Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wzrastające obroty Astra II 1.6 (X16SZR)

07 Kwi 2009 17:15 8895 40
  • Poziom 15  
    Witam. Od około 5-ciu miesięcy obserwuję dziwne zachowanie obrotów biegu jałowego. Wbrew pozorom nie jest on typowy, jak wiele innych przypadków opisywanych na forum. Po pierwsze silnik odpala bez problemu zarówno zimny jak i ciepły. Kiedy zapalę zimny silnik obroty wynoszą około 1200 i są stabilne. Po przejechaniu w mieście czy poza nim kilku km. i nagrzaniu silnika obroty wzrastają na jałowym i wynoszą około 1200-1300. Dodam, że wtedy trochę falują, ale nieznacznie. Gdy wtedy stanę i zgaszę gorący silnik a potem po około 10 minutach zapalę początkowo obroty są około 1000, trochę falują, ale po kilkudziesięciu sekundach bez ruszania z miejsca znowu wzrastają do około 1300. Dodam, że zapala się wtedy check, ale w czasie jazdy nigdy się nie zaświeca. Zaczęło się to w listopadzie 2008. Dwa razy podczas dojeżdżana do świateł zawiesił mi się na 2000 i musiałem zgasić i ponownie odpalić. Silnik wtedy jeszcze był w fazie rozgrzewania. Czekałem, aż zrobi się cieplej i nic. Teraz jest około 20 st. na dworze i to samo. Auto nie przerywa, nie ma LPG, silnik sprawuje się poza tym bez zarzutu. Myślałem o podpięciu pod kompa, ale szkoda mi wydawać 80 zł gdyż może nic nie wykazać. Aha czy po wymianie krokowca potrzeba jakiejś adaptacji obrotów, czy nie bedą wariować? Co to w ogóle może być? Autko trochę słabnie na rozgrzanym silniku. Czekam na sugestie.....
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    koledze też sie zaświecał check i nic nie wykazało i co płacz nie płacz stówę wyrzucił. A badał w ASO.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    Przepraszam, ale za nic nie wiem jak to zrobić, jak to cofnąć parametry i prześiwetlić, czy to jeszcze coś innego niż zwykłe podpięcie pod kompa?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    Rozumiem. Czy podpięcie pod kompa wiąże się z jakimś ryzykiem, np. uszkodzeniem jednostki sterującej itp?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    Jeszcze jedno. Czy takie badanie zajmuje dużo czasu i czy musi być wykonywane w ASO czy też u sprawdzonego, ale prywatnego elektromechanika? Zastanawiałem się też jak on to zrobi ponieważ słyszałem o jakims mostkowaniu biegunów i wydaje mi się, że to domowy sposób, z drugiej strony domyslam się, że wpina się jakąś wtyczkę? wolałbym ten drugi sposób, po prostu niechciałbym żeby gość uczył się na moim aucie?
  • Moderator Samochody
    Diagnostyka zajmuje kilka minut, ale warto się przejechać z podpiętym "komputerem" (diagnoskopem). Nie musi to być robione w ASO, ale u kogoś kto ma doświadczenie i dysponuje odpowiednim sprzętem a nie "kasownikiem" do błędów z Allegro za 200zł...

    Może być nieszczelność w układzie dolotowym (np. na wspomaganiu hamulców), może być uszkodzony czujnik temperatury cieczy, oczywiście nie można wykluczyć i zablokowanego nastawnika dawki powietrza obrotów jałowych (o ile w tym silniku nie ma elektronicznej przepustnicy). Choć z drugiej strony na diagnostyce z tych usterek szanse ma wyjść tylko czujnik i to niekoniecznie jako błąd, a po odczycie parametrów.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    Do tzok. Czy nastawnik dawki powietrza to w Twoim rozumieniu silnik krokowy?

    Do elektrit. Skoro to standardowa usterka i prosta do usunięcia to na czym polega?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    Zaczynam się bać, czy będę musiał ponownie wgrać oprogramowanie? czy w ogóle mogę na razie tak jeździć? dodam, że jak jeździłem na Pb 95 nic się nie działo ale od 4 miesięcy leję Vervę 98? chyba to nie ma znaczenia?
  • Poziom 22  
    A moze elektrit napisze konkretnie co siada w tych sterownikach, ktory element ??
  • Poziom 15  
    Pewnie, że bym podesłał, ale mam taka pracę, że auto niezbędne codziennie, więc to wykluczone. W mojej miejscowości jest elektromechanik, który jest sprawdzony i popularny. Może jestem przewrażliwiony po tym co się stało mojemu kumplowi po diagnostyce.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Spec od samochodów
    niedługo będziesz naprawiał przez internet
  • Poziom 22  
    To forum jest do pomagania innym, właśnie po to żeby ktoś mógł sam sobie cos zrobić. bo ktoś kto nie chce samemy podjąć sie naprawy to nie pisze na orum z proźbą o pomoc tylko oddaje auto do serwisu.
  • Poziom 15  
    Właśnie wróciłem od diagnosty i co???................. sterownik wolnych obrotów. Tak wykazało badanie. Czy mogę jeszcze w coś wątpić? czy sterownik wolnych obrotów to inaczej silnik krokowy?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    Zbadałem auto na kompie i jeszcze mam dalej szukać przyczyn, to jest gorsze niż biegunka. Sądziłem, że po takim komunikacie na kompie jest wszystko jasne a tu.... dalsza łamigłówka. Krokowca napewno wymienię (zresztą od początku na niego stawiałem a wszyscy pukali się w głowę). No dobra, zgadzam się, że krokowcem steruje jakiś układ, gdyby był uszkodzony tenże układ to chyba powinno to wyjść na diagnostyce? a wyszedł tylko sterownik obrotów. Jedyne co mnie ciekawi to to, że diagnosta powiedział, że nie można usunąć tego błędu z kompa w aucie.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    Elektrit to powiedz mi jak się odniesiesz do tego co wywalił komputer, po diabła płacę kasę i robię badanie, po co te wszystkie programy diagnostyczne, czy to już nic nie znaczy?, uważam, że sterownik silnika to chyba dość poważna sprawa i jakby był uszkodzony to nie sądzę, że byłyby to tylko podwyższone obroty. Poza tym diagnosta sam nie wierzył w to co zobaczył na ekranie, ale potwierdził że to krokowiec. Nie będę wywalał 1000 zł na sterownik. Poza tym bardzo ciekaw jestem co mogło się popsuć w tym sterowniku bo tego jak dotąd nie wiem.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 39  
    jarek14r napisał:
    po diabła płacę kasę i robię badanie, po co te wszystkie programy diagnostyczne, czy to już nic nie znaczy?, ....... Poza tym diagnosta sam nie wierzył w to co zobaczył na ekranie, ale potwierdził że to krokowiec......


    tak jarek14, te wszystkie kompy i programy nic nie znaczą jeśli obsługuje je osoba która potrafi np tylko skasować błędy
  • Poziom 15  
    Powiem tak. Właśnie wróciłem z ASO i jestem po wymianie krokowca i co...... git. Wszystko ok. obroty stoją jak wryte na około 850. Auto lepiej się zbiera z dołu, check się nie zapala. Zrobiłem około 20 km po tej wymianie gasiłem zapalałem kilka razy i jest idealnie.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto