Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dt gas System Nierówna praca silnika.

Norcio12 07 Kwi 2009 21:14 13487 41
  • #1 07 Kwi 2009 21:14
    Norcio12
    Poziom 13  

    Witam panowie otóż po przeczytaniu postów na naszym forum i innych na temat "dt gas system" nic nie znalazłem odnośnie mojego problemu.A mianowicie w 2008roku zamontowali mi w serwisie Fiata ową instalacje firmy DT Gas System,posiadam fiata Punto II.Moja historia z tą instalacją (*po krótce) zaczyna się tak:Po montażu i odebraniu auta okazuje się ,że silnik nie pracuje równo dałem do reklamacji (ponoć monter założył stary wtrysk),

    Ale do rzeczy mam problem następującego typu gdyż wymieniłem filtry od gazu i teraz mi silnik szatkuje nie równo pracuje na wolnych obrotach i łapie muła jak ruszam tak jakby nie dostał gazu lub za dużo!!Prosił bym koledzy o porady jak to naprawić,co wymienić??na co trzeba zwrócić szczególną uwagę??Nadmieniam że nikt w mojej oklicy nie podejmuje się ustawienia tej instalacji a ten serwis odpada co montował bo miałem z nimi zatargi odnośnie tej instalacji i jestem zdany na siebie.Za informacje bardzo Dziękuje.Pozdrawiam :!::!:

    0 29
  • #2 07 Kwi 2009 22:30
    marekfiesta
    Poziom 19  

    trzeba podłaczyć pod komputer i zobaczyć co się tam dzieje.Może panowie nie umieją ustawić parametrów lub żle zrobili kalibrację.Jaką masz listwe wtryskową valtek taka czerwona czy werona taka szara.Moim zdaniem nie powinna być szyna wtryskowa uszkodzona lecz kto wie,trzeba sprawdzić błędy czy są jeśli nie sprawdzić parametry ewentualnie zkalibrować.Nic więcej nie da rady zrobić pisząc.

    0
  • #3 08 Kwi 2009 12:23
    MAX52
    Poziom 21  

    www.dtgas-system.com.pl lub telefon(081)744 38 10-skontaktuj się z nimi-zapytaj o innego operatora tej instalacji w Twojej okolicy.Pozdrawiam

    0
  • #4 08 Kwi 2009 21:33
    Norcio12
    Poziom 13  

    marekfiesta napisał:
    trzeba podłaczyć pod komputer i zobaczyć co się tam dzieje.Może panowie nie umieją ustawić parametrów lub żle zrobili kalibrację.Jaką masz listwe wtryskową valtek taka czerwona czy werona taka szara.Moim zdaniem nie powinna być szyna wtryskowa uszkodzona lecz kto wie,trzeba sprawdzić błędy czy są jeśli nie sprawdzić parametry ewentualnie zkalibrować.Nic więcej nie da rady zrobić pisząc.


    Moja listwa jest szara.A posiadasz możę jakieś materiały o ustawieniu tej instalacji??Dzięki za informacje

    0
  • #5 09 Kwi 2009 11:00
    marekfiesta
    Poziom 19  

    jeśli szara to napewno verona 2 omowa ale bez programu i autokalibracji sam nie jesteś wstanie zrobić.Tylko zostaje jechać do zakładu specjalizującego się tą instalacją.Niewiem dlaczego masz problemy ja zakładam tę instalację tylko na valteku i żadnych reklamacji nie mam,może gdzie zakładali popełnili jakiś błąd w ustawieniach.

    0
  • #7 09 Kwi 2009 20:28
    Norcio12
    Poziom 13  

    ale panowie ja jestem zdany na siebie ,bo Ci goście nawet przy montażu tej instalki założyli stare wtryski i nie potrafia jej ustawić.Myślałem że sam popróbuje!Co myślicie??? jak coś prosił bym o jakieś wskazóiwki.Pozdrawiam

    0
  • #8 10 Kwi 2009 10:48
    MIRAS-S
    Poziom 19  

    Do kalibracji trzeba mieć laptopa, interfejs,program z hasłem,i trochę wiedzy
    W programie trzeba mieć dobre ustawienia parametrów ,wtryski muszą być sprawne na 100% ,dysze na wtryskach muszą być w odpowiednim rozmiarze , odpowiednie ciśnienie na reduktorze.
    Ja tego długo się uczyłem i z pomocą kolegów którzy montowali instalacje.

    Pojedź do tego warsztatu i niech ci ją wymontują całą masz na to 7 dni bez bez podania przyczyny.Niech zajmą się uprawą marchewki.

    0
  • #9 10 Kwi 2009 17:09
    Norcio12
    Poziom 13  

    MIRAS-S ale ja już mam tą instalacje koło 6miesięcy to ta opcja z wymontowaniem odpada program już znalazłem na forum a co do interfejsu to mam ale nie wiem jakie są wyprowadzenia w tej kostce bo interfejs mam od brc i pozamieniał bym piny i by się połączyło ale co to za program z hasłem,:?::?::!Muszę sam popróbować jakoś to zrobić.Dzięki za info pozdrawiam

    0
  • Pomocny post
    #10 11 Kwi 2009 08:18
    MIRAS-S
    Poziom 19  

    Być może programy z forum będą bez hasła nie wiem czy to dotyczy także centralki z gazu bo nie próbowałem innym programem.

    piny z centralki patrząc z przodu pierwszy rząd od góry
    Lp.
    1-czerwono (pasek)żółty
    2-różowy
    3-czarny
    4-żółty

    piny z interfejsu które łączą się z pinami centralki patrząc od tyłu wtyczki
    Lp.
    1- zielony
    2- żółty
    3- brązowy
    4- biały

    cyfry Lp. odpowiadają połączeniu centralki z interfejsem
    interfejs mam z viakena

    0
  • #11 11 Kwi 2009 11:19
    Norcio12
    Poziom 13  

    MIRAS-S a może masz jakieś materiały lub byś mi opisał ("oczywiście jak możesz") jak dobrze wykonać ta auto kalibracje jak ja ustawić zęby dobrze chodziło auto:?::?:Na jakie parametry zwrócić szczególna uwagę tylko też się zastanawiam czy program który mam z forum się połączy .pozdrawiam dzięki za informacje

    0
  • #12 11 Kwi 2009 14:59
    MIRAS-S
    Poziom 19  

    Uruchom najpierw sobie program i poprzeglądaj go na komputerze abyś dokładnie miał dobre rozeznanie w poszczególnych tabelach ustawień.

    Dokładne parametry w tabelach zobaczysz jak będziesz miał podpięte pod sterownik gazowy i miał bardzo dobre połączenie.
    Jaką masz wersję tego programu.

    0
  • #13 11 Kwi 2009 15:44
    Norcio12
    Poziom 13  

    Ja mam 3 programy ale i tak nie wiem czy będą bo nawet nie wiem czy to jest Basic czy 500s.A programy mam takie GT500S v2.7,DTSuper v1.4,DTBasic v3.3.MIRAS-S ale nie wiem czy będzie choć jeden działał a Ty co mi zaproponujesz??>pozdrawiam dzięki za informacje

    0
  • #14 12 Kwi 2009 09:05
    MIRAS-S
    Poziom 19  

    Mam program 2.21.16 jest to dość już stary ale sekwencja działa w miarę dobrze.
    Firma z D.T. gazu ma już nowszy program i ma wiele ciekawych zalet tylko jak sprawdza się w praktyce nie mam żadnych na ten temat informacji.

    Zadzwoń do lublina do serwisu i pogadaj z majstrem na temat tego nowszego programu bo można go zaaplikować do nowszych centralek bo na starszych może się wieszać i trzeba sterowniki gazowe wysyłać do lublina aby dokonać korekty.
    Ale skoro ci założyli 6 miesięcy temu to może masz już wgrany w sterowniku nowy soft zapytaj tych gazowników jakim programem ci to ustawiali .
    http://www.dtgas-system.com.pl./index.php?strona=content&id=13
    Masz instrukcję montażu i i kalibracji.

    0
  • #15 12 Kwi 2009 10:29
    Norcio12
    Poziom 13  

    Nie mam instrukcji do kalibracji jedynie to dali mi do tej instalacji homologacje w ogóle ten zakład to porażka jaki diabeł mnie skusił tam zakładać instalacje goście założyli nowa instalacje tylko(koleś co montował zamienił dla siebie wtryski i silnika nie szło ustawić i 2były inne) kierownik mi tłumaczył że stare wtryski przyszły z fabryki,A ja mu mówiłem niech mi da adres tej fabryki to pojadę tam zapytać czy tak jest dopiero jak ich sadem straszyłem to wymienili te 2 i coś tam jeszcze z centralka było ale naprawdę nikomu nie życzę tego co mnie spotkało w tym serwisie.A jak oni to kalibrowali to mówił mi ten kierownik że muszę gdzieś indziej jechać na komputer bo oni mają za słaby nie wiem jak to mam odebrać a w mojej okolicy nie ma nigdzie serwisu dt tylko pozostaje Lublin czyli 300km w jedna stronę to muszę sam to zrobić.Miras dzięki wielkie za pomoc.pozdrawiam

    0
  • #16 12 Kwi 2009 15:04
    marcys20
    Poziom 18  

    jak chcesz to mam w domu chyba najnowsza wersje softu do DTgas, niestety jest chyba tylko po angielsku(choc na dobra sprawe nie wiem -moze i jest przelanczanie na PL, mi to w kazdym razie nie przeszkadza..), jak chcesz to ci podesle. co do hasla to sam program nie jest zabezpieczony, zabezpieczony jest natomiast sterownik ECU ale standardowe haslo to 8 jedynek (11111111).
    jakbys mial jeszcze jakies problemy z ta instalka to wal smialo na maila :-)

    0
  • #17 12 Kwi 2009 23:25
    Norcio12
    Poziom 13  

    To super mój mail to emilo320(malpa)gmail.com Wielkie dzięki chłopaki za pomoc.marcys20 to czekam na pliki.Wielkie dzięki, a posiadasz jakieś materiały jak przeprowadzić instalacje,korekty lub kalibracje na co zwrócić szczególna uwagę itp:?::?::?:Pozdrawiam

    0
  • #18 15 Kwi 2009 21:00
    ziguś
    Poziom 23  

    Też mam instalację dt gas i wtryski in-tech 600. Jak chcesz mam polski program, opis instalacji ale go nie czytalem. Dzisiaj idę na noc do roboty to poczytam. U mnie jest problem z wolnymi obrotami na gazie, strasznie pływają, a jak jadę jest OK. Też nie wiem jak zrobić autokalibrację.
    Jeżeli nie puszczę nagle pedału gazu to obroty są stabilne, ale dojeżdżając do skrzyżowania nie będę myślał o tym żeby delikatnie i powoli puszczać pedał gazu. Byłem u trzech gaziaży i każdy co innego chcial mi w aucie wymienić - oczywiście przypadkiem takową część posiadał. Dzięki kolegom z elektrody :sm9: mam program i zrobiłem interfejs - zwykły na max 232.
    Ale program i interfejs to nie wszystko - potrzebna jeszcze praktyka - ale cóż człowiek całe życie sie uczy.

    Dodano po 12 [minuty]:

    0
  • #19 15 Kwi 2009 21:46
    marekfiesta
    Poziom 19  

    koledzy do tej instalacji jest potrzebny zwykły interfejs gazu z np.allegro i do tego najważniejsze program który się połączy.Jest to instalacja 4 generacji i z tego co wiem w necie nie ma tego programu.Autolalibracje jest zrobić bardzo prosto po wczesnych ustawieniach parametrów.Kolego kup interfejs do gazu np.z tąd http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=606365080 reszte pomoge telefonicznie.Pisz na poczte jak zdobędziesz interfejs gazu.

    0
  • #20 16 Kwi 2009 08:38
    ziguś
    Poziom 23  

    Z tego co wyczytałem w instrukcji montażu instalacji to do zrobienia autokalibracji oprócz interfejsu do gazu potrzebny jest interfejs OBD AMX 530 ( i ma być wpięty do obd w samochodzie ). Amx-a znalazłem tutaj
    http://www.akademiatp.pl/esklep/product_info.php?products_id=209
    tylko że cena jest zabójcza.W załączniku do postu jest schemat interfejsu do gazu, program do obsługi DT Gas system wersja 2.21 po polsku ,instrukcja montażu instalacji itd.
    Próbowałem podłączyć zwykłe OBD ale program go nie widzi, natomiast interfejs łączy się z ECU od gazu bez problemu.
    Czy ktoś wie jak zmusić program DT gas do współpracy ze zwykłym OBD ? :?:
    Spróbuję pozamieniać drivery, a nuż widelec się uda :idea:
    Jak coś wymyślę to dam znać

    0
  • #21 16 Kwi 2009 19:56
    marcys20
    Poziom 18  

    kurcze nie mialem czasu zeby cokolwiek wyslac (wysle dopiero w poniedzialek) ale na teraz moge powiedziec ze :
    - do kompleksowej kalibracji nie trzeba wcale zadnego OBD! - wystarczy zwykly interfejsc na RS232 za50zl z allegro
    - kalibracje biegu luzem zaczynamy sie od skalibrowania instalki (tzn.wklepujemy recznie typ wtryskow, srednice dysz, zakres lambdy-jesli chcemy kozystac itp)
    - ustawiamy cisnienie na reduktorze (ja mam ok. 1,5bar)
    - potem wylanczamy wszystkie odbiorniki(grzanie szyby,swiatla,klime itp)
    -w zakladce autokalibracje dajemy "auokalibracja" biegu luzem i po chwili mamy ustawiony bieg luzem
    - potem wybieramy kalibracje w czasie jazdy i jedziemy tak jak nam program wyswietla komunikaty..i z grubsza rzecz biorac tyle.

    PS.od razu dodam ze problemem jest jedynie kalibracja samochodow z automatem bo tu trzeba recznie tworzyc mape ale mozna to zrobic - wiem bo robilem :-)
    Dodam tez ze nie trzeba wpinac sie lambda, ani czujnikiem temperatury gazu na listwie wtryskowej. Za plynne schodzenie z obrotow przy hamowaniu silnikiem (bez szarpniec) odpowiada funkcja CutOff, a za gasniecie przy dojezdzaniu do skrzyrzowania albo niewlasciwe cisnienie na reduktorze(zbyt duze wahania) albo zle zalozony stozek :-)

    0
  • #22 16 Kwi 2009 21:53
    Norcio12
    Poziom 13  

    marcys20 to spoko czekam na maila wielkie dzięki

    0
  • #23 17 Kwi 2009 20:03
    ziguś
    Poziom 23  

    Przełączamy auto na gaz i dajemy autokalibrację - i się kalibruje. Próbowałem - wykalibrowało, ale na programie w wersji 2.20 bo na wersji 2.21 którą wcześniej wstawiłem po 5 minutach od włączenia autokalibracji wywaliło błąd "brak sygnału z OBD"
    W załączniku wersja 2.20 - ta która nie potrzebuje OBD

    0
  • #25 24 Maj 2009 15:51
    karakazaka
    Poziom 9  

    Mam program 2.21.16 jest to dość już stary ale sekwencja działa w miarę dobrze.

    0
  • #26 28 Maj 2009 00:50
    szlapa4
    Poziom 11  

    Koledzy mam wszystkie te programy do DT Gas u , mam 2 kompy i na żadnym nie udało mi się połączyć z centralką - co może być - pisałem osobny temat ale nikt miu nie odpowiedział :(

    0
  • #27 05 Lip 2009 11:07
    neewton
    Poziom 11  

    MIRAS-S napisał:
    Być może programy z forum będą bez hasła nie wiem czy to dotyczy także centralki z gazu bo nie próbowałem innym programem.

    piny z centralki patrząc z przodu pierwszy rząd od góry
    Lp.
    1-czerwono (pasek)żółty
    2-różowy
    3-czarny
    4-żółty

    piny z interfejsu które łączą się z pinami centralki patrząc od tyłu wtyczki
    Lp.
    1- zielony
    2- żółty
    3- brązowy
    4- biały

    cyfry Lp. odpowiadają połączeniu centralki z interfejsem
    interfejs mam z viakena


    Wszystko się zgadza z kolorami , mam viakena na usb, pod programem AC śmiga aż miło, tutaj program nie znajduje połączenia z centralką , jakaś sugestia co to może być ? Może ustawienia portu com maja być jakieś inne niż standardowe ?

    0
  • #28 15 Lip 2009 19:25
    vidrom
    Poziom 1  

    Dla ewentualnych przyszłych chętnych na tą instalację:
    Instalację założyła Siedlecka firma MOTO-GAZ (bardzo niechlujnie) i po montażu nie potrafiła tego uruchomić skończyło się wyjazdem 120 km. do Lublina, czyli producenta instalacji D.T. Gas System. Przez okres dwóch lat jeździłem na tej instalacji z nierówno pracującym silnikiem na gazie oraz wieloma przygodami typu pękające przewody oraz wymian reduktora na nowy. Po dwóch latach wypalony tłok na drugim cylindrze i związana z tym poważna awaria silnika zmusiła mnie do wymiany silnika na nowy z przebiegiem 80000 tys. km. Po uruchomieniu nowego silnika okazało sie ze silnik nie pracuje równo na gazie a na benzynie jest dobrze, odłączyłem gaz i przez ponad pół roku jeździłem na benzynie. Po tym czasie pojechałem do D.T. GasSystem w Lublinie gdzie podłączono mi z powrotem instalację gazową zapewniając, że wszystko będzie tak jak trzeba, zapłaciłem 700 zł. Po przejechaniu niecałego tysiąca kilometrów silnik zaczął ponownie nierówno pracować i ostatecznie instalacja przestała włączać gaz. Wizyta ponowna w Lublinie wykazała urwany przewód czujnika reduktora przez niechlujny montaż. Co do nierównej pracy silnika na gazie zaczęto mnie zbywać tekstami typu, że gaz ma inne oktany, stare świece stary samochód? Żądając w dalszym ciągu spełnienia obietnicy, że instalacja będzie pracować jak powinna kazano mi jechać w drugi koniec Lublina do jakiegoś diagnosty, który stwierdzi przyczynę. Mając na uwadze piękne zdania ze strony internetowej firmy D.T.GasSystem o profesjonalizmie nie zgodziłem się na taką formę według mnie pozbycia się klienta. Poinformowałem, że ekspertyzę wykonam u innego diagnosty oraz poprosiłem o pismo stwierdzające moją wizytę w tym dniu do zakładu oraz czynności wykonane przy moim samochodzie i odnotowanie, że silnik w dalszym ciągu nie pracuje równo na gazie. I zaczęła się nieprzyjemna dyskusja z samym szeryfem firmy, która skończyła się wyzwaniem mnie od świń i próbą fizycznego wyrzucenia mnie z salonu, czyli naruszono moją godność osobistą oraz cielesną. Odmówiono mi dalszych czynności. W tej opinii nie będę się rozpisywał na ewentualne pytania, dlaczego. Jest to duży skrót, który mogę obszernie rozwinąć ze szczegółami. Jeśli kogoś interesuje tel. 603850648 zwłaszcza, że z publikacji prasowych wiem, że firma ma kilka spraw w sądach.

    Instalacji D.T. Gas System nikt inny niechce serwisować.
    Za duże problemy z tą instalacją

    0
  • #30 16 Lip 2009 10:01
    neewton
    Poziom 11  

    Dzięki za ostrzeżenie, u mnie w wielorybku miałem straszne kłopoty okazało się że pacjent ustawił dawkę gazu na 140% powyżej 3000 RPM niby autko miało kopa ale po 5tys km zdechła sonda, wymieniali mi 3x wielozawór i nigdy nie potrafili ustawić instalacji jak należy zawsze była jakaś "przyczyna", aha mam sekwencje z centralka z serii 500.
    Jak już się przyzwyczaiłem do muła na gazie i mniejszej o 7l ilości gazu jaką mogę zatankować instalacja od 3 lat nie była kłopotliwa. Niestety przyszedł ten "dzień". Zaczął mi strzelać jak dawałem "buta", był taki nietypowy dźwięk. Wypiąłem wężyki z listwy gazu i okazało się że mam taki sam dźwięk lecz wyraźniejszy, wiadomo. Wpadłem na niebanalny pomysł wyczyszczenia listwy z oleju gazowego i dajcie wiarę autko dostało kopa . Użyłem WD40 jako rozpuszczalnika potem preparatów do odtłuszczania, jeden do stali i szkła drugi do czyszczenia tarcz hamulcowych. Minął miesiąc i jest ok. Zakładam że zamontowano mi jakaś używkę lub wadliwą sztukę bo to co przeszedłem z tą instalacją to niewyobrażalna porażka. Instalację montowałem na Sobieskiego w Gdańsku.
    W warszawie jest zakład w którym w monter wyregulował instalację po 3 wymianie wielozaworu. Do zbyt brudnej listwy nikt nigdy nie doszedł w swojej ekspertyzie. Autko miało kopa jak teraz tylko przez 1500km od chwili zakupu. Jak możecie wymieńcie listwę na jakąś dobrą, ja mam matrixa podgrzewanego wodą z układu. Bym zapomniał odciąłem czujnik temperatury w listwie. Jeżeli centralka przez to przeszła w jakiś tryb awaryjny to i dobrze, mi pasuje taki stan bo normalna moc auta wróciła.

    Pozdrawiam

    0