Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MAN TGA Błąd ZBR 00111-10

2Mati 07 Kwi 2009 20:36 49982 20
  • #1 07 Kwi 2009 20:36
    2Mati
    Poziom 9  

    Mam problem wyświetla mi sie cały czas błąd : ZBR 00111-10
    Poza tym jadąc na tempomacie na wysokiej 8-mce raz na jakiś czas sam bieg mi wyskakuje,a gałka jest cały czas na swoim miejscu.Czy to jest jakiś porblem z elektroniką ??
    Bardzo prosze o porady i z góry dziękuje...

    9 20
  • #2 12 Kwi 2009 08:29
    Artur2910
    Poziom 16  

    ZBR 00111-10 masz problem z czujnikiem poziomu płynu chłodzącego silnika w zbiorniczku wyrównawczym - przerwa w obwodzie

    32
  • #3 04 Cze 2009 00:36
    pucek21
    Poziom 13  

    Poza tym jadąc na tempomacie na wysokiej 8-mce raz na jakiś czas sam bieg mi wyskakuje,a gałka jest cały czas na swoim miejscu.Czy to jest jakiś porblem z elektroniką ??


    kolego jest to problem z blokiem zaworowym na skrzyni biegów. pozdrawiam

    4
  • #4 04 Cze 2009 11:58
    sztajner rudolf
    Poziom 11  

    może niekoniecznie

    4
  • #5 05 Cze 2009 09:15
    pucek21
    Poziom 13  

    słusznie kolego, może niekoniecznie. Ale jest to częsty przypadek.

    4
  • #6 19 Sie 2009 09:26
    meguso
    Poziom 8  

    witam
    przepraszam ze odkopuje stary temat ale potrzebuje pilnie pomocy chodzi o dwa błedy w TGA

    ZBR 03603 -06
    FFR 03277 -00

    prosze o szybka odpowiedz :)

    5
  • #7 20 Sie 2009 22:24
    Oporniczek
    Poziom 18  

    ZBR 03603 -06 Przekaźnik światła cofania - zwarcie do +U-bat
    FFR 03277 -00 Brak szyny CAN silnika

    3
  • #8 22 Sie 2009 20:42
    fafaik
    Poziom 12  

    meguso napisał:
    witam
    przepraszam ze odkopuje stary temat ale potrzebuje pilnie pomocy chodzi o dwa błedy w TGA

    ZBR 03603 -06
    FFR 03277 -00

    prosze o szybka odpowiedz :)


    przy błędzie 03277-00 najczęściej przyczyną jest brak zasilania EDC, jeśli silnik nie odpala proponuję na początek sprawdzić bezpieczniki na silniku

    2
  • #9 15 Kwi 2010 20:20
    azii
    Poziom 12  

    witam
    czy ktoś poradził sobie z błędem frr03277-00.

    z góry dzieki za odopwiedz.

    3
  • #10 13 Sty 2011 11:09
    darozy
    Poziom 2  

    czy ktoś wie co oznaczają te błędy w manie??
    EDC-03014-03
    EDC-0723-04

    1
  • #11 13 Sty 2011 15:50
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    EDC 00723 to pomocniczy czujnik prędkosci obrotowej
    EDC 03014 to problem z przekaznikiem głownym sluzacym do zasilania EDC

    3
  • #12 12 Lut 2018 11:07
    buzon1990
    Poziom 10  

    Witam.
    Panowie mam 2 problemy z Manem. Cały czas wyrzuca mi 2 błędy.
    ZBR 3108-05
    EDC 3789-06
    Jest ktoś w stanie powiedzieć od czego taka choinka. Pozdrawiam Łukasz

    1
  • #13 12 Lut 2018 13:30
    Cobrat
    Poziom 21  

    ZBR 03108 - Napięcie zasilania ZBR2, przełącznik/wyłącznik główny zasilania baterii.
    EDC 3789 - Różnica ciśnienia spalin. Czujnik ciśnienia spalin.

