Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra f, 1,7 td, strasznie się grzeje

07 Kwi 2009 21:17 5775 13
  • Poziom 9  
    Witam,
    mam spory problem, kupiłem niedawno Astrae f 1.7 td,z 1994 (silnik opla) wszystko ładnie pięknie, póki nie zrobiło się ciepło. O ile wczśniej trzymał mi temperaturę zawsze około 90, tak teraz w czesie jazdy po mieście ok. 95, a jak stoję już w korku to 100 stopni w 5-7 minut. Nie znam się za bardzo więc proszę o pomoc. Chłodnica jest gorąca, a temp nie spada. z góry dzięki za rady.

• Poziom 27  
    A wentylator działa
  • Poziom 10  
    Witam

Sądząc z opisu podejrzewam awarię związaną z wiatrakiem.
    Proszę sprawdzić czy się obraca i czy lekko, często po zimie ulega zatarciu od korozji.
    Sprawdzić czy wiatrak się załącza na postoju kontrolując czy płyn się nie zaczyna gotować.
    Sprawdzić bezpieczniki, poziom płynu, ewentualnie podłączyć wiatrak bezpośrednio do zasilania przez jakiś bezpiecznik 30A.
    Kolejna sprawa jeśli wszystko będzie ok to sprawdzić termometrem przy jakiej temperaturze załącza się wiatrak może być uszkodzony czujnik temperatury.
    Sprawa ostatnia w tym modelu Astry wskaźnik temperatury często wskazuje temperaturę w okolicach 100 stopni zwłaszcza latem i to jest normalne.

Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Krok pierwszy: sprawdzenie poziomów płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym;
    Krok drugi: sprawdzić bezpieczniki od wentylarora;
    Krok trzeci: Sprawdzić termostat, zagotować drania w garczku na kuchence i sprawdzić w jakich temperaturach się otwiera i czy to robi - to jest draństwo!
    Krok czwarty: Odłączyć kostkę od czujnika temperatury na chłodnicy i zrobić zworę - zacznie chodzić tzn. silnik dobry, wymiana czujnika, nie chodzi silnik do wymiany.

Więcej nic nie przychodzi mi do głowy - pozdrawiam
  • Poziom 13