    potem musisz zrobic wszystkie adaptacje ktore sa w linku ,te czujniki sa w passacie zamontowane w sterowniku EPB electronic parking brake

  • #13 30 Lip 2009 08:40
    gvw
    Poziom 16  

    Wiem ze nie moglo byc kodowania 0, poprzedni sterownik był uwalony, moze to dlatego? Vag Can Professional ma te same funkcje co vcds, a adaptacja wszystkich czujnikow w ABS i EPB została ułatwiona poprzez funkcje One Click Funkction (klikam w okienkach dalej i program sam kalibruje czujniki) Jak dotąd działało to znakomicie i nie potrzebne było tyle zamieszania co w VCDS, nie mam zamiaru tez wydawac teraz 1700 na drugi kabel. Nie wiem, posiedze nad tym jeszcze troche moze cos pominąłem..

  • #14 30 Lip 2009 08:43
    fil2006
    Poziom 26  

    tam wyraznie pisze zeby zdjac kod ze starego ,poszukaj sobie autka i sprawdz kodowanie w innym moze jakis znajomy lub tp.

  • #15 30 Lip 2009 14:18
    gvw
    Poziom 16  

    Problem rozwiązany, drugi sterownik tez byl uwalony..
    Bynajmniej 3 ktory wsadzilem udalo sie 'zgrac' z reszta..

  • #16 30 Lip 2009 17:24
    fil2006
    Poziom 26  

    panowie znam serwisy w czechach i niemczech gdzie wywalaja uszkodzone czesci na kupe ,złomuja je w papierach bo takie maja wymogi a polacy przyjerzdzaja i biora ten zlom do polski po czym upłynniaja i zamieniaja na gotowke :-} :-} nie placic do poki nie zamontowane i nie dziala.

  • #17 30 Lip 2009 22:10
    gvw
    Poziom 16  

    Na szczęście nie musiałem płacic za sterownik bo mam swoje graty...
    Niestety problem pojawil sie tez na 'nowej' pompie, bawiłem sie nawigacja na włączonym zapłonie ( a raczej probowałem odkryc kombinacje aby ja zresetować) i nagle slysze znany dźwięk i widze migajace kontrolki abs,esp,epb... Nie wiem juz co tam jest grane, ale moze opisze historie tego samochodu. Sprowadzony z niemiec, przytarty lewy bok i lekko stukniety lewy przód, podczas dokładnych ogledzin juz w warsztacie okazalo sie ze ktos wymontował sterownik epb więc pomyslelismy ze dlatego swiecą sie kontrolki abs i esp (świecą nie mrugają!) a hamulec postojowy nie działa. Obecnie autko naprawione, na 99,9% nie ma uszkodzeń w wiązce elektrycznej, sterownik epb zakupiłem uzywany (nie znałem nr. seryjnego jaki byl w moim wiec dobrałem po pasującej wtyczce i dacie produkcji-ciężko było ale sie udało) Właśnie od momentu podłączenia sterownika epb kontrolki abs esp migają, wiec podmienialem sterowniki a o tym juz pisalem wyzej. aaa, hamulec postojowy działa ale wyswietla sie przekreślone P oraz mruga (!) Może ktoś potrafi stwierdzić co jest grane, EPB uwalony?

    Dodam też, że chwile po 'tym' zdarzeniu chcialem odpalic autko i okazalo sie ze akumulator jest rozładowany i rozrusznik nie ma sily krecic, moze ma to jakikolwiek związek, po zamontowaniu naładowanego aku nic sie nie zmienilo z mrugajacymi kontrolkami...

  • #18 30 Lip 2009 22:51
    intergaz
    Poziom 10  

    rozładowane aku
    Zdarza się że się rozkoduje układ

  • #19 31 Lip 2009 08:43
    gvw
    Poziom 16  

    Więc nowe kodowanie powinno pomóc, a w tym przypadku nie chce przyjac kodowania...

  • #20 31 Lip 2009 09:04
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Co siedzi w hamulcu postojowym skoro świeci kontrolka.

  • #21 31 Lip 2009 09:12
    fil2006
    Poziom 26  

    błedy ? w epb ecu masz wszystkie czujniki przyspieszenia bocznego i td. zwiazane z esp to jest jak by druga czesc abs taki podzespoł ,sprawdz bledy i napisz ,kodowanie .Te moduliki tez lubi wywalic jak ktos zmienia klocki bez uzycia testera nie wolno odpinac wtyczek na wł.zapłonie

  • #22 31 Lip 2009 09:12
    gvw
    Poziom 16  

    W EPB siedzą błędy:
    sterownik niezakodowany
    nastawy podstawowe nie wykonane

    Kodowanie jakie mi wyswietla to: 10000
    Nastawy wykonałem ale wydaje mi sie ze najpierw nalezaloby uporac sie z kodowaniem, wedlug instrukcji powinienem miec 0000012, ale niestety ten sterownik tez nie chce przyjac innego kodowania niz to ktore ma, pomyslalem ze moze zakupilem ecu epb z innego samochodu np golf ale nie doszukalem sie kodowania 10000 w zadnym innym modelu vw...

    Jak bede w warsztacie to wrzuce błędy z ABS/ESP i EPB bo wszystkich nie pamietam...

  • #23 31 Lip 2009 09:19
    fil2006
    Poziom 26  

    kazdorazowy wypiecie tego modułu wiąze sie z adaptacja wszystkich tych czujnikow ,musze Ci powiedziec ze vasem w serwisie trwalo to nawet do 40 minut ,bedzie sie wszystko swiecic i mrugac ,spadek mocy

    Dodano po 3 [minuty]:

    http://wiki.ross-tech.com/index.php/VW_Passat_%283C%29_Parking_Brake#Coding
    trzymaj sie tego kolejnosci wazne nie mozesz przeskakiwac

    Dodano po 1 [minuty]:

    daj cod bez auto chold albo sprawdz w bagazniku w naklejce jesli jest powinno byc PRU -h1 albo H2

  • #24 31 Lip 2009 09:20
    gvw
    Poziom 16  

    ..a jeszcze pytanko, bo z tego co się orientuje zadnej proby drogowej nie musze wykonywac z awaryjnym hamowaniem itp, czy to prawda?

  • #25 31 Lip 2009 09:21
    fil2006
    Poziom 26  

    twoje kodowanie jest złe nie ma takiego

    Dodano po 27 [sekundy]:

    bzdura nic takiego nie istnieje

    Dodano po 43 [sekundy]:

    moze tylko trzeba sie przejechac do 20 na godzine

  • #26 31 Lip 2009 09:22
    gvw
    Poziom 16  

    Tak myslalem :)
    Co do kodowania tez jestem pewny ze jest zle, tylko skąd wzięło sie w tym ecu? moze to jakies audi albo skoda ?

  • #27 31 Lip 2009 09:37
    fil2006
    Poziom 26  

    jest druga generacja i trzecia tego systemu z tego wynika

    Dodano po 2 [minuty]:

    http://wiki.ross-tech.com/index.php/VW_Tiguan_%285N%29_Parking_Brake#Coding
    sprobuj z tiguana te kody do sterownika jesli masz 3 generacji

    Dodano po 1 [minuty]:

    najpierw probuj procedury z 2 generacji i zobaczysz ,jak nie to z 3

    Dodano po 6 [minuty]:

    http://wiki.ross-tech.com/index.php/ESP_System_Function_Test_%28Bosch%29
    jazda z tym jest niezla ,ostatnio robilem ,zablokowalo jedno kolo ,okazalo sie ze modol wywalony ,glosil blad silnik nastawczy strona lewa przerwa zwarcie ,a g.... prawda wiazka przeswietlona dopiero na nowym module poszlo ,dalem spowrotem stary i to samo ,nowy i ok i tak 3 razy aby miec pewnosc

    Dodano po 3 [minuty]:

    1600 zł nowka ,stary sie zwiesil najprawdopodobnie z powodu wypiecia wtyczki na wl zaplonie ,widzialem ponakowane przewody od sterownika do silnikow probowka ktos cwiczyl ,ten stary moze sie da odwiesic ale nie mam pomysły zreszta facet zabrał pewnie bedzie zupe gotował