    0
  • #14 12 Lut 2018 13:50
    buzon1990
    Poziom 10  

    A mógłbym Cię kolego prosic o więcej informacji jak to rozwiązać.

    0
  • #15 12 Lut 2018 21:21
    darfur5
    Poziom 30  

    W pierwszym kodzie który opisał Cobrat masz zwarcie do masy a w drugim zwarcie do plusa lub padł sam czujnik.

    0
  • #16 01 Kwi 2018 17:10
    buzon1990
    Poziom 10  

    Panowie mam spory problem z manem tgl 8.210. Nie wiem co mu odbiło ale auto nie idzie slychac straszny stukot (chodzi na 3 gary) wydaje mi się że ma problem ze spalinami. Podłączyłem kompa i wywalił mi parę błędów.

    1
  • #17 01 Kwi 2018 17:14
    buzon1990
    Poziom 10  

    Jakby był ktoś tak miły i odpowiedział od czego zacząć co sprawdzić to byłbym wdzieczny. Man 2007r euro4

    0
  • #18 01 Kwi 2018 19:51
    dare23
    Poziom 18  

    Kolego buzon1990 sprawdź katalizator spalin bo prawdopodobnie się zatkał. Na postoju można odpiąć rurę wydechową i szybko ocenić czy praca silnika się poprawi. Ponadto należy zrobic przegląd parametrów pracy silnika, sprawdzić układ dolotowy i EGR.

    0
  • #19 01 Kwi 2018 22:44
    buzon1990
    Poziom 10  

    Ciśnienie na garach równe, zawory były wyregulowane. Jedyne co jeszcze mogę sprawdzić to wydajność wtryskowa. A możliwe jest że by to tak blokował że by przestawal chodzić na 1 gar?

    1
  • #20 02 Kwi 2018 10:26
    dare23
    Poziom 18  

    Jak się mocno katalizator zablokuje sadzą to silnik też nawet zgaśnie tyle że przyczyną mocnego zatkania wydechu jest niesprawność silnika (wysoka emisja cząstek stałych). Pytanie jakie są teraz wartości różnicy ciśnień spalin na wolnych obrotach...
    Jeśli pomimo udrożnienia wydechu nadal będzie pracował na 3 cylindrach to przyczyny ja bym się doszukiwał we wtryskiwaczach lub ich instalacji (pod warunkiem że ciśnienia sprężania są ok). Sprawdź pod pokrywą bezpieczników na silniku czy wiązki od wtryskiwaczy są poprawnie podłączone, czy się nie zluzowały wtyczki i czy przewody tej wiązki się nie przetarły, zwłaszcza przy wejściu wiązki pod pokrywę. Czasami nakrętki przewodów elektrycznych na wtryskiwaczach pod pokrywą zaworów potrafią się poluzować i problem gotowy...

    Jeśli wiązka sprawna i innych uszkodzeń nie widać to możliwe że wtryskiwacz się fizycznie zablokował i nie pracuje a jeśli pracuje i podaje zbyt dużą dawkę (przeciek na iglicy) to najczęściej słychać wtedy mocne stukanie w silniku zwłaszcza gdy jest zimny. W takich przypadkach wtryski do wyjęcia...

    2
  • #21 09 Kwi 2018 23:30
    buzon1990
    Poziom 10  

    Bardzo dziękuję za wcześniejsze podpowiedzi. Kolega trafił w 100 okazało się że wystarczyło kable zaizolowac i idzie jak wściekły. Tylko wciąż mam problem z egr. Dzisiaj wywaliło mi błąd 3850-01 silnik i trójkąt na czerwono. trochę walczyłem z tym i zauwazylem ze jak odepne kostke od silownika to blad gasnie ale wtedy z słownika leci powietrze i nie wiem czy to normalne ale wedle mnie nie powinno tam lecieć powietrze. Przerabia ktoś może temat ż egr w manie. Bez adblue euro4

    2