Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra A żółta kontrolka i bardzo wysokie obroty

rafi326 07 Kwi 2009 17:57 5447 10
  • #1 07 Kwi 2009 17:57
    rafi326
    Poziom 2  

    Witam ,kupiłem dwa tygodnie temu swój pierwszy samochód - Opel Vectra A 1.6 benzyna, niestety jako laik nie zauważyłem żółtej kontrolki a gdy go kupowałem silnik był już gorący i palił dobrze.
    Następnego dnia gasł na skrzyżowaniach i miał nie równe obroty, kontrolka cały czas się paliła. Wymieniliśmy świece i kable ale to samo , zauważyliśmy z ojcem że coś jest nie podłączone okazało się że to silnik krokowy w dodatku był już zepsuty(nie miał sprężynki).
    Dzisiaj podłączyłem nowy silniczek i to samo , czyli 2500 obrotów na starcie , źółta kontrolka się pali ,nie wpływa na jazda poza kopceniem i ilością spalanej benzyny jednak gdy czasami gaśnie podczas jazdy to silnik chodzi dużo ciężej i sam gaśnie, byłem pewiem że to ten krokowiec ale najwidoczniej to nie to. Panowie pomocy co robić czy to sonda lambda jest winna a może sterownik , jeśli tak to proszę napiszcie jak go wymontować i co zrobić ?

    Pozdrawiam rafał

    -1 10
  • #2 07 Kwi 2009 18:02
    707067
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 07 Kwi 2009 18:07
    fuczek
    Poziom 15  

    Szukaj tutaj (=Vectra Klub Polska, dział Porady Vectra A). Dyskusję nad trochę podobnym problemem masz tu: Link. Powodzenia!

    0
  • #4 07 Kwi 2009 19:18
    rafi326
    Poziom 2  

    Panowie wyjąłem sterownik i pukałem w metalową obudowę , silnik zmienia arytmie pracy a kontrolka gaśnie, rozebrałem go , co mam teraz zrobić ?

    0
  • #5 07 Kwi 2009 19:20
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Jak rozebrałeś to pukaj do skutku.

    0
  • #6 07 Kwi 2009 19:23
    707067
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 07 Kwi 2009 19:39
    fuczek
    Poziom 15  

    To mogą być zimne luty wewnątrz sterownika. Oczywiście rozebrałeś sterownik po odłączeniu od napięcia zasilania? Trzeba zobaczyć, czy luty na złączach wewnątrz obudowy nie popękały. Dobrze jest profilaktycznie wszystkie przelutować.
    Następna rzecz do sprawdzenia to ścieżki na płytce drukowanej i kondensatory elektrolityczne (jeżeli są) - czy nie straciły pojemności/ nie wyciekły.
    Jeśli nie masz wprawy i sprzętu, to znajdź znajomego elektronika - samemu można narobić szkód.

    0
  • #8 07 Kwi 2009 20:10
    rafi326
    Poziom 2  

    tak rozebrałem po odłączeniu od napięcia zasilania , ale on zmienia prace nawet kiedy poruszam nim kiedy jest podłączony, np jak dociskam kostki z kablami które są do niego podłączone, może to sprawa kostek , samemu napewno nie będę tam nic lutować

    0
  • #9 07 Kwi 2009 20:25
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 07 Kwi 2009 21:40
    707067
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 10 Kwi 2009 16:08
    rafi326
    Poziom 2  

    Odpuściłem sobie lutowanie tego sterownika ,pojechałem na szrot i dostałem działający za 120 zł , autko chodzi super , wszystko działa.
    Mam nadzieje że objawy usterki jakie wypisałem na początku pozwolą komuś zaoszczędzić czas i pieniądze.


    Dziękuję i pozdrawiam

    -1