Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Brak iskry Astra F C1.8nz ???

06 Apr 2009 23:29 3014 18
  • Level 10  
    Witam problem polega na tym że auto czasami nie chcę odpalic albo gasnie i wtedy po sprawdzeniu nie ma iskry na swiecach . Kupiłem nową cewkę aleproblem tkwi nadal . Czasami próbowałem auto zapalic z popychu i jakims fartem odpalalo . Ostatnio przez jeden dzien wcale nie chcialo odpalic a teraz odpala caly czas.Wiem że może być to także moduł ale wolę się upewnić . Co moze byc przyczyna takich sytuacji moze ktos miał podobny problem proszę o pomoc ???
    [Szkolenie 22.06.2021, g.9.30] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • Level 14  
    witam ja miałem kiedyś taki problem, takie objawy w tych samochodach często daje czujnik halla raz iskra jest raz niema ale w moim przpadku to był zwykły alarm który odcinał zapłon wyciołem go i wszystko działa jak należy pozdrawiam.
  • Level 42  
    Co sam sprawdziłeś.
    Masz napięcie na pinie nr.3 modułu i cewce WN? Sprawdz wtedy jak nie chce odpalić.
    Z tego co piszesz , sprawdziłbym kostkę stacyjki.
  • Level 9  
    Witam mam ten sam problem taki sam silnik tyle ze auto to vectra. Jeszcze nie doszedłem co się dzieje bo najpierw wyciąć "odcięcia zapłonu" założone przez poprzedniego właściciela
  • Level 19  
    Po pierwsze, jeśli już odpali, to spróbuj poruszać wiązką przewodów w pobliżu transformatora zapłonowego ("cewki"), jeśi nie zgaśnie, to prawdopodobnie przewody dobre. Można odłączyć sterownik od zasilania na kilka godzin w celu resetu (często pomaga). Czy jak już pracuje, to osiąga obroty pow. 4500? Czy szarpie podczas jazdy? Jeśli nie przekracza 4500 obr/min, to czujnik poł. wałka rozrządu uszkodzony (może to wpływać też na zapalanie). Kiedyś spotkałem się z sytuacją, że nawet ruszanie przewodami nie spowodowało zgaśnięcia silnika, ale jednak był tam jeden kabel (+ na cewce) na tyle uszkodzony, że co chwilę szarpało, silnik gasł i nawet gaz wystrzelił :D, po zlutowaniu uszkodzonego miejsca, auto jeździ bez żadnych problemów.
  • User removed account  
  • User removed account  
  • Level 10  
    no właśnie tu niema halla obroty sa normalnie auto jezdzi bez żadnych problemów jedynie co to czasami lekko wyczowalne szarpania lub chwilowe gasniecie silnika podczas jazdy !!!

    Dodano po 3 [minuty]:

    po odpaleniu ruszalem wszystkimi wiazkami auto nie gasnie , sprawdzalem przewody wychodzace do cewki podpinajac zarowke i przy probie odpalenia zarowka swiecila przerywanym swiatlem ta proba byla wtedy jak nie bylo iskry .

    Dodano po 1 [minuty]:

    dodam ze przewody zaplonowe sa nowe z janmaru .
  • User removed account  
  • Level 10  
    Przewody tylko orginalne inne 6-12 miesięcy i złom brak iskry to czujnik hala pozdro
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    wos8 wrote:
    Przewody tylko orginalne inne 6-12 miesięcy i złom brak iskry to czujnik hala pozdro

    Następny co dopiero dołączył i p.....szy głupoty.
    Przyjdzie Elektrit i wyrówna....
  • Level 13  
    A elektrit to jakiś nieomylny Bóg??
    Czujnik Halla to inaczej tłumacząc; przemiennik magnetyczny.

    Jak ktoś woli encyklopedię to formułka mówi:
    Quote:
    halotron (czujnik Halla, przetwornik Halla, generator Halla), przyrząd półprzewodnikowy (bez złącza p–n), którego działanie jest oparte na zjawisku Halla; stosowany do pomiaru pola magnet., mocy i natężenia prądu elektr., jako modulator we wzmacniaczach elektrycznych.


    elektrit pisze
    Quote:
    Widziałeś kiedy halla w C18NZ lamerku? Bo ja nigdy.


    Powiem Ci tak. Też jestem właścicielem warsztatu samochodowego i widziałem przemiennik magnetyczny w silniku C18NZ.
    Odczytuje on obroty wału korbowego. Piny w sterowniku A2 i B3.
    Brak odczytu z czujnika na wale = brak iskry.
    Nie wiem czemu przyjmujecie że czujnik Halla znajduje się tylko w aparacie zapłonowym, czy na wałku rozrządu.

    Quote:
    lamerku
    dobre.
    Rutyna gubi.
  • Level 31  
    Toudi czytaj ze zrozumieniem.... jeśli dla ciebie wszystkie czujniki to hall-e ?
    A ty widziałeś kiedyś hall-a w C18NZ ??
  • Level 13  
    Może się nie rozumiemy.
    Co to jest dla Ciebie czujnik Hall??
  • Level 31  
    Chodzi o to że w tym silniku NIE MA żadnego czujnika hall-a i o to chodziło Elektritowi. Nie rozumiem zatem Twojego wcześniejszego postu.
  • Level 13  
    Nie rozumiesz, a nawet nie chcesz zrozumieć.
    Jeżeli masz ograniczone rozumowanie na temat tzw.czujnika Halla i traktujesz go jako ten czujnik, który jest wbudowany w aparat zapłonowy, to faktycznie w silniku C18NZ go nie ma.
    Ale jest czujnik który wykorzystuje zjawisko Halla, mierząc obroty wału korbowego.
    Jeżeli stwierdzisz że takiego czujnika niema to zapraszam z powrotem do szkolnej ławki.
    Padnie czujnik wału i macie taki sam efekt jak czujnik w aparacie, a w Oplach jest to częste zjawisko.
  • Level 31  
    Ty dalej swoje. Post dotyczy konkretnego silnika, po co więc snujesz swoje smutne wywody na temat który nie dotyczy TEGO wątku.Czujniki wykorzystujące efekt halla są stosowane zarówno jako CKP jak i CMP i nigdzie wcześniej temu nie zaprzeczyłem.
    Ochłoń "miszczu" i czytaj ze zrozumieniem oraz pisz na temat, a najlepiej strzel sobie setkę . :D
  • Level 13  
    Ten dalej swoje.
    Pisz przecież że problemem przy tym konkretnym silniku C18NZ, może być czujnik na wale i dostaje zj..bki.
    Nie fachowiec powie że to czujnik Halla i nie musi zaraz zostać wyśmiany, jeżeli ma na myśli czujnik na wale.

    P.S. Zobacz co inni rozumieją pod pojęcie "czujnik Halla"
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1334938.html
    Proszę mnie nie bluzgać ja akurat wiem co to jest czujnik Halla, występujący np. w aparacie zapłonowym grupy VW (golf passat sharan itp), ale nie każdy nazywa wszystkie elementy po imieniu, dlatego niektórzy nazywają czujniki wałków/wału czujnikami Halla.
    W sumie forum jest po to aby pomagać, a nie wyśmiewać się z niewiedzy innych. Jak ktoś jest fachowcem to niech wszystko fachowo wyjaśni, a nie wyśmiewa się z niewiedzy.
    Czytam nieraz te wypociny i też mi nerwy puszczają, ale nikomu nie ubliżam.
  • Level 10  
    Problem rozwiązany wymieniłem moduł i auto śmiga aż miło temat zamykam dzięki wszystkim !!!