Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Samsung RS21 DC NS w lodówce zbiera się lód

darodaro100 07 Kwi 2009 14:56 14859 16
  • #1 07 Kwi 2009 14:56
    darodaro100
    Poziom 9  

    Witam wszystkich i proszę o pomoc, kupiłem Samsung RS21 DC NS, problem tkwi w tym że gościu w sklepie, się wykręca od gwarancji mianowicie raz ją zabrał i nic nie wymienił i stwierdził że ją trzeba było wyregulować totalna paranoja i próbuje sam naprawić tą lodówkę,mianowicie po dwóch trzech tygodniach, w lodówce zbiera się lód, tam gdzie jest wentylator, i ta aluminiowa chłodnica gdzie robi zimno, po jej wyłączeniu na parę godzin z prądu, wszystko dział super aż znów zbierze sie lód, i znów zaczyna sie problem ten lód zaczyna obcierać o wentylator, jak się on załącza i jak się otworzy lodówkę kiedy sie wyłączy,i problem tkwi w rozmrażaniu lodówki czy tam jest jakaś grzałka co powinna rozmrażać tą lodówkę czy jest uszkodzony jakiś czujnik proszę o pomoc

    Moderowany przez mrhari:

    Temat poprawiłem po raporcie

    4 16
  • #2 07 Kwi 2009 19:56
    samsu100
    Poziom 22  

    Tu potrzeba serwis a nie "gościa" w sklepie. Należy wymienić tę osłonę w której jest zamontowany wentylator na nową i powinno być po kłopocie.
    Dla świętego spokoju można dodatkowo wymienić sensor odmrażania.
    Aktualnie aby na jakiś czas było dobrze można chłodziarkę odmrozić ale w tym przypadku kilka godzin nie wystarczy. Co najmniej doba z otwrtymi drzwiami od części chłodziarkowej. Dodatkowo wkładana żywność musi być pakowana, garnki przykrywane pokrywkami, używać hermetycznych pojemników aby jak najmniej wilgoci mogło odparować z żywności.

    0
  • #3 07 Kwi 2009 20:40
    darodaro100
    Poziom 9  

    A czy mogę zapytać się, gdzie znajduje się ten sensor odmrażania i drugie pytanko, po co wymieniać tą obudowę z wentylatorem przecież to tylko plastikowa obudowa z wentylatorem?

    0
  • #4 07 Kwi 2009 21:49
    ROBSON33
    Moderator AGD

    Powołaj się na ustawę o niezgodności towaru z umową
    Konsumenci pytają:

    Kupiłem lodówkę, na którą otrzymałem gwarancję. Sprzęt zepsuł się przed upływem 2 lat od zakupu i udałem do się do sprzedawcy celem złożenia reklamacji. Ten odmówił przyjęcia reklamacji twierdząc, że mam gwarancję, a sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności gdyż nie wyprodukował towaru.
    Czy rzeczywiście muszę zgłosić się do serwisu?

    Nie ma takiego obowiązku, ponieważ sprzedawca odpowiada równolegle z producentem za towar. To kupujący decyduje do kogo złoży reklamację i z jakiego tytułu: z niezgodności do sprzedawcy czy z gwarancji do serwisu. Sprzedawca ma obowiązek przyjąć i rozpatrzyć reklamację, gdyż za towar odpowiada z mocy samego prawa mimo iż nie jest jego wytwórcą.
    W przypadku stwierdzenia niezgodności towaru z umową przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania. Niezgodność z umową jest innym pojęciem niż wada towaru - w zakres tego pojęcia wchodzą także braki ilościowe.

    Towar należy uznać za niezgodny z umową, gdy nie posiada właściwości w niej określonych, nawet jeżeli brak zgodności nie ma znaczenia dla wartości czy użyteczności towaru. Natomiast nie stanowi niezgodności z umową wada, która została w umowie przewidziana lub która jest zwykłą właściwością danego towaru. Każdy towar jest niezgodny z umową, jeżeli wystąpiły nieprawidłowości w jego zamontowaniu i uruchomieniu.

    Nie ma znaczenia, czy montaż był wykonany przez profesjonalistę (sprzedawcę lub osobę za którą ponosi on odpowiedzialność w ramach umowy sprzedaży), czy przez konsumenta, jeżeli zrobił on to zgodnie z otrzymaną instrukcją. Sprzedawca nie odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową, gdy: - kupujący wiedział o tej niezgodności, - oceniając rozsądnie, kupujący powinien był wiedzieć o niezgodności, - powstała ona z przyczyny tkwiącej w materiale dostarczonym przez kupującego.

    Jeżeli towar jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową poprzez naprawę albo wymianę na nowy. Chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Kupujący (nie sprzedawca) wybiera konkretne roszczenie, tj. żądanie naprawy lub wymiany, należy to zrobić na piśmie.

    0
  • #5 07 Kwi 2009 23:04
    darodaro100
    Poziom 9  

    postaram się rozwiązać ten problem ze sprzedawcą ale sam jestem ciekawy na jakiej zasadzie działa te rozmrażanie sam chciałbym wiedzieć gdzie jest ten czujnik i czy jeszcze może być coś uszkodzone bo wszystko działa poprawnie tylko nie chce się rozmrozić

    0
  • #6 09 Kwi 2009 18:24
    darodaro100
    Poziom 9  

    Poruszam już kolejny raz moje pytanie na tym forum moja lodówka to firmy Samsung rs 21 dc ns jak sprawdzić czy są dobre grzałki w lodówce bo nie chce sie rozmrażać jest to dwu skrzydłowa lodówka z jednej strony zamrażarka a z drugiej chłodziarka i od strony chłodziarki na dole powstaje co trzy tygodnie lód i nie wiem jak sprawdzić grzałki może one sa winne może ktoś mi pomoże jakie powinny mieć oporność może ktoś mi odpowie na moje pytanie ile powinno być na mierniku a może idzie je sprawdzić w jakiś inny sposób a może jest coś innego uszkodzone proszę o pomoc moje gg to 202859

    Moderowany przez mrhari:

    Scaliłem. Proszę zapoznać sie z regulaminem!

    0
  • #7 11 Kwi 2009 23:19
    samsu100
    Poziom 22  

    Już wcześniej pisałem co trzeba zrobić. Jeśli chłodziarka jest na gwarancji - to wezwać serwis i nie grzebać. Jak po gwarancji to albo serwis albo własne działanie. Aby sprawdzić czy grzałka defrosta działa można zobaczyć wizualnie po zdjęciu osłony parownika chłodziarki będzie widać czy cały parownik jest zarośnięty lodem czy jest czysty a zarośnięte są kanały wokół wentylatora, czy nie zamarzł otwór odprowadzania wody. Sprawdzenie w tym przypadku np omomierzem grzałek też żaden problem.
    Dane są następujące: grzałka defrosta 110 W, grzałka odpływu wody 35 W, oporność sensora defrosta 5 kOhm/25 st C,
    numer katalogowy osłony którą wg mnie trzeba wymienić aby mieć spokój z tą usterką: DA97-05290Q i profilaktycznie wymienić sensor defrosta.
    Pozdr. AK

    0
  • #8 12 Kwi 2009 00:21
    darodaro100
    Poziom 9  

    dorzucę fotkę żeby mi ktoś doradził co trzeba wymienić bo jak na moje oko to jest wszystko w lodzie i chyba wydaje mi sie że padł czujnik a gwarancji niema bo to był towar drugiego gatunku który kosztował 1800złoty a normalnie kosztuje około 5000
    Samsung RS21 DC NS w lodówce zbiera się lód

    0
  • #9 27 Kwi 2009 22:32
    darodaro100
    Poziom 9  

    pomocy dziś zaczął pracować głośno wentylator w zamrażarce więc widocznie nie jest to czujnik de frosta i grzałka bo przedtem działo się to w chłodziarce a teraz nawet w zamrażarce pomocy czy jest jeszcze coś innego oprócz tych dwóch rzeczy odpowiedzialne za rozmrażanie całej lodówki może jakaś część z tyłu lodówki pomocy ludzie

    1
  • #10 29 Kwi 2009 22:38
    darodaro100
    Poziom 9  

    ludzie pomocy ponawiam mój temat po raz kolejny mam lodówkę Samsung rs 21 dc ns i problem tkwi w tym że zbiera się lód w chłodziarce i w zamrażarce wydaje mi się że grzałki są sprawne i czujniki też bo dziwne by było jak zbiera się lód w dwóch stronach czy jest jakieś urządzenie może z tyłu lodówki co steruje tym no frostem jestem laikiem więc prosił bym o pomoc dorzucę jeszcze fotkę z chłodziarki może ktoś mi pomoże bo gwarancji juz nie mam na ten towar a pewnie naprawa będzie droga może to sam z czyją pomocą zrobię proszę o pomoc wyczytałem już na forum że wilgoć zbiera się na tym gdzie ja na zdjęciu mam lód grzałka to grzeje i odpływa z tyłu lodówki do pojemnika a tam jest odparowywana tylko że u mnie nie chce się ta grzałka załączyć i ta woda odpłynąć do tego pojemnika z tyłu pomocy
    Samsung RS21 DC NS w lodówce zbiera się lód

    Moderowany przez mrhari:

    Scaliłem.

    2
  • #11 31 Paź 2009 01:23
    matiz112
    Poziom 2  

    samsu100 nie wiem skąd masz takie informacje że trzeba wymienić obudowe w której jest wentylator i będzie dobrze BZDURA !!!
    darodaro100 przy parowniku po prawej stronie w takiej białej otulinie jest zabezpieczenie termiczne grzałki sprawdź omomierzem czy jest przejście jeśli nie ma to wymień i wszystko będzie ok. Grzałke czy jes sparawna można sprawdzić podłączając bezpośrednio do pradu 220v

    2
  • #12 31 Paź 2009 17:29
    darodaro100
    Poziom 9  

    Ten bezpiecznik jest dobry bo go sprawdzałem mi si wydaje że może być uszkodzony czujnik temperatury tz. czujnik defrost bo go sprawdzałem miernikiem i jak ktoś wyżej napisał powinno być 5 k Ohm/25 st C as ja miałem 3 k Ohm zamówiłem nowy może to cos pomoże bo ten co mam może podawać inne parametry i na dodatek teraz musiałem odmrażać nawet drugą stronę lodówki to juz sam nie wiem o co w niej chodzi proszę niech toś mi doradzi co mam zrobić a może ten czujnik jest winny

    1
  • #13 31 Paź 2009 18:32
    TomekCarlos
    Poziom 26  

    Naprawiałem ten sam model chłodziarki gdzie objawy były identyczne. Okazało się że winny był wentylator który nie działał, a dokładnie kostka przy wentylatorze - prześniedziałe styki

    1
  • #14 31 Paź 2009 23:21
    darodaro100
    Poziom 9  

    Wentylator działa bo nawet słychać jak nazbiera się lodu za dużo i zaczyna obcierać ten lód o ten wentylator

    0
  • #15 01 Lis 2009 13:25
    darodaro100
    Poziom 9  

    a może być uszkodzony bezpiecznik bimetaliczny ?

    1
  • #16 01 Lis 2009 16:36
    samsu100
    Poziom 22  

    Dziwię się że od kwietnia br ta chłodziarka nie jest jeszcze naprawiona. Pisałem wówczas co wg mnie trzeba wymienić aby zapomnieć o kłopocie. Oczywiście nie piszę o podstawowych sprawdzeniach jak sprawność grzałki defrosta czy przejście bezpiecznika termicznego. Jak takich podstawowych sprawdzeń nie potrafimy zrobić to nie należy wogóle zabierać się za naprawę tej chłodziarki. Dodatkowo należy wiedzieć że chłodziarka RS21 sama dokonuje testowania podstawowych obwodów i w przypadku uszkodzeń sensorów lub silniczków wentylatorów wykaże na wyświetlaczu na drzwiach zamrażarki odpowiednią informację.

    Moderowany przez mrhari:

    Również jestem zdziwiony że to tak długo trwa. Temat zamykam. Regulamin 8.1

    0
  • #17 03 Lis 2009 13:24
    darodaro100
    Poziom 9  

    Ponawiam temat po raz kolejny ,mam Samsung rs 21 dc ns, musze się zdać na wasze opinie ponieważ serwis który mnie odwiedzał był bezradny, problem jest w tym że lodówka się nie rozmraża jak i chłodziarka tak i zamrażalka.W obu częściach lodówki grzałki są sprawne na 100%, bezpieczniki termiczne które są w środku sprawne na 100%, czujniki de frost sprawne na 100%,po wciśnięciu dwóch przycisków na panelu sterowania niema żadnego błędu, jeśli się lodówkę wyłączy na chwile ,to po włączeniu wyskakuje z prawej strony liczba 3 i po chwili wskakuje temperatura i lodówka zaczyna mrożić. Zauważyłem jednak żę w lodówce pracuje cały czas agregat tz.ciągle słychać jego prace. Czy może być uszkodzony bezpiecznik bimetaliczny i jeśli by był uszkodzony to pokaże lodówka ten błąd na wyświetlaczu.Proszę o pomoc bo koleś co naprawia lodówki jest bezradny naprawia ją od pół roku a lodówka dalej się nie rozmraża.Myślałem już nad wymianą modemu sterowania może to coś by pomogło,ludzie pomóżcie.

    Dodano po 1 [minuty]:

    i chciałem jeszcze dodać że wentylatory też są sprawne 100%


    Moderowany przez mrhari:

    Jeśli kolega sam nie naprawia tylko robi to serwis i serwis nie daje rady to może trzeba zmienić serwisanta? Tematy scaliłem i pozostawiam zamknięte. Regulamin 8.1

    -1