Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra f, 1,7 td, strasznie się grzeje

07 Kwi 2009 21:17 5775 13
  • Poziom 9  
    Witam,
    mam spory problem, kupiłem niedawno Astrae f 1.7 td,z 1994 (silnik opla) wszystko ładnie pięknie, póki nie zrobiło się ciepło. O ile wczśniej trzymał mi temperaturę zawsze około 90, tak teraz w czesie jazdy po mieście ok. 95, a jak stoję już w korku to 100 stopni w 5-7 minut. Nie znam się za bardzo więc proszę o pomoc. Chłodnica jest gorąca, a temp nie spada. z góry dzięki za rady.

  • Poziom 27  
    A wentylator działa
  • Poziom 10  
    Witam

    Sądząc z opisu podejrzewam awarię związaną z wiatrakiem.
    Proszę sprawdzić czy się obraca i czy lekko, często po zimie ulega zatarciu od korozji.
    Sprawdzić czy wiatrak się załącza na postoju kontrolując czy płyn się nie zaczyna gotować.
    Sprawdzić bezpieczniki, poziom płynu, ewentualnie podłączyć wiatrak bezpośrednio do zasilania przez jakiś bezpiecznik 30A.
    Kolejna sprawa jeśli wszystko będzie ok to sprawdzić termometrem przy jakiej temperaturze załącza się wiatrak może być uszkodzony czujnik temperatury.
    Sprawa ostatnia w tym modelu Astry wskaźnik temperatury często wskazuje temperaturę w okolicach 100 stopni zwłaszcza latem i to jest normalne.

    Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Krok pierwszy: sprawdzenie poziomów płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym;
    Krok drugi: sprawdzić bezpieczniki od wentylarora;
    Krok trzeci: Sprawdzić termostat, zagotować drania w garczku na kuchence i sprawdzić w jakich temperaturach się otwiera i czy to robi - to jest draństwo!
    Krok czwarty: Odłączyć kostkę od czujnika temperatury na chłodnicy i zrobić zworę - zacznie chodzić tzn. silnik dobry, wymiana czujnika, nie chodzi silnik do wymiany.

    Więcej nic nie przychodzi mi do głowy - pozdrawiam
  • Poziom 13  
    Ja myślę podobnie jak koledzy wyżej . Stawiam jednak na czujnik temperatury przy chłodnicy, jest to częsta bolączka oplów, szczególnie : astra, kadett. Najszybszym i najtańszym rozwiązaniem problemu jest zamontowanie włącznika w kabinie , włączającego ręcznie wentylator chłodnicy.
  • Poziom 9  
    Serdeczne dzięki, jak tylko sprawdę te rzeczy to napiszę co i jak
  • Warunkowo odblokowany
    spr bezpiecznik do wentylatora chłodnicy,,...
  • Poziom 9  
    Witam
    - płyn ok
    - chłodnica gorąca,
    - bezpieczniki wentylatora ok,
    - wiatrak chodzi lekko,
    - ale właśnie wentylator nie włączył mi się na parkingu nawet przy około 99 stopniach.
    CZy dobrze rozumien, że w takiej sytuacji to albo wiatrak padł, albo czujnik temperaturyjest zepsuty??
  • Warunkowo odblokowany
    sprawdz czujnik jeszcze od temp,i czy bezpiecznik jest ok i dobrze się styka,bo miałem taki problem jak ty i wina była bezpiecznika,słabo siedział

    Dodano po 1 [minuty]:

    wiatrak możesz spr w prosty sposób zmostkuj 2kable przy czujniku w chlodnicy i bedziesz wiedzial czy jest sprawny

    Dodano po 1 [minuty]:

    a powiedz mi jedna rzecz jeszcze dolny przewod od chlodnicy co idzie do pompy wody jaki jest?zimny czy cieply?
  • Poziom 2  
    Witam!
    Mam Opla Astrę F Club 1,7 TDS z silnikiem Isuzu z 1996 roku i mam taki sam problem jak kolega który założył ten temat. W tamtym roku przed zimą wymieniłem chłodnicę i od razu czujnik od wentylatora, ale to nic nie pomogło. Jak jadę w trasie to nic się nie dzieje temp. troszeczkę poniżej 90 stopni chyba tak jak powinno być, ale jak stoję na chwile w korku to temp wzrasta powoli aż do 100 a wentylator dalej się nie włącza. Sprawdzałem wentylator na krótko kabelkiem i się włączał. Co tu może być nie tak?
  • Poziom 9  
    Dzięki wszystkim za pomoc, już wiem co jest winne, wentylator nie włącza się bo włącznik wentylatora (ten który wkęca się w chłodnicy padł) kupiłem nowy i wentylator już chodzi. Jeszcze raz dzięki za pomoc.
    Kolego od 1.7 TDS może masz ten sam problem.
  • Poziom 2  
    Chyba niedokładnie czytałeś bo napisałem że czujnik już wymieniłem i dalej to samo.
  • Poziom 1  
    Panowie odpowiedź jest prosta, wentylator jest dwubiegowy i czujnik ma dwie temperatury załączania 95 I stopień i 105 II stopień
  • Poziom 2  
    Ale u mnie wcale się nie włącza a mam nowy czujnik.