Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Potrzebny regulator !!!

SEBI.I 26 Kwi 2004 17:51 3006 24
  • #1 26 Kwi 2004 17:51
    SEBI.I
    Poziom 11  

    Mam problem z regulatorem ładowenia do motocykla(HONDA)
    Stary się skończył a zakup nowego odpada(około 800 zł)
    Jak mi się wydaje jestam arternator jedno fazowy bez szczotkowy
    Daje około 38V a na wyjściu z regulatora ma być 6V
    Czy możecie coś doradzić :?:

    Zgóry dzieki :(

    0 24
  • #2 26 Kwi 2004 22:14
    thalex
    Poziom 16  

    Też nie wiem co tam może być ale nie sugeruj się wielkością napięcia, ważniejsza jest wartość prądu jaka płynie do akumulatora.
    Wartośc prądu do akumulatora można ograniczać opornikiem, przyjmując maksymalnie jedną dziesiątą pojemności akumulatora i dobrać pasujący opornik sprawę masz rozwiązaną wadą takiego rozwiązania jest przeładowanie akumulatora ale przy starannym dobraniu opornika porzez wyrywkowe pomiary w czasie eksploatacji wadę tę da się zminimalizować.

    Zrób próbę, podłącz ten alternato do akumulatora poprzez żarówkę 6V 25W lub podobną i zmierz prąd ładowania, w tym przypadku żarówka będzie właśnie opornikiem ograniczającym. Dobierając np. żarówki jest szansa na tańsze rozwiązanie niż nowy regulator.

    Zdaję sobie sprawę, że rozwiązanie z opornikiem to raczej prymitywne ale za to najprostsze. Można oczywiście zrobić regulator na tranzystorze ale tutaj Ci raczej nie pomogę bo nie mam sprawdzonych schematów.

    0
  • #3 27 Kwi 2004 00:15
    azibik
    Poziom 32  

    podaj schemat mechaniczny przewodów wychodzących z alternatora ,może coś poradzę

    0
  • #4 27 Kwi 2004 00:48
    SEBI.I
    Poziom 11  

    Sa tylko dwa przewody.

    0
  • #5 27 Kwi 2004 14:39
    jozefg
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Coś mi to nie pasuje - nie ma regulatora a alternator daje napięcie ???

    0
  • #6 27 Kwi 2004 15:12
    SEBI.I
    Poziom 11  

    Jak mi się wydaje jestam arternator jedno fazowy bez szczotkowy.
    Są dwie cewki połączone szeregowo a pomiędzy nimi obraca się magnes:

    Emblemat usunąłem, był stanowczo za duży.
    Wydłuża to czas ładowania stron.
    ankuch.

    0
  • #7 29 Kwi 2004 00:42
    _jta_
    Specjalista elektronik

    A może oryginalny regulator był impulsowy?

    0
  • #8 29 Kwi 2004 00:55
    SEBI.I
    Poziom 11  

    Nie mam pojecia. To jest HONDA 82r raczej nie sądze.
    W starym nie było zbyt wiele elementów,biała płytka formatu2*3 cm i jeśli się nie mylę to zenerka :?

    0
  • #9 29 Kwi 2004 11:37
    msb
    Poziom 14  

    jozefg napisał:
    Coś mi to nie pasuje - nie ma regulatora a alternator daje napięcie ???
    no i normalne daje !!! i to właśnie takie duże jeśli alternator wisi w powietrzu dlatego nie wolno puszczać alternatora bez połączenia z akumulatorem jeśli np podczas działania auta odłączysz przewód masy do acu to masz do wymiany moduł zapłonowy alarm i inne normalnie działające gadżety. Merrooo18KrK czy puszczałeś ten alternator w powietrzu? jeśli w motorze to sprawdź na początku instalacje prądową

    0
  • #10 29 Kwi 2004 12:02
    jozefg
    VIP Zasłużony dla elektroda

    msb napisał:
    jozefg napisał:
    Coś mi to nie pasuje - nie ma regulatora a alternator daje napięcie ???
    no i normalne daje !!!

    Wobec tego to nie jest alternator tylko zwykły iskrownik z uzwojeniem tzw prądowym służącym do ładowania akumulatora.
    W tym module prawdopodobnie był mostek prostowniczy lub dioda i ew. ogranicznik napięcia 7,2V .

    :arrow: Stare WSK miały tylko diodę... :D

    0
  • #11 29 Kwi 2004 14:33
    SEBI.I
    Poziom 11  

    Czytam to co piszecie i nadal niewiem co mam tam zastosować.Dajcie jakieś przykładowa układy :!:

    0
  • #12 29 Kwi 2004 15:26
    jozefg
    VIP Zasłużony dla elektroda

    SEBI.I napisał:
    Sa tylko dwa przewody.


    Jeden przewód podłącz do akumulatora ( - ) , a drugi przez diodę 5-amperową do drugiego zacisku akumulatora ( + ).
    :arrow: Uruchom silnik i zrób pomiary :

    Jaki prąd pobiera akumulator?
    Jakie napięcie jest na akumulatorze na średnich obrotach?

    0
  • #13 29 Kwi 2004 16:04
    SEBI.I
    Poziom 11  

    Narazie nie mogę tego sprawdzić bo mam motor za miastem.Narazie mam tylko tyle:moc 112W przy 5000 obr. bateria 6V 4Ah; A tak to wygląda w orginale:

    0
  • #14 29 Kwi 2004 16:16
    msb
    Poziom 14  

    żółty przewód jest prawdopodobnie regulującym daj go przez żarówkę do masy i zobacz wpływ na napięcie wyjściowe jeśli nastąpi spadek napięcia popróbuj z schematami regulatorów do fiata126 można je znależć w starych RE łatwo je było przerobić na 6v

    0
  • #15 29 Kwi 2004 23:31
    SEBI.I
    Poziom 11  

    Jak mi się wydaje jest tam arternator jedno fazowy i niema tam szczotek.


    Są dwie cewki połączone szeregowo a pomiędzy nimi obraca się magnes.


    Są tylko dwa przewody wychodzące plus oraz masa.


    Jak mam tutaj zastosować regulator od "malucha"?????????

    0
  • #16 30 Kwi 2004 10:38
    jozefg
    VIP Zasłużony dla elektroda

    msb napisał:
    żółty przewód jest prawdopodobnie regulującym

    Żółty zasila regulator...
    A ja się zastanawiam co robi czarny idący z regulatora do stacyjki ...
    Cytat:
    popróbuj z schematami regulatorów do fiata126 można je znależć w starych RE łatwo je było przerobić na 6v


    Absolutnie ! Żaden regulator z samochodu!
    Z tego co widzę to w tym regulatorze jest :
    1.- mostek prostowniczy
    2.- stabilizator napięcia 7,2V/1A

    0
  • #17 30 Kwi 2004 14:16
    SEBI.I
    Poziom 11  

    jozefg napisał:

    Z tego co widzę to w tym regulatorze jest :
    1.- mostek prostowniczy
    2.- stabilizator napięcia 7,2V/1A


    Czy taki stabilizator nie będzie za słaby,mi się wydaj ze powino być może 8A .Oświetlenie też potrzebuje trochę prądu. Tak mi się wydaje :?:

    0
  • #18 30 Kwi 2004 14:30
    jozefg
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Trzeba w motorze sprawdzić skąd jest brany prąd na zapłon i reflektor.
    Czy bez regulatora i akumulatora silnik pracuje i czy są światła drogowe (postojówka i sygnał na pewno z akumulatora)

    0
  • #19 30 Kwi 2004 14:42
    SEBI.I
    Poziom 11  

    Do zapłonu jest osobna cewka,światła są zasilane z tego układu co akumulator.

    0
  • #20 30 Sty 2005 18:20
    SEBI.I
    Poziom 11  

    Temat już stary ale muszę go reaktywować.
    Wpadłam na pomysł?
    A może by tak zrezygnować z akumulatora i tych nieszczęsnych 6V.
    Żeby było tylko oświetlenie.
    Zastosować tylko stabilizator 12V i około10A(arternator daje max 38 V).
    Co Wy na to ??????????

    0
  • #21 30 Sty 2005 18:36
    jozefg
    VIP Zasłużony dla elektroda

    To przez cały rok nie jeżdzisz? hmm
    Z tego co piszesz wynika że tam jest zapłon bateryjny...
    Poszukaj w necie schemat instalacji tego motocykla bo z tego co piszesz nic wywnioskować nie idzie...

    0
  • #22 31 Sty 2005 00:31
    SEBI.I
    Poziom 11  

    Zapłon ma osobną cewkę,niemiałem tylko świateł.

    0
  • #24 01 Lut 2005 04:37
    SEBI.I
    Poziom 11  

    Nic mi to niedaje.
    Ja potrzebuję schematu samego regulatora!!
    Ale dzięki!

    0
  • #25 11 Maj 2006 14:58
    paprix
    Poziom 9  

    zapewne ten motocykl to honda xl 500 6v mam taki sam i nie mam modulu jak bys mial schemat modulu bym byl wdzieczny

    0