  • #28 31 Lip 2009 09:45
    gvw
    Poziom 16  

    ABS/ESP: kodowanie 10000


    0412:60 Sterownik niezakodowany TAK Lamp OFF
    0606:2E Czujnik przyspieszenia kątowego -G202- NIE Defekt Lamp OFF sporadyczny
    030A:65 Czujnik kąta skrętu kierownicy -G85- TAK Brak lub zle nastawy podstawowe/adaptacja Lamp OFF
    058F:65 Czujnik przyspieszenia poprzecznego -G200- TAK Brak lub zle nastawy podstawowe/adaptacja Lamp OFF
    04FF:65 Czujnik przyspieszenia wzdłużnego -G251- TAK Brak lub zle nastawy podstawowe/adaptacja Lamp OFF
    032A:65 Czujnik 1/2 ciśnienia hamowania TAK Brak lub zle nastawy podstawowe/adaptacja Lamp OFF


    EPB: Kodowanie 10000

    0524:ED Sterownik układu hamulcowego TAK Pamiec bledow do odczytania Lamp ON
    0412:E0 Sterownik niezakodowany TAK Lamp ON

  • #29 31 Lip 2009 14:21
    telesystem
    Poziom 21  

    najprawdopodobnie zamontowales zla pompe abs ,ale nie ma pewnosci musisz sprawdzic u dealera po numerze ramy

    Dodano po 17 [minuty]:

    jak ten cod wbijasz do epb? musisz wklepac albo 10 albo 11 bez zer

    Dodano po 1 [minuty]:

    sory 11 albo 12

    Dodano po 5 [minuty]:

    przy kazdym wypieciu EPB bedziesz musiał zakodowac ponownie ESP czy abs ,tak mialem wasem i musialem to robic online ,potem kod do epb albo 11 albo 12 zalezy czy z auto chold czy bez ,i musisz wszystko adoptowac po kolei inaczej nie przejdzie ,na pewno nie byl kod 100000 zczytaj z innego auta nie wiem czy nie 132 ale wale z pamieci sprobuj do abs 132

    Dodano po 1 [minuty]:

    przy kazdym wypieciu EPB bedziesz musiał zakodowac ponownie ESP czy abs ,tak mialem wasem i musialem to robic online ,potem kod do epb albo 11 albo 12 zalezy czy z auto chold czy bez ,i musisz wszystko adoptowac po kolei inaczej nie przejdzie ,na pewno nie byl kod 100000 zczytaj z innego auta nie wiem czy nie 132 ale wale z pamieci sprobuj do abs 132

  • #30 11 Lis 2009 11:22
    gvw
    Poziom 16  

    Witam po dlugiej przerwie.

    ...na niemieckim forum znalazlem kilka kodowań do ABSu pod wybrany nr. seryjny, jedno z nich rozwiązało moj poprzedni problem wiec dziele sie z innymi.

    3 C0-614-095 N = Codierung 0015650 / 3 C0-614-095 T = Codierung 0013629

    3 C0-614-095 K = Codierung 0013569 / 3 C0-614-095 Q = Codierung 0032160

    = Codierung 0013602 = Codierung 0046544

    = Codierung 0013710 = Codierung 0013755

    3 C0-614-095 S = Codierung 0013602

    = Codierung 0015734


    Obecnie mam problem z dopasowaniem EPB do ABS/ESP, może orientuje sie ktoś z Was czy do 3C0 614 095 Q (ABS) pasuje EPB o nr: 3C0 907 801 G czy może 3C0 907 801 B ?? Oba pasują wtyczką jednak z tym pierwszym mam problem z kalibracja czujników G85,G200 itd. Co do Drugiego to według informacji z sieci jest on częściej montowany z moim nr. ABSu jednak nie posiadam tego sterownika i chwilowo mam problem ze zdobyciem go, dlatego chciałbym mieć pewność czy dalej kombinować z 3C0 907 801 G czy moze odpuścić go a szukac 3C0 907 801 B ?? Pozdrawiam

 
Black Friday do -15%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Ferguson