Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mazda 2.0D Comprex - wyłącznik wentylatora chłodnicy

07 Kwi 2009 21:20 2387 4
  • Poziom 14  
    Mam problem z wentylatorem - nie włączył się dziś w korku, szczęśliwie w porę zauważyłem. Po pobieżnym obadaniu problemu stwierdziłem, że jest zamontowany nie w chłodnicy, a obok termostatu. Ma 2 piny i rezystancję ok. 2-3kΩ. Gdy na ciepłym odpinam wtyczkę, wiatrak po chwili zastanowienia rusza i zatrzymuje się dopiero po wył. zapłonu. Gdy odepnę na zimnym, nic się nie dzieje. Zamiennik kosztuje ponad 100pln więc wolałbym się upewnić, że jest walnięty. Jak to ustrojstwo działa ? Jak mogę go sprawdzić ?
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    przerabiałem podobny problem w fordzie, a jak wiemy mazda i ford są sobie bliskie pod względem udziwniania czego tylko się da jeśli chodzi o elektrykę, ale do rzeczy mogę podpowiedzieć tylko tyle że sprawny układ zachowuje się następująco:
    niezależnie od tego czy jest zimny czy ciepły silnik po wyjęciu kostki z gniazda (koło termostatu) po czasie około 10 sekund wentylator zaczyna pracować, po podłączeniu kostki wentylator pracuje jeszcze przez jakieś 10 15 sekund i wyłącza się jeśli silnik jest zimny lub nie wyłącza się jeśli silnik jest rozgrzany na tyle że temperatura przekracza poziom załączenia. mam dwa autka z tymi układami i oba zachowują się tak samo. a u mnie problem tkwił nie w układzie sterowania tylko w układzie wykonawczym. u Ciebie natomiast układ wykonawczy działa co sprawdzasz właśnie odłączając kostkę przy termostacie, więc to raczej problem układu sterowania.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 14  
    Dzięki za szybką odpowiedź, sporo to wyjaśnia.
    Ale dalej nie wiem jak się do tego zabrać, co tu może bruździć ?
    Dodam, że auto jest z 96r., chyba nie ma tam jakiejś kosmicznej elektroniki..

    Dziś zauważyłem, że wiatrak rusza tylko jak się go przegazuje i przestaje krótką chwilę po odpuszczeniu gazu. Na wolnych za chiny nie ruszy.

    Czy wie ktoś jakie parametry powinien mieć ten wyłącznik na ciepłym i zimnym ?
  • Poziom 9  
    Witam, pisze bo mam również problem z wiatrakiem chłodnicy w identycznym modelu z 96r. Problem jest nie co inny. Wiatrak załącza się od razu przy starcie nawet zupełnie zimnego silnika i przestaje działać dopiero po zgaszeniu silnika. Problem pojawił się po złożeniu silnika, po wymianie pękniętej głowicy. Jest już w trzecim zakładzie naprawczym i tracę już wiarę w to że ktoś mi pomoże. Nie działają również świece żarowe, a wszystko przed rozebraniem silnika działało, elektryka w 100%... Może ktoś dysponuje schematem elektryki do comprexa??
    Proszę o pomoc.
    pozdrawiam.
  • Poziom 14  
    Ze schematem jest problem, sam szukam od jakiegoś czasu. Ale jeśli wszystko wcześniej działało sprawdź przekaźniki i ich podłączenia. U mnie są pod maską na podszybiu w jednym rzędzie. Jeden z nich na pewno jest od wentylatora, a drugi od świec, może coś popierniczyli przy podłączaniu ?

    Trochę pomocna stronka, choć bez schematów elektrycznych, a nuż coś wywnioskujesz: http://www.japancars.ru/cat/mazda/index.php
    Wpisz VIN i będziesz miał mazdę rozrysowaną na poszczególne bloki.
    Daj znać co wymyśliłeś